Під час повномасштабної війни українські готелі дещо перебудували свою роботу, зробивши акцент на забезпеченні не тільки комфорту, а й безпеки гостя. Вони дотримуються певних правил, що гарантують людям захист, а також, попри низку обмежень, намагаються втримати належний рівень сервісу, пристосувавшись до нових умов роботи. У організації безпеки готелям допомагає бомбосховище з усім необхідним для комфортного перебування там гостей під час повітряної тривоги. А на випадок блекауту, для підтримання звичного рівня сервісу, об’єкти мають альтернативні джерела електроенергії та запас води. Як ми вирішили ці питання в наших готелях – розповідаємо у статті.

Що важливо для гостя

Під час вибору готелю нині люди зважають на те, наскільки той чи інший заклад є безпечним, і в кожного свої критерії вибору. «За час повномасштабного вторгнення наші гості неодноразово цікавилися подібними нюансами – від ''чи часто у вас повітряні тривоги?'' до питань про комендантську годину та продовольчу й енергетичну незалежність об’єкта», – розповіла Марта Ворох, керуюча готелю Helios by Ribas (с.Поляниця, Івано-Франківська область). За її словами, люди наразі шукають свою точку безпеки: для когось – це віддаленість від лінії ведення бойових дій, для інших – можливість побути в тиші та не чути звуки вибухів, а дехто шукає енергетичну безпеку і хоче бути впевненим, що в закладі, якому він зупиниться, буде електроенергія, опалення й інтернет.

Однак, за словами Дар'ї Чевдар, керуючої готелю Ribas rooms Lutsk (Луцьк), запитання щодо наявності бомбосховища українці частіше ставили на початку повномасштабної війни. Нині ж цим цікавляться здебільшого іноземці – преса, делегації міжнародних місій тощо. Для українців важливішими є ціна та локація. За її словами, бомбосховище все ж має бути, але це не вирішальний фактор під час вибору закладу розміщення для громадян України.

На фото: готель Ribas rooms Lutsk (Луцьк)

Правила техніки безпеки в готелі

Щоб під час війни максимально забезпечити безпеку в готелі, доводиться жертвувати сервісом або комфортом людей. «Наприклад, в Івано-Франківській області на місцевому рівні введено обмеження на продаж алкоголю після 21:00 і комендантська година після 23:00. Також діє заборона використання піротехнічних виробів. Здавалося б, навіщо стільки обмежень? До лінії фронту 1000 кілометрів, і подібні вимоги сильно впливають на можливість комфортного відпочинку гостя, а також на заробіток розважальних закладів. Однак цих правил важливо дотримуватися. Так, за 8 місяців війни всі громадяни перебувають у стані перманентного стресу, і алкоголь в надмірних кількостях може спричинити в людини приступ агресії, спрямований на інших гостей чи на персонал готелю», – зазначила Марта Ворох.

А от під час комендантської години в Україні можуть діяти диверсійно-розвідувальні групи ворога, і правоохоронцям значно легше виявляти їх у момент, коли є обмеження в пересуванні для громадян. Про використання піротехнічних виробів марно й казати, оскільки звуки від запуску феєрверків будуть приносити дискомфорт усім.

На фото: готель Ribas Duke Boutique Hotel (Одеса)

Безумовно, обмеження значно впливають на відпочинок гостей, проте вони, разом з іншими засобами безпеки в готелях, створюють той комплекс чинників, що надає відчуття захищеності людям, що зупиняються в закладі.

Під час повітряної тривоги всі гості та співробітники об’єктів зобов'язані спускатись у бомбосховище. Люди, які не бажають залишати готель, несуть повну відповідальність за своє життя, та інші можливі наслідки через невиконання рекомендацій під час воєнного стану (у такому разі в готелі залишається одна чергова особа з персоналу). Всі співробітники мають бути проінструктовані про дії у надзвичайних ситуаціях.

«Ми питаємо гостей про те, чи дзвонити/будити їх у разі повітряної тривоги. Показуємо, як пройти в сховище, навіть розмістили в об’єкті інформаційні таблички з картою»

Тетяна Загнітна, керуюча одеського готелю Ribas Duke Boutique Hotel

«У нашому готелі застосовуються всі загальні правила безпеки, які прописані на законодавчому та місцевому рівнях. До таких правил належить ідентифікація гостей, фіксація в них зброї, обмеження на продаж алкоголю, комендантська година, оповіщення про повітряні тривоги та інші правила та норми»

Марта Ворох, керуюча готелем Helios by Ribas

«Під час перших звуків повітряної тривоги адміністратор попереджає відвідувачів апарт-готелю про небезпеку та просить пройти в укриття. Якщо гість не відповідає, а тривога триває, співробітник особисто йде до нього в номер, щоб повідомити йому про ймовірну загрозу. Також у закладі вимикаються всі основні джерела електроенергії під час повітряної тривоги»

Ілона Ремигайло, керуюча одеського апарт-готелю WOL.121

Чек-лист поведінки під час повітряної тривоги в готелях
До початку роботи готелю, необхідно:
  • довести до відома працівників локальну інструкцію про порядок дій працівників на випадок повітряної тривоги;
  • розробити маршрут евакуації до найближчого укриття як для персоналу, так і для відвідувачів. Довести маршрут до відома працівників, та розмістити інформацію для відвідувачів про найближче укриття;
  • призначити відповідальних осіб за оповіщення, евакуацію, збереження майна та інші передбачені інструкцією дії, а також порядок і графік чергування на випадок відмови або неможливості сторонніх осіб і відвідувачів залишити готель.
Дії під час повітряної тривоги для забезпечення безпеки в готелі:
  1. Негайно оповістіть персонал та відвідувачів про повітряну тривогу. Не забувайте про осіб, що мають особливі потреби – не чують, погано чують, мають проблеми із зором, не бачать, пересуваються на візках.
  2. За наявності небезпеки (включення електросирен, вибухи, пожежа внаслідок обстрілу):
    - вжити заходів з виведення відвідувачів на безпечну відстань за межі приміщень закладів або до споруд цивільного захисту (у разі їх наявності);
    - інформувати відвідувачів про споруди цивільного захисту (у разі відсутності власної споруди), що розташовані на найменшій доступній відстані від закладу, шляхом розміщення відповідних інформаційних матеріалів на території закладу та через внутрішню систему оповіщень;
    - повідомити про надзвичайну ситуацію відповідні служби (ДСНС, поліція, швидка допомога), керівника (власника);
    - організувати зустріч нарядів рятувальних служб;
    - надати домедичну допомогу постраждалим.
  3. У разі припинення роботи та переміщення працівників в укриття, або у випадку евакуації, відповідальним працівникам забезпечити виконання розпоряджень військової (місцевої) адміністрації, органів ДСНС, локальної інструкції, зокрема, відключення систем живлення та збереження матеріальних цінностей. У випадку відмови відвідувачів залишатии приміщення та направлятись в укриття, або неможливості евакуації, забезпечити чергування персоналу.

Яким має бути бомбосховище

Сховища готелів зазвичай розташовані у підземному паркінгу, цокольних приміщеннях без вікон із захищеними природними чи штучними конструкціями (насипи, паркани тощо). Там має бути евакуаційний вихід, щоб у разі завалу чи пожежі люди могли вибратися.

Бомбосховище в готелях обладнують з огляду на кількість гостей. Для цього в ньому мають бути медичні аптечки першої допомоги, запас їжі та води на декілька днів, санвузол, теплі речі, павербанки. Крім того, для зручності гостей можна під’єднати Wi-Fi й облаштувати там місця для відпочинку.

Якщо у зв'язку з конструкторськими особливостями у вашому готелі немає змоги обладнати сховище, то треба користуватися правилом двох стін, або проводити гостей до найближчого бомбосховища від об’єкта.

Під час поселення адміністратор рецепції має ознайомити гостей з правилами поведінки під час повітряної тривоги.

На фото: готель Helios by Ribas (с.Поляниця, Івано-Франківська область)

На випадок блекауту

Енергетична та продовольча безпека готелю часто є вирішальним чинником для гостей про заселення, адже деяким людям необхідна електроенергія для роботи.

Готелі нашої мережі були готові до кризи заздалегідь – це передбачалося ще на етапі проєктування. Об’єкти були оснащені всім необхідним, щоб працювати автономно: у нас є генератори, які забезпечують потужність, необхідну об’єкту, запаси технічної та питної води, їжі, а також альтернативні варіанти опалення – енергетичне та газове. Також ми додатково закупили комплекти Starlink.

Крім того, в готелі Ribas rooms Lutsk на випадок блекауту закуплені термоси, планшети, що використовуються як альтернатива комп’ютеру, для безперебійної роботи рецепції.

Операційне управління готелем з Ribas Hotels Group. Детальніше за посиланням.

Підписуйтесь на наш блог, щоб не пропустити основні тенденції на ринку гостинності!