+38 (097) 842 08 34
ПН-ПТ з 9:00 до 17:00
UA
RU EN
Послуги
Девелопмент
Співпраця в розробці девелоперських проєктів
Керування готелем
Для власників всіх видів готельних об'єктів
Купівля та продаж
Для власників готельних об'єктів
Маркетинг і бронювання
Для посилення продажів готелю
Check-up готелю
Комплексна діагностика вашого бізнесу
Напрямки
Інвестиції в Україні
Від 10 000$ у прибуткову готельну нерухомість
Мережа готелів
Занурюйся у магію подорожей разом з Ribas Hotels
Інвестиції за кордоном
Готельний бізнес у Азії та Європі
Книга “Більше ніж сервіс”
Книга, яка переверне ваше уявлення про сервіс
Дизайн готелів
Розробка інтер’єру готелів
Про нас Об’єкти Аналітика Блог Контакти
UA
RU EN
Новини

Воєнний стан в Україні: як реагує бізнес

7 грудня 2018
7 хвилин

Олександр Мусатов, співвласник True Burger Bar і Hendrick’s bar, автор навчальних семінарів з операційного менеджменту ресторанів, управління кухнею, управління персоналом. Розробник Системи стандартизації ресторанів. Автор підручників для співробітників ресторанів, тренер-консультант у сфері HoReCa:

— З урахуванням ескалації конфлікту можемо говорити про два погляди на цю ситуацію.

З одного боку, доволі складно відстежити моментальну реакцію.

Хоча насправді я її бачу і вже можу навести наочний приклад. Недавно в Києві відбувся масштабний захід.

Зі ста двадцяти заявлених учасників приїхали тільки сімдесят. Тобто близько п’ятдесяти осіб з різних причин вирішили скасувати поїздку.

В момент запровадження воєнного стану я проводив семінар у Херсоні. На ньому були присутні близько шістдесяти чоловік. Херсонська область, як ви знаєте, входить у зону, на яку розповсюджується воєнний стан. Не можу сказати, що я побачив паніку чи істерію. Звісно, люди збентежені, не розуміють, чого очікувати. І робити якісь прогнози, казати, як все погано чи навпаки — стверджувати, що це буде корисним для української економіки — я не готовий.

Ми переживали не один форс-мажор: кризу дев’яносто восьмого року, 2004-го, 2008-го. Пережили ми і 2014-й, в якому запускали True Burger Bar.

Мудрі китайці кажуть, що криза — це час можливостей. Для нас головне — щоб люди при цьому не гинули. Моя позиція така: крок за кроком йти вперед і добре виконувати свою роботу. Думаю, в цьому призначення кожного керівника і запорука успішного функціонування бізнесу в різні періоди.

Андрій Длигач, доктор економічних наук, стратег, CEO Advanter Group, засновник спільноти Board, Luniter Troubleshooting:

— Я вважаю, що для економіки особливого негативу не буде. Залучення іноземних інвестицій складає близько одного мільярда доларів на рік. А має бути близько десяти. Тому гірше вже не буде. Отже, втратимо ще сто мільйонів інвестицій. Це відіб’ється на окремих секторах, але не на економіці в цілому. Загалом уже бачимо, що деякі проекти заморожено.

Держава, здається, має використати цю ситуацію, щоб показати інвесторам, які бажають зайти у країну, в тому числі франчайзингам — що зобов’язання виконуються, курс гривні є стабільним, фактично все, в тому числі економіка, працює, бюджет наповнюється. Треба продемонструвати це, переводячи негатив у позитивну тональність і активно займаючись захистом прав власності. В такому разі держава могла би входити у 2019-2020 рік з чудовим майданчиком для зростання.

Мирослава Козачук, провідний фахівець у галузі франчайзингу в Україні і за кордоном, співвласник і СЕО компанії Franchise Group, автор проекту «Перша школа франчайзингу», партнер з розвитку франчайзингової мережі Технічної студії «Винахідник» і Robo Club:

— Нелегке запитання. Те, що пережила Україна за останні вісім років, той досвід, що набула, не дасть бізнесу кардинально загрузнути в проблемах. Український бізнес вже став свідомим і постійно розвивається.

Підозрюю, всі, хто думав купити франшизу, притримали гроші в кишені і саме зараз не наважаться це зробити.

Але ті компанії, які вже розвиваються через франчайзинг, розуміють, що франшиза — це одна з тих переваг, завдяки якій власник не кине свій бізнес напризволяще і зможе керувати ним по всьому світі.

В даному випадку франчайзинг — саме той інструмент, який дуже яскраво показує, як круто розвиватися не тільки у своїй країні, але й в інших державах. І в певний момент це дозволяє убезпечити себе, своїх співробітників, компанію, клієнтів від складних ситуацій.

Антон Воронюк, керівник Академії інтернет-маркетингу WebPromoExperts:

Яніна Бабуцька, керівник відділу консалтингу Franchise Group:

— Воєнний стан не означає, що треба зупинити всі бізнес-процеси і припинити роботу. Необхідно подумати про те, як перестрахувати свою компанію і масштабувати її не тільки в Україні, але і за її межами: відкривати представництва або франчайзингові об’єкти на інших територіях. Це посилить сам бренд. його капіталізацію, інвестиції і захистить бізнес від неприємних форс-мажорів. Зупинятися точно не можна.

Оксана Долгова, бізнес-тренер компанії BogushTime, коуч, інструктор, психолог:

— Наша основна аудиторія — це власники компаній і керівники топових підрозділів. Однозначно воєнний стан впливає на бізнеси. Оскільки ми працюємо з цілепокладанням: з тим, щоб людина була щасливою, створювала цілі для себе і свого оточення. Виходячи зі своїх цінностей, підприємець і приймає рішення: хтось йде у політику, хтось впроваджує інновації, на які раніше не наважувався, хтось згортає бізнес, хтось розвиває його ще інтенсивніше. Тобто якщо його цінність цілком полягає у бізнесі, то він продовжуватиме розвивати свою справу. Якщо людина поставила у пріоритет родину, дітей, — можливо, він замислиться над тим, щоб поїхати за кордон. Все залежить від його внутрішніх позицій, а не від того, якою є ситуація в країні.

Якщо хочете якось вплинути на те, що відбувається навколо, треба починати з самого себе. Зараз через те, як поводяться люди, можна зрозуміти, чого вони хочуть і як діятимуть.

Христина Вієр.
Фото спікерів надані
творчою командою Franchithink.

Поділитись
Зв’яжіться з нами
Помилка заповнення
Україна

Одеса, пр. Лесі Українки, 25
Київ, Майдан Незалежності, 2
Львів, вул. Д. Данилишина, 6

+38 (097) 842-08-34

Польща

126, Marszalkowska Centre,Marszałkowska 134, 00-008 Warszawa

+447488817906

Балі

Jl. Raya Sanggingan No. 89, Ubud, Kedewatan, Kec. Gianyar, Kabupaten Gianyar, Bali 80571

+38 (098) 414-36-67

Велика Британія

27 Old Gloucester Street, London, United Kingdom, WC1N 3AX

+447488817906