+38 (097) 842 08 34
ПН-ПТ з 9:00 до 17:00
UA
RU EN
Послуги
Девелопмент
Співпраця в розробці девелоперських проєктів
Керування готелем
Для власників всіх видів готельних об'єктів
Купівля та продаж
Для власників готельних об'єктів
Маркетинг і бронювання
Для посилення продажів готелю
Check-up готелю
Комплексна діагностика вашого бізнесу
Напрямки
Інвестиції в Україні
Від 10 000$ у прибуткову готельну нерухомість
Мережа готелів
Занурюйся у магію подорожей разом з Ribas Hotels
Інвестиції за кордоном
Готельний бізнес у Азії та Європі
Книга “Більше ніж сервіс”
Книга, яка переверне ваше уявлення про сервіс
Дизайн готелів
Розробка інтер’єру готелів
Про нас Об’єкти Аналітика Блог Контакти
UA
RU EN
Управління

Оптимізація сервісного бізнесу під час війни: як вижити?

23 вересня 2022
5 хвилин

Автор: Андрій Маренчук, виконавчий директор Ribas Hotels Group

У межах повномасштабної війни в країні сервісний бізнес поніс величезні збитки. Так, особливо на її початку люди були зацікавлені лише у збереженні свого життя. Нині паніка дещо спала і в деяких регіонах бізнес почав відновлення. Проте стратегія управління, що працювала до 24 лютого, наразі недієва. Для багатьох компаній найефективнішим і найдоступнішим способом її оновлення є оптимізація бізнес-процесів.

Андрій Маренчук, виконавчий директор Ribas Hotels Group

Головні виклики, що постали перед власниками сервісного бізнесу після початку війни

  • Забезпечення безпеки. Коли почалася війна, люди масово почали переїжджати на захід країни, де було відносно безпечніше (в умовах війни вся територія України – це про небезпеку). Саме це і продавали готелі на заході України. Тоді людям було потрібно лише харчування і спокій. Ми в мережі Ribas Hotels у цей час перейшли на індивідуальні тарифи для кожного гостя, а також навіть розробили помісячні пропозиції.
  • Брак гостей. На початку повномасштабної війни було незрозуміло навіщо зараз людям мандрувати чи ходити до ресторанів. Наприклад, в Одесі сервісний бізнес нині працює, але людей значно менше, ніж до війни. Якщо до цього до міста приїжджали сотні тисяч людей, то зараз 10% від минулорічного потоку.
  • Збереження команди. Що найгірше для готелів і ресторанів – у таких умовах неможливо щось спрогнозувати. В цей час ми для себе визначились, що там, де є можливість відносно безпечно працювати, треба продовжувати роботу. І, насамперед, через збереження команди та її підтримку.

На фото: готель WOL.121 (Одеса)

Як оптимізувати основні процеси в компанії під час війни?

  • Розробити різні плани роботи. Якщо раніше у вас був один план, то зараз необхідно розробити чотири: оптимістичний, песимістичний, реалістичний і ваші дії на випадок найгіршої ситуації. Відповідно, треба розрахувати затрати за умови різного рівня завантаження. Також необхідно вести щоденний контроль та робити аналіз витрат і доходів підприємства.
  • Бути відвертим з командою та запропонувати оновлену систему роботи. Треба організувати роботу так, щоб ваші витрати залежали від завантаження. Як варіант – домовитися з персоналом виплачувати йому за кількість зробленої роботи. До прикладу, в готелях покоївкам виплачувати за кількість прибраних номерів на день; так само і офіціантам в ресторані – погодинно або позмінно. Необхідно відверто побалакати з командою, що в межах воєнного стану ви відчиняєтесь, не знаючи, що буде завтра. Сказати, що є можливість сьогодні попрацювати, але пояснити, що не можете гарантувати постійні виплати, як було раніше. Тому в наших готелях нині керуючі з вечора планують кількість співробітників на наступний день. Вони аналізують завантаження і розуміють, який персонал потрібен на завтра.

На фото: готель WOL.121 (Одеса)

  • Не обмежувати кількість співробітників. Це питання сервісу. Нині гості готові отримати менше послуг, проте за умови незмінної якості. До прикладу, є деякі тризіркові готелі, у яких під час воєнного стану ресепшн працює тільки до 23:00. Проте коли починається комендантська година, в закладі лишається охоронець, що виконує певні функції адміністратора.
  • Зменшити кількість послуг. Наприклад, якщо у пятизірковому готелі у вартість номера було включено SPA, то можна запропонувати гостям не використовувати цю послугу. Обмежити її та змінити тарифи. Або якщо це міський готель і зараз людям не потрібно в постійному обсязі SPA, то можна обмежити його години роботи. Щодо рішення для ресторанів – оптимізувати меню. Нині деякі заклади вдвічі або втричі скорочують кількість позицій тільки для того, щоб обмежити складські витрати та кількість персоналу на приготування цих страв. Тобто варто і далі годувати гостей, надавати їм сервіс, але в обмеженому варіанті.

На фото: готель WOL.121 (Одеса)

  • Посилення корпоративного напряму (для готелів). Нині багато міжнародних організацій переселяються в Україну для допомоги. Так само є бізнес, що релокується. Усі вони шукають житло. Ви можете домовитися з ними за спеціальними тарифами та матимете постійних гостей і стабільне завантаження. До прикладу, нині у нас тривають перемовини з ІТ-компанією, яка хоче повністю орендувати готель Ribas Rooms Odesa (колишній Bossfor by Ribas), але вона пропонує за один номер 8000 гривень на місяць. Якщо б нам запропонували таке у минулому році, це було б вкрай невигідно. Проте, з огляду на ситуацію, треба бути більш гнучкими.
  • Не забувати про маркетинг. Маркетинговий бюджет – це те, що під час кризи точно не можна зменшувати. Хоча про його скорочення у важкі часи для бізнесу думають 99% готельєрів і рестораторів. Варто розуміти, що він напряму впливає на ваш дохід. До прикладу, нині особливо актуальним є ситуативний маркетинг. І в Україні є безліч кейсів компаній, що збільшили впізнаваність бренда завдяки вчасному та якісному реагуванню на певну подію.

На фото: готель WOL.121 (Одеса)

Чого нині ні в якому разі не можна робити – то це ставити бізнес на паузу й очікувати на кращі часи. Загалом чекати на певну подію – неефективно в сучасних реаліях, де важко щось спрогнозувати. Тому необхідно шукати нові підходи до оптимізації процесів і продовжувати працювати, сплачувати податки та розвивати український бізнес.

Підписуйтесь на наш блог, аби слідкувати за ринком гостинності!

Поділитись
Зв’яжіться з нами
Помилка заповнення
Україна

Одеса, пр. Лесі Українки, 25
Київ, Майдан Незалежності, 2
Львів, вул. Д. Данилишина, 6

+38 (097) 842-08-34

Польща

126, Marszalkowska Centre,Marszałkowska 134, 00-008 Warszawa

+447488817906

Балі

Jl. Raya Sanggingan No. 89, Ubud, Kedewatan, Kec. Gianyar, Kabupaten Gianyar, Bali 80571

+38 (098) 414-36-67

Велика Британія

27 Old Gloucester Street, London, United Kingdom, WC1N 3AX

+447488817906