Перш ніж створювати готельні проєкти, необхідно звернути увагу не тільки на локацію та її переваги, а й оцінити потреби сучасного гостя. Адже світ змінюється, і щороку ми спостерігаємо нові підходи людей до подорожей. У цей період невизначеності необхідно максимально зробити те, що у ваших силах, аби гарантувати гостю якісний сервіс та незабутні враження. У цьому допоможе занурення в основні тренди сучасного туризму, сформовані Сергієм Ямрозом, бренд-стратегом і співзасновником агенції Spiv:

На фото: глемпінг Mandra Hills (с. Річка, Закарпатська область)

Подорожі в умовах війни

Нині український туризм продовжує свій розвиток, не дивлячись на зменшення кількості гостей з-за кордону. На ринку змістилися акценти – суттєво скоротилася кількість людей, що подорожують по роботі, проте актуальним залишається класичний відпочинок у готелі. Це стосується заміських готельних комплексів, гірськолижних курортів, які розташовані в Карпатах, й екотуризму на кшталт глемпінгів. Причина актуальності таких подорожей зрозуміла – люди хочуть відволікатися від війни.

На фото: глемпінг Mandra Hills (с. Річка, Закарпатська область)

Другий тип туризму за популярністю нині – воєнно-діловий. Також останнім часом з’явився новий – внутрішньоміський. Він популяризувався з огляду на бажання людей змінити оточення на декілька днів для відпочинку. Так, наявність готельних атрибутів – сніданку та невеликого SPA-центру, дарує відчуття подорожі навіть для місцевих жителів. Ще однією причиною є перебої з електроенергію. Це спонукає людей бронювати номери в готелях своїх міст для того, щоб вирішити термінові побутові завдання, або ж пожити певний час у комфорті, адже в закладах розміщення є генератори, запаси води та кухня.

Щодо бізнес-туризму, він хоч і значно зменшився, але все ж існує. Нині номери в бізнес-готелях здебільшого бронюють люди, що приїжджають з-за кордону. Наприклад, представники міжнародних організацій, а також іноземні журналісти. Такі люди живуть в готелях довго та мають досить великі для українського бізнесу чеки на проживання та харчування.

Що не змінилося з початком повномасштабної війни, то це вимоги українських гостей до готелів. Найбільше на вибір все ще впливають три кити: ціна, локація та відгуки. Важливою для гостей нині є також наявність автономності – генератора, власної води, опалення.

На фото: готель Ribas Karpaty (с. Поляница, Івано-Франківська область)

«На мою думку, наразі найпопулярнішими місцями відпочинку є локації на природі – біля гір, лісів, озер тощо. Це викликано тим, що людям необхідно відволікатися, а природа – це найкращі ліки. Цей тренд з’явився ще під час пандемії, повномасштабна війна лише посилила його. Тому такі готелі сьогодні мають гарну завантаженість і попит», – розповів Артур Лупашко, засновник Ribas Hotels Group.

Крім того, популярними є й апарт-готелі. Вони заповнюються завдяки внутрішній міграції українців. Інколи люди приїжджають туди на тиждень, місяць або більше у справах по роботі. Тому комплекси, які мають у своєму фонді апартаменти, завантажені майже на 100%. Одним із прикладів є апарт-готель WOL.121 в Одесі, який з квітня заповнений у середньому на 97%.

На фото: апарт-готель WOL.121 в Одесі

Перспективи розвитку туризму

«Після Перемоги України на її туристичній карті з’явиться багато нових локацій, оскільки останні події посилили національну свідомість, а також зацікавленість у ній як туристичній зоні. Ще у 2021 році в YouTube почало з’являтися більше різноманітних оглядів нашої країни, зараз цей тренд лише посилюється», – зауважив Артур Лупашко. На його думку, простежуватиметься також тенденція бізнес-волонтерства, підтримки всього українського – вибір українських брендів, так само і подорожей – Україною.

Крім того, наша країна може отримати інвестиції від фондів і виграти проведення світових подій. Наприклад, нині Одеса конкурує за місце для EXPO 2030. Місто вже представило концепцію, яку розробила та подарувала Україні британська архітектурна студія Zaha Hadid Architects. Цей проєкт передбачає забудову 250 гектарів поблизу Хаджибейського лиману. Його вартість – 1,3 мільйона євро. А от гірськолижний курорт Буковель претендує на проведення зимових Олімпійських ігор 2030. Також Україна змагається за проведення Чемпіонату Європи з футболу 2028.

На візуалізації: проєкт EXPO 2030 в Одесі від Zaha Hadid Architects Джерело

Крім того, додатково пожвавлюватимуть ринок інші форуми та виставки, розвиток нових культурних та історичних центрів, а також «чорний туризм» місцями, де велися активні бойові дії. Тож в майбутньому ми отримаємо нові туристичні локації та цілі подорожей, які обов'язково будуть вести до розвитку внутрішнього та в'їзного туризму.

Необхідно також врахувати, що після закінчення війни платоспроможність українців зменшиться, що позначиться на пожвавленні внутрішнього туризму. Так, у 2014 році, після початку антитерористичної операції на Сході України, а також у 2020, через впровадження карантину по світу, відбувся значний розвиток внутрішнього туризму – люди обирали українські курорти та міста замість іноземних, бо це було спочатку дешевше, а потім – доступніше.

Підписуйтесь на наш блог, аби бути в колі тенденцій ринку гостинності!