Секрети ефективності від команди Ribas Hotels Group
Кожен керівник хоче бачити ефективного співробітника, який цілий рік демонструє найвищі показники незалежно від умов праці та інших обставин. Прийнято вважати, що запорукою успішної роботи такої людини є висока заробітна плата і система бонусів. Проте світові дослідження в сфері HR-комунікацій показали, що фінансова мотивація співробітників є ефективною тільки на короткий період. Її позитивний вплив відчувається в середньому близько трьох місяців. Згодом настає спад інтересу і, певна річ, ефективності. Потрібно або знову підвищувати зарплату, або придумувати новий спосіб фінансового заохочення.

А ось нематеріальні методи стимулюють тривалу лояльність працівників щодо компанії. У своїй книзі «Супермотивація» доктор філософії Дін Спітцер наводить аргументи, які змушують замислитися будь-якого керівника. Отже, за результатами тривалих досліджень було виявлено, що 50% співробітників виконують достатній обсяг роботи, щоб обіймати свою посаду. Вдумайтесь в цю цифру: кожен другий член команди робить саме стільки, щоб керівництво вважало його внесок таким, що виправдовує зарплату.
За даними Спітцера, 80% осіб, зайнятих в компаніях, могли би працювати ефективніше.
Напрошується логічне запитання: що робити організаціям, які бажають працювати з лояльними вісімдесятьма відсотками працівників?
Відповідь є доволі простою — працювати з нематеріальною мотивацією своїх співробітників.
За чотири роки роботи керуюча компанія Ribas Hotels Group в умовах постійного і стрімкого зростання колективу тестувала різноманітні види нематеріальної підтримки співробітників. Ділимося найефективнішими методами.
Прихильність керівників
Особисте ставлення і прагнення до підвищення якості роботи з боку керівництва компанії являє собою один з найбільш мотивуючих факторів. Коли співробітники бачать, що директорат не тільки ставить завдання і дедлайни, а також вчиться, ділиться знахідками, виїжджає на поля, тобто на об’єкти, готовий слухати і відкритий для ідей — це позитивно впливає на такі важливі процеси, як ефективність роботи і плинність кадрів.

Так, генеральний директор Артур Лупашко і виконавчий директор Андрій Маренчук на вихідних об’їжджають готелі мережі, спілкуються з персоналом, вислуховують пропозиції, висловлюють власні ідеї. Це створює ефективну внутрішню комунікацію і мінімізує неприємні «сюрпризи».
Гнучкий графік
Можливість підлаштовувати свій робочий день під власні обставини є переконливим приводом ставити щирі плюсики в карму керівників і на сторінки соцмереж своєї компанії.
В бек-офісі компанії Ribas Hotels Group, який знаходиться в Одесі, кожний відділ може самостійно вирішувати, коли співробітникам зручніше приходити в офіс: о восьмій ранку, о дев’ятій чи о пів на десяту. Так, взимку деякі відділи працювали з 9:30 ранку до пів на сьому вечора. А влітку вирішили перейти на режим з восьмої до п’ятої, щоб співробітники мали час насолодитися одеським морем і сонцем.

Якщо хочете мати в колективі кращих співробітників, було би нерозумним вважати, що для цього достатньо надавати їм ті самі умови, що забезпечує персоналу переважна більшість компаній. А саме сумний офіс, некондиціоновані кабінети, застаріле обладнання.

Недавно співробітники компанії RHG переїхали до нового світлого офісу, в якому є великі публічні зони. У перервах вони мають нагоду пограти в комп’ютерні ігри або настільний теніс. Простора кухня слугує не тільки місцем прийому їжі, але й зоною неформального спілкування за чашкою кави, на яку співробітникам, до речі, надано безліміт.

Часто керівний склад тішить колектив приємними сюрпризами: влітку привозять морозиво, персики, полуницю і пригощають усіх.
Навчання
Девізом останніх років стала цитата Е. Тоффлера про те, що неписьменними у ХХІ столітті будуть не ті, хто не вміє читати і писати, а ті, хто не вміє навчатися, розучуватися і переучуватися.
Саме тому колега, який бажає отримати додаткові знання чи навички, є особливо цінним для організації. В керуючій компанії активно підтримують тих, хто хоче пройти навчальні курси чи тренінги. Як правило, участь співробітника оплачує компанія. Також в нас існує практика, коли організація відшкодовує частину суми на якесь тривале профільне навчання.

В офісі компанії є корпоративна бібліотека, якою можуть користуватися усі бажаючі члени команди Ribas. Фонд цієї бібліотеки регулярно поповнюється книгами авторитетних авторів з профільних для організації тем.
Ротація кадрів
Переміщення співробітників одного відділу до зовсім іншого — достатньо новий досвід для компанії, який планують повторювати. До речі, такий підхід у різних формах практикують в таких корпораціях, як General Motors, McDonald’s, Honda, Sony. І зазначають, що він дійсно допомагає колегам з різних підрозділів зрозуміти специфіку діяльності один одного та оптимізувати свою роботу.
Компанія Ribas Hotels Group керує 25 об’єктами готельно-ресторанної сфери. Цьогоріч ініціювали переміщення співробітників офісу безпосередньо на об’єкти. Так, веб-розробники, дизайнери, піарники, сеошники, співробітники HR-відділу змогли подивитись на роботу готелів і ресторанів, як то кажуть, без фільтрів. Для них не просто провели екскурсію, а дали можливість на один день перетворитись на помічників лінійного персоналу. Так керівники відділу маркетингу і HR-відділу Вікторія Кофман та Євгенія Дехтяренко допомагали офіціанту ресторану «Мама рапана» у парк-отелі «Кипарис». Керівник PR-відділу Галина Череднюк і куратор тендерного комітету компанії Петро Стоянов працювали помічниками кухаря в готелі Seazon. Співробітникам відділу маркетингу і піару, які потрапили у пляжний готель Richard, доручили допомагати покоївкам і біч-бою.

Аналітики Міжнародного кадрового порталу «HeadHunter Україна» провели масштабне опитування і з’ясували, як співробітники українських компаній воліють організовувати дозвілля з колегами. 47% респондентів заявили, що найефективнішими для встановлення дружніх відносин у колективі вважають спільні походи до кафе і ресторанів.
Компанія Ribas погоджується з цим твердженням і проводить декілька корпоративів на рік. Два літніх, які означають старт і фініш літнього сезону, і, звичайно, новорічне свято. Крім цього, кожного співробітника вітають з днем народження всім офісним колективом.
