Наші зусилля з розбудови комунікації в різних країнах принесли свої плоди, і сьогодні ми можемо заявити, що ми є міжнародною компанією, яка експортує свої послуги до таких країн світу, як Польща, Чорногорія, Австрія, Швейцарія, Німеччина, Грузія, Вірменія, Італія та країни Східної Азії. Нині наша робота не обмежується й керуванням, а полягає у проєктуванні готелів у різних країнах. Докладніше про вихід на іноземні ринки в інтерв’ю розповіли Артур Лупашко, засновник Ribas Hotels Group, Тетяна Морозова, архітектор та дизайнер інтер'єру Ribas Hotels Group, Ольга Єсванджия, архітектор-концептолог Ribas Hotels Group, Анастасія Губанова, координатор міжнародного напряму Ribas Hotels Group.

Чому компанія Ribas Hotels Group вирішила виходити на закордонний ринок? Коли буде відкритий перший об’єкт під управлінням Ribas Hotels Group за кордоном?

Артур Лупашко: Ribas Hotels Group має плани експортувати свої послуги до різних країн. Ми розпочали свій шлях у цьому напрямі з пошуку готелів у оренду та пропозицій для українських інвесторів вкластися в купівлю готелів за кордоном. Але згодом наш підхід змінився, і ми вирішили просуватися на локальних ринках серед українських інвесторів, які планують будувати там готелі. Завдяки плідній праці вже маємо кілька підписаних контрактів.

Відкриття нових готелів під брендом Ribas Hotels за кордоном ми плануємо впродовж найближчих 2-3 років, оскільки будівництво займає певний час, і нині об’єкти на етапі проєктування. Однак, імовірно, цьогоріч відкриється заклад під брендом Ribas Hotels у Польщі, робота над яким розпочалася у 2019 році. Ми плануємо почати керувати закордонними об’єктами цього року, адже нині проводимо багато перемовин з наявними готелями щодо керування.

На візуалізації: готель Bautzen by Ribas у Польщі

Нещодавно ви їздили за кордон з приводу нових проєктів. Перед якими труднощами ви постали у відрядженні? Що принесли компанії ці поїздки?

Артур Лупашко: Поїздка в Канацеї (Італія) була дуже успішною. Ми переглянули недобудову, яку купили наші майбутні партнери, і уклали з ними угоду щодо розробки концепції та проєктування майбутнього готелю з подальшим керуванням під брендом Ribas Hotels. Нині розпочалося проєктування цього об’єкта, тому сподіваємось, що до Олімпіади у 2026 році, яка пройде частково і в цьому курорті, ми відкриємо готель.

У Індонезії ми підписали меморандум про створення інших компаній з трьома партнерами. Це компанії UTG, «Атмосфера», «Привілегия», з якими ми плануємо реалізовувати девелоперські проєкти, апарт-готелі, котеджні комплекси, глемпінги, готельні комплекси та керувати цими та наявними проєктами в регіоні.

Анастасія Губанова: Я їздила у відрядження до міста Сутоморе в Чорногорії, щоб провести аудит готелю з нашим операційним директором. Під час поїздки я зіштовхнулася з низкою труднощів. Наприклад, довга логістика, яка включала автобус до Бухаресту з Одеси, ночівлю, літак до Стамбулу, перенесення рейсу через погану погоду, пересадку зі Стамбулу до Подгориці та, нарешті, машину до Сутоморе. Для мене це було не важко, бо моя робота дає змогу працювати віддалено. У нашій компанії максимально налагоджені процеси та системна, командна праця.

Ця поїздка була дуже результативною з огляду на низку причин:

  1. Ми провели аудит готелю відповідно до стандартів компанії; внесли корективи та рекомендації, які власники готелю використовують; нині спостерігається успіх від їхнього впровадження. Це є підтвердженням дієздатності нашого досвіду й на ринках, де ми не представлені. Ми знаємо де знайти інформацію та як її дієво використати.
  2. Зустрілися з нашим регіональним партнером Максимом Трембанчуком. Обговорили стратегічні цілі компанії та методи їх досягнення, щоб мати змогу надати замовникам якісні послуги.
  3. Оглянули об’єкти, щодо яких ведемо перемовини, щоб особисто оцінити їх перспективність та етап реалізації. Підтвердили, що наша віддалена оцінка відповідає реальності.

Тетяна Морозова: Нещодавно я їздила до міста Ларнака на Кіпрі. Ціль поїздки – ознайомлення та обміри будівлі, яка має стати міським готелем після реновації, а також вивчення нової локації та конкурентів, спілкування з місцевими архітекторами, інженерами та замовником.

Якщо казати про труднощі, то, насамперед – це довга та складна дорога. Крім того, це відмінності у підході до роботи місцевих експертів – на Кіпрі ніхто нікуди не поспішає, на відміну від нас. Тому іноді дуже важко отримати швидко потрібну інформацію або точні вихідні дані для проєктування.

Але насправді поїздка пройшла легко та цікаво. Дуже надихає нова локація, історичний бекграунд міста та спілкування з архітекторами з іншим досвідом та проєктами. Завжди хочеться привезти додому нові ідеї та підходи до проєктування.

Відрядження запам’яталось неймовірними краєвидами на старе місто, складними обмірами (бо будівля з дуже нетиповими плануваннями, величезною кількістю балконів і терас, кожен поверх має нову неправильну форму), спілкуванням з місцевими архітекторами та теплим морем.

Ольга Єсванджия: Напередодні Нового року в мене було відрядження до Єревану, стосовно нашого нового проєкту там. Звісно, нині шлях з України важко назвати легким і швидким. Вже на місці були невеликі труднощі з замовленням таксі, оскільки виявилось, що безготівковий розрахунок не так розповсюджений там, як ми звикли до цього в Україні. Також в готелі мені скасували підтверджене бронювання, тому що я не відповіла їм на повідомлення за годину до заїзду. В такі хвилини я мрію про «Ribas Кишинів». Однак було досить легко комунікувати з партнерами з Вірменії – це відкриті, щирі люди, які дуже пишаються своєю країною, а ще завжди прагнуть тебе нагодувати.

Розкажіть докладніше про закордонні готельні проєкти, над якими ви працюєте.

Артур Лупашко: Ми пишаємося нашою роботою над проєктами готелів у Канацеї (Італія), Єревані (Вірменія) та Ларнаці (Кіпр). Ці об’єкти є новими викликами для нас і ми прагнемо перевершити себе у їх створенні.

Якщо говорити конкретно про кожний проєкт, розпочну з Єревана. Ми розробляємо там 4-зірковий готельно-ресторанний комплекс під брендом Ribas Hotels. Він реалізується на місці недобудованого готелю у центрі міста. Наш проєкт включає два ресторани, простору терасу, SPA-комплекс, 90 апартаментів і 78 номерів. За планом, за рік має відкритися перша черга – апартаменти з рестораном, і за два-три роки буде реалізований весь комплекс.

На фото: будівля майбутнього готелю в Єревані

Ольга Єсванджия: Це великий чотиризірковий готель у самому серці Єревана. Будівля має чудовий краєвид на центральну вулицю міста, та фасад, який можна знайти на першій сторінці Google за запитом «Єреван». Це поєднання апарт-готелю, що дозволяє гостям почуватись як удома, та готелю, де можна насолоджуватись розкішними номерами та широким спектром послуг. У дизайні кімнат і загальних зон будуть залучені вироби місцевих майстрів, що нададуть об`єкту особливої атмосфери та неповторності. На одному з поверхів готелю розташована майстерня, де можна на власні очі побачити виробництво різних виробів традиційної місцевої культури.

Також в готелі розміститься атмосферний roof-top бар. Це ще одна особливість закладу, яка приваблюватиме як місцевих жителів, так і туристів. Це місце, де можна насолоджуватись кращими коктейлями та закусками, випиваючи їх на тлі неймовірного краєвиду міста.

Загалом це навіть комплекс будівель. Дві з них вже повністю побудовані, перші поверхи здані під комерцію. А в третій будівлі є лише перекриття та фасади. Тож в нас буде багато площі, аби реалізувати всі ідеї.

Анастасія Губанова: У процесі створення цього проєкту ми проводили бесіди з менеджерами, потенціальними гостями, турагенціями, Міністерством туризму. Це дало змогу нам дійсно визначити потребу та створити максимально рентабельний бізнес, який стане візитівкою країни.

Артур Лупашко: Крім того, ми проєктуємо бутік-готель в Ларнаці. Це буде розкішний 4-зірковий заклад, що поєднуватиме в собі сучасні технології та традиційний кіпрський стиль. Інфраструктура об’єкта включатиме 4 поверхи. Ми розробили дві концепції, даючи можливість власнику вибрати найкращий варіант. Перший пропонуватиме своїм гостям номери, обладнані всім необхідним для комфортного проживання, включаючи кондиціонери, телевізори, мінібари та Wi-Fi. Також об’єкт включатиме басейн на даху та ресторан з національною кіпрською кухнею. Другий варіант – аналогічний об’єкт в інфраструктурному та дизайнерському планах, проте він пропонуватиме гостям замість номерів апартаменти з кухнею. Номерний фонд у першому варіанті становитиме 33 простори, а в другому – 27.

Цей проєкт ми реалізовуємо спільно з нашим партнером з Дніпра. Він був гостем нашого готелю Ribas Karpaty, і йому дуже сподобався об’єкт, тому він запропонував разом реалізувати проєкт за кордоном. Нині кіпрський готель на етапі отримання дозвільної документації на реконструкцію, що триватиме ще пів року, далі – будівництво, що займе рік-півтора.

На фото: будівля майбутнього бутік-готелю в Ларнаці

Тетяна Морозова: Основна ідея цього проєкту – створити готель, який може вписатися в наявний контекст та надихатиме гостей зануритись в історію та культуру міста. Інтер’єри готелю – це сучасний стиль, поєднаний з автентичними меблями та декором від місцевих майстрів. Візитна картка об'єкта – це басейн на терасі з видом на старе місто та море.

Анастасія Губанова: Нині дуже активно, в тісній співпраці з мерією міста Канацеї, ведеться робота з реалізації 4-зіркового готелю у гірськолижному курорті Доломітових Альп.

Маючи корпус з металоконструкцій, ми занурюємо в нього концепцію, яка буде відповідати потребам італійської та німецької аудиторії. Водночас наша задача – максимально ефективно використати територію, організувавши технічну частину підприємства з урахуванням регіональних норм, і декілька комерційних одиниць для високої рентабельності.

Готель включатиме близько 80 номерів зі SPA, видовим басейном, рестораном, камінним залом, зоною комерції в 500 метрах від підйомника, та стане ідеальним місцем для відпочинку для кожного гостя.

На фото: недобудова у Канацеї, на місці якої реалізують готель

Артур Лупашко: Також продовжується робота над проєктом Bautzen by Ribas в Польше, у місті Єленя-Гура, який ми спроєктували у 2019 році. Він реалізується київським інвестором, і ми сподіваємось, що готель відкриється цьогоріч. Після введення його в експлуатацію ми беремо на себе управління цим об’єктом. Це міський 3-зірковий дизайн-готель, що уособлює поєднання історії міста та його сучасного життя. Готель має особливість – він передбачає можливість поселення гостей без персоналу. Серед інфраструктури об’єкта: лобі з невеликим бізнес-центром, кафе, снек-бар, багажна кімната.

На візуалізації: готель Bautzen by Ribas у Польщі

Чи має Ribas Hotels Group закордонні представництва? Які локації вони охоплюють?

Артур Лупашко: Ми вибудували комунікацію в Польщі, Чорногорії, Австрії, Грузії, Вірменії, Італії, та країнах Східної Азії. Є також компанії, які представляють наші інтереси, зокрема Dwell Bell в Австрії, з якою ми підписали меморандум про співпрацю у Швейцарії, Німеччині та Австрії.

Анастасія Губанова: Представники – це наша команда, яка володіє високим знанням ринків, розділяє цілі компанії та працює заради підвищення якості готельних послуг і будівництва нових об'єктів. Маючи таку широку мережу, ми поєднуємо різний досвід і можемо залучати наших партнерів, гостей та інвесторів до спільних проєктів.

Яка зона відповідальності у локальних представництв?

Артур Лупашко: Закордонні представництва займаються експертизою юридичної та податкової частин регіону. Крім того, фіксують кадрове питання, ведуть комунікацію з державними установами та створюють влучні для ринку PR-стратегії, оскільки вони як ніхто краще розуміють як грамотно це зробити локально.

Ми з центрального офісу даємо стратегію, та вирішуємо ті завдання, які вони можуть нам поставити. Їх роль – координація та створення вектора фокусування для нас.

У чому для вас полягає різниця в підході до перемовин щодо об’єктів за кордоном і в Україні?

Артур Лупашко: У кожній країні свій ринок та інвестори. Власники готелів звикли до різних умов: хтось, наприклад, готовий окремо оплачувати розробку концепції, а хтось вважає, що це має входити до обов’язків керуючої компанії. До прикладу, в Австрії більшість готелів готові віддати приміщення в оренду, але мало хто хоче передати об’єкт у комплексне керування, а в Індонезії більшість проєктів віддають під продаж.

Анастасія Губанова: До кожного партнера, незалежно від країни, у нас індивідуальний підхід, з огляду на його потреби. Насамперед варто зауважити, що наша компанія – це не підрядна організація. Ми пропонуємо довгострокове операційне партнерство, і працюємо над спільною із замовником метою. Водночас ми враховуємо ментальні особливості та цінності нашого партнера, особливості ринку. Є випадки, коли ми зіштовхуємося з мовним бар’єром, однак це відбувається дуже рідко, оскільки англійська мова розповсюджена майже скрізь.

Ольга Єсванджия: У наш час дійсно є різниця між перемовинами з українськими та міжнародними замовниками. Але ми молода, гнучка й амбітна команда. І саме це наші партнери цінують в нас і підкреслюють при виборі.

Підписуйтесь на наш блог, аби бути в курсі новин ринку гостинності!