Компенсація за затримку і скасування рейсу: міф чи реальність

На початку квітня наша хороша подруга вирішила злітати в Амстердам, скориставшись послугами перевізника Ryanair. Не буде зайвим відзначити, що це одна з найбільш бюджетних авіакомпаній в Європі, з головним офісом в Дубліні, яка не так давно відкрила перельоти з України. Так ось: подруга (назвемо її Даша) зіткнулася із затримкою рейсу. І не на 15 хвилин, а майже на добу. Звичайно, ми б могли закінчити оповідання радісною новиною про те, що вона все ж таки долетіла до місця призначення, але подібні форс-мажори трохи затьмарюють ситуацію. Що робити, якщо рейс затримали або взагалі скасували?

Відразу ж підкреслимо, що немає ніякої кореляції з тим, який це авіаперевізник: компенсацію отримають клієнти і європейських, і українських компаній.

На перевізника розраховуй, але сам не зівай

Завжди, коли довіряєш своє життя комусь, хочеться вірити, що за тебе про все подбали та все вже вирішили. Тому усілякі стресові ситуації в поїздках від турфірми повинні у прямому сенсі біти виключені. Але, на жаль, будь-яка подорож — це вимушений контроль за всім і уперте вивчення своїх прав та можливостей. Який завгодно форс-мажор можна обернути на вигоду.

За всіма європейськими законами в разі затримки або скасування рейсу пасажир має право вимагати компенсації у вигляді повної вартості квитка або альтернативу в тій же ціновій категорії. Ну і, звичайно ж, наші права регулюються законом України у «Правилах повітряних перевезень та обслуговування пасажирів і багажу».

У Розділі XV під назвою «Права пасажирів у разі відмови в повітряному перевезенні, скасування або затримки рейсів» прописаний розмір компенсації за умови скасування рейсу і перенесення вильоту пасажиру регулярного або чартерного рейсу:

  • 250 євро для рейсів дальністю до 1500 кілометрів;
  • 400 євро для рейсів дальністю від 1500 до 3500 кілометрів;
  • 600 євро для рейсів дальністю від 3500 кілометрів.

Якщо ж запропонований альтернативний рейс вилітає дещо пізніше вашого — цей час вважається за затримку. В такому випадку всі права пасажирів затриманих рейсів, які прописані в тому ж законі, набирають чинності. Під час тривалого очікування авіаперевізник зобов'язаний надати харчування і, при необхідності, ніч у готелі.

Та, аби вимагати компенсації, вам справді дуже важливо знати свої права. Даші це допомогло.

Форс-мажори і їх різновиди

Як би це ні було сумно, але авіакомпанії не завжди несуть відповідальність за затримку або скасування рейсу. Таких ситуацій небагато, проте враховувати їх під час планування поїздки дуже важливо.

Якщо вірити улюбленій енциклопедії мільйонів, то «форс-мажор» — обставини, що виникли внаслідок прийняття рішень законодавчого або нормативно-правового характеру або ті, що виникли внаслідок стихійного лиха, у тому числі пожежі, повені, посухи, заморозків, граду, землетрусу, військових дій або суспільних збурень, а також з інших обставин, які не могли бути керованими стороною договору (контракту).

Таким чином, якщо причину кваліфікують як якусь форс-мажорну ситуацію, авіаперевізник НЕ буде компенсувати витрати за скасування або затримку рейсу. Серед причин можуть бути:

  • погодні умови;
  • політична ситуація;
  • військові дії.

Дашин рейс скасували з вини компанії, тому їй були запропоновані готель, 2 дзвінки та харчування. А все тому, що вона поцікавилася варіантами компенсації, тоді вже у перевізника не залишилося можливості перекласти відповідальність.

Альтернативний рейс і маршрут

Якщо переліт скасували, то напевно вам запропонують будь-який інший варіант. Але не варто радіти завчасно: навряд чи вийде так, що ось ваш рейс скасували, а через 15 хвилин ви вже сидите в іншому літаку і прямуєте до свого пункту призначення. Швидкість вашої пересадки на альтернативний рейс залежить від розкладу і наявності вільних місць.

Важливо пам'ятати, що заміна квитка повинна бути рівноцінною: якщо у вас були придбані місця в бізнес-клас, то ви не повинні летіти в економі.

Тривалість перельоту на альтернативному рейсі та пункт пересадки залишаються на розсуд перевізника. Ви з легкістю можете відправитися до своєї точки призначення будь-яким маршрутом. З приємних бонусів: якщо рейс-заміна привезе вас не до того аеропорту, на який ви розраховували, обираючи квитки, авіакомпанія повинна покрити витрати на транспорт.

Компенсація за затримку

Проте, Даші вдалося отримати компенсацію за затримку. Але не тому, що вона щаслива, а тому що затримка тривала довше за встановлену норму. За тим же законом України «Про правила повітряних перевезень та обслуговування пасажирів і багажу» виходить, що якщо час очікування нового рейсу перевищує встановлені терміни — пасажир все одно отримує компенсацію:

  • дві години для рейсів дальністю до 1500 кілометрів;
  • три години для рейсів дальністю від 1500 до 3500 кілометрів;
  • чотири години для всіх інших рейсів.

Компенсація виплачується готівкою, банківським переказом, чеком або, якщо це обумовлено з пасажиром, ваучером.

Висновок

У висновку хотілося б сказати, що було б непогано, якби у всіх був такий же позитивний досвід з авіакомпаніями, як у нашої знайомої, а перельоти ніколи б не скасовувалися і не затримувалися. І хоча форс-мажори можуть трохи затьмарити поїздку, ми рекомендуємо вам завжди бути готовими та знати свої права. На крайній випадок у світі існують ресурси, які із задоволенням допоможуть вам з отриманням компенсації за скасований рейс (наприклад, AirHelp).

Щасливого вам польоту!

Підпишіться на наш Telegram

Ви будете отримувати добірку корисних статей про просування бізнесу, а також перевірені фішки маркетингу.

Підписатися
Partners
Partners
Partners
Partners
Partners

Створити аккаунт

або
Registration
Registration

Вход

Registration
Registration

або увійдіть за допомогою соціальних мереж
Свяжитесь с нами!