Інвестування в нерухомість завжди актуальне, адже це приносить вкладнику стабільний пасивний прибуток. Раніше популярністю користувалися вкладення в житлову нерухомість, зокрема в квартири під здачу в оренду. Поступово на заміну цьому приходить більш якісний і прибутковий сервіс, що не потребує додаткового часу та інших ресурсів власника. Мова про апарт-готель. Цей формат на українському ринку ще не дістав такого широкого поширення як у Європі, проте це лише питання часу. Так, одним з гравців у цьому секторі є мережа апарт-готелів або дохідних будинків WOL Home + Hotel, що входить до портфеля брендів Ribas Hotels Group.

У чому цінність WOL для споживача?

«При створенні цього формату ми хотіли надавати тим людям, які шукають квартири для короткострокової чи довгострокової оренди, альтернативний варіант з готельним сервісом. Щоб гість при в’їзді в апарт-готель не стикався з безліччю незручностей, як при оренді квартири», – розповіла Марія Турікова, менеджер проєктів Ribas Hotels Group.

У проєкті WOL команда Ribas Hotels Group закрила всі проблеми, з яким стикаються люди, винаймаючи квартиру. Насамперед було проведено опитування серед аудиторії – тих, хто орендує апартаменти. Серед основних проблем, які вони назвали, були:

Усі апартаменти укомплектовані однаково, відрізняються вони лише площею, тобто студія – це 25 м², однокімнатні апартаменти – 35 м² та двокімнатні – 55-65 м²

Цільовою аудиторією WOL є молоді, динамічні представники креативних індустрій, а також ті, хто працюють віддалено. Це раціональні гості, що хочуть отримати якість і для цього готові десь пожертвувати площею. Натомість вони отримують певні бонуси. Як-от те, що можна зняти апартаменти на будь-який термін проживання без комісій і передоплат. Крім того, у WOL не дискримінують гостей за принципом наявності тварин, дітей тощо. Тут є апартаменти як для алергіків, де не буде тварин, так і поверх, де можна мешкати зі своїми домашніми улюбленцями.

Основні характеристики

Загалом у концепції WOL представлено три види апартаментів: це студія, студія + спальня та студія + дві спальні. Усі апартаменти укомплектовані однаково, відрізняються вони лише площею, тобто студія – це 25 м², однокімнатні апартаменти – 35 м² та двокімнатні – 55-65 м². Усі вони мають необхідну кількість меблів і побутової техніки для комфортного проживання.

Під інфраструктуру першого реалізованого об’єкта мережі – WOL.121 у Одесі, відведено один поверх. Там розмістили спортзал з терасою, на якій влітку можна займатися йогою, проводжати захід сонця, зустрічати світанок.

«Ще одним елементом інфраструктури є коворкінг. Його присутність в апарт-готелі WOL.121 не викликала жодних сумнівів, тому що ми розпочинали проєктування вже в умовах COVID-19 і знали, що багато хто зараз переходить на режим роботи вдома. Тому ми хотіли створити простір, в якому класно працювати та комунікувати», – розповіла Марія Турікова.

У апарт-готелі WOL.121, через близькість до моря, передбачено номери як для короткострокового, так і для довгострокового перебування

Вибір локацій для апарт-готелів

Від вибору розташування об’єкта залежить співвідношення типів апартаментів. Тобто якщо апарт-готель побудували ближче до центральної частини міста, у ньому переважатимуть апартаменти з невеликою площею. Аж до того, що частина може бути просто номерним фондом без кухні. Все ж короткострокова оренда диктує вищий показник ADR (середня ціна за номер/ніч). А будувати комплекс, що буде зосереджений лише на довгостроковій оренді, для девелопера нецікаво.

Для локації апарт-готелів WOL розглядаються також певні рекреаційні зони. У такому випадку співвідношення буде на користь довгострокової оренди, адже там можна реалізувати більші за площею апартаменти.

У апарт-готелі WOL.121, через близькість до моря, передбачено номери як для короткострокового, так і для довгострокового перебування. «Водночас ця локація непопулярна для ділової активності, тому ми розуміємо, що в травні-вересні у нас переважатимуть гості, що залишатимуться на короткий термін, як у готелі. Вже з кінця вересня по квітень включно здебільшого люди заїжджатимуть на довгий термін», – розповів Артур Лупашко, засновник мережі Ribas Hotels.

У планах компанії також відкриття апарт-готелів бренда WOL у Києві, Миколаєві, Полтаві та Львові.

Вкладники обиратимуть формат виплат – фіксовану орендну ставку або відсоток від загального доходу об’єкта, і отримуватимуть гарантований прибуток

Дохідна бізнес-модель

Якщо говорити про бізнес-модель, у апарт-готелі WOL будуть виставлені апартаменти на продаж для інвесторів. Вкладники обиратимуть формат виплат – фіксовану орендну ставку або відсоток від загального доходу об’єкта, і отримуватимуть гарантований прибуток.

Така бізнес-модель являє собою потрійний союз: готельний оператор, який надає свою концепцію, послуги девелопера у будівництві, а також інвестор. І в цьому випадку win-win-win буде тоді, коли девелопер вчасно збудує комплекс, який запроєктувала компанія Ribas Hotels Group, і після здачі його в експлуатацію остання якісно надає інвестору послуги з управління.

На ринку є багато мікроінвесторів, які хочуть отримувати пасивний дохід. Купівля апартаментів у апарт-готелі – саме про це.

У випадку з WOL інвестор платить $2000-2500/м², залежно від локації, й отримує у вказані терміни свої апартаменти

Серед основних переваг інвестування у апарт-готель:

«Наразі ми бачимо, що споживачі звикають до якісного сервісу. Ми припускаємо, що з появою таких об'єктів ринок орендної нерухомості трансформуватиметься й змінюватиметься на краще. І гості будуть обирати найчастіше апартаменти з повним циклом сервісу та якісною інфраструктурою», – резюмував Артур Лупашко.

Дивіться відеоогляд концепції проєкту WOL Home + Hotel на нашому YouTube-каналі.

Детальніше за посиланням про інвестиції в готельну нерухомість.