Интервью

Артур Лупашко

Звеличуємо годинник і недооцінюємо компас. Чесно про тайм-менеджмент для підприємців

1232 8 минут, 16 марта 2019

Генеральний директор керуючої компанії Ribas Hotels Group Артур Лупашко щодня випробовує свій день на міцність та ефективність. Він поділився інструментами, які допомагають йому в цьому. І вони значно відрізняються від тих, що здобули популярність останнього часу.

Чесний графік — відсутність графіку

У підприємця немає графіка. Як писала Айн Ренд у «біблії підприємництва» «Атлант розправив плечі», він носить «робочий одяг» цілодобово. Повністю згоден з цим: бізнесмен прокидається і засинає у цьому «одязі», одружується, виховує дітей, відпочиває і займається спортом теж у ньому.

Для чоловіка-підприємця його бізнес — життєве призначення. І як би він не старався вмістити всі свої справи в графік з 9 до 19, а що не за графіком відмінити «до чортів» — це неможливо.

Саме тому не буду втомлювати переліком сервісів для планування; розповідати які справи робити до обіду; які після, і на що не відволікатися під час роботи. Це все про дисципліну. Її важливість я не збираюся недооцінювати. Проте все це ми з вами і так прекрасно знаємо і чули сотні разів. Без краплини лицемірства зізнаємося, в першу чергу, — собі (а це найважче, будьте певні), а потім вже іншим — багато чого ми не робимо, і, ймовірно, не будемо робити ніколи.

Спойлер: воно й на краще. Видихнули?

А тепер давайте розбиратися, чому, власне, так трапляється.

Культ планування

Сьогодні всі навколо вчаться планувати, щоб встигати робити якомога більше протягом дня. День у день. Але дефіцит часу при цьому стає все більшим. І замість того, щоб дарувати собі час — люди крадуть його.

Якщо ви не бачите чітко окреслену мету, але володієте безліччю методик тайм-менеджменту і планування свого часу — то у мене для вас невтішна новина: ви вдосконалюєтеся в непотрібних справах і випускаєте з поля зору найголовніше. Ми навчилися звеличувати годинник, але недооцінюємо компас.

Всі непередбачені обставини оцінюємо як перешкоди. Тому що переживаємо про дедлайни і домовленості.

«Час має служити нам, а не ми йому.»

Фанати планів і термінів живуть тільки майбутнім. І майбутньому вони будуть жити заради майбутнього. І, на жаль, не зможуть оцінити сьогодення. Це шлях в нікуди.

Ми вважаємо, що повинні взяти на себе якомога більше і ретельно прописати свій графік. Адже коли немає справ — нудьгуємо, відчуваємо себе непотрібними. Я вважаю, що нудьгують тільки ті, хто не вміє думати і усвідомлювати кожну мить. Одне з головних завдань (якщо не найголовніше) власника бізнесу — думати! Оцінювати ситуацію в своєму житті і в своїй компанії в режимі «тут і зараз», оцінювати її ефективність роботи, рух до глобальних цілей.

«Ставте великі цілі. В них легше влучити»

Кожен день думай про свою глобальну мету.

Цю банальну річ, про яку говорять багато великих людей, ми не сприймаємо як практичну пораду.

— Як це допоможе мені тут і зараз? — обуритеся ви. Потрібно шукати нового керівника відділу продажів, знову підвищили податки, не вистачає обігових коштів … Про які глобальні цілі може йти мова?

Все вірно. На ранніх етапах підприємництва тактика диктує правила гри і в результаті формує стратегію. Завдання власника — якомога раніше сформувати для себе план розвитку своєї справи, на основі власної бізнес-моделі.

Під тактикою я маю на увазі всю поточну роботу. У перший рік роботи Ribas Hotels Group я виявив чіткі потреби моїх клієнтів — власників готелів. Навчився вирішувати їхні запити так, щоб генерувати чистий прибуток, достатній для активного росту. Таким чином, я визначився з бізнес-моделлю компанії, що керує. А вже з другого і третього року сформував для себе чіткі, довгострокові цілі. І тепер максимально делегую операційну роботу, сфокусувавши свою увагу на розвитку і залученні інвестицій.

Повернемося до початкової тези «Думай кожен день про глобальні цілі». Часу у вас більше не буде. І кожного дня, коли до вас потрапляє завдання або ви плануєте свій день, тиждень або місяць — ставте собі питання (а згодом виробиться швидке інтуїтивне розуміння) — чи важливо це для досягнення моєї мети? Чи тільки я можу виконати це завдання?

Займайся однією справою стільки часу, скільки потрібно для досягнення кращого результату.

Завдання, які дійсно важливі для досягнення мети і потребують виключно вашого виконання, мають найвищий пріоритет. Пориньте в них повністю. Відкладіть все інше, не бійтеся перенести і відкласти те, що забирає багато часу і не приносить результату.

Якщо я можу прийняти рішення швидко — виділяю на це до однієї хвилини. Якщо питання вимагає вивчення і рішення не може бути прийнято швидко — ставлю собі питання, про яке вже писав вище.

«Вам не потрібно встигати багато, вам потрібно робити головне.»

Це привілеї власника бізнесу — самому вибирати важливі завдання і приділяти їм стільки часу, скільки потрібно: годину, день, тиждень. У мене були переговори, які тривали два тижні поспіль. З ранку до вечора я проводив час з майбутнім партнером. Ми снідали, обідали, вечеряли, обговорювали справи. У підсумку я досяг бажаного результату і цей партнер два роки формував 40% чистого прибутку компанії. Звичайно, в цей час було багато дрібних питань, яким я зовсім не приділив уваги.

І знаєте що?

Вони були успішно вирішені моїми співробітниками. Ймовірно, навіть краще, ніж якби я їх виконував особисто.

Спілкуйся!

Друге головне завдання підприємця, як власника і менеджера — комунікувати. Досягати своїх цілей чужими руками можна виключно комунікацією. Тому спілкування з співробітниками, з клієнтами і партнерами має бути системою.

Деякі прості правила:

Обмежуй за часом і фіксуй спочатку питання, які необхідно обговорити. Спілкування зі співробітниками, яке затягується більше, ніж на 60 хвилин, як правило, носить розповідний характер і підвищує шанси закінчитися невдало. Але важливо робити це систематично. Як часто? Тобі вирішувати.

Мої клієнти — власники готелів. Це успішні люди, які знають ціну своєму часу. Тому на ділових зустрічах я завжди описую очікуваний результат і мету нашої зустрічі. Це допомагає в найкоротші терміни навіть при жвавій дискусії триматися чіткого курсу і досягти бажаного. У той же час приділяю особливу увагу неформальної комунікації. Вважаю ії мультиплікатором лояльності до вашого бізнесу і до вас особисто.

Партнери високо оцінюють нашу оригінальність в привітаннях з усіма святами і уважність до дрібниць. Річ у тому, що ми вітаємо їх з особистими урочистими подіями: народженням дитини, успіхами дітей, днем ​​народження дружини, з успіхами в інших сферах бізнесу, не пов’язаних з нашою спільною діяльністю). Зробіть з цього систему і плануйте на тиждень і місяць свої комунікації з ключовими людьми, які допомагають реалізувати вам глобальні цілі.

Записуй все. Прямо зараз.

Існує безліч методик тренування пам’яті. Я рекомендую відвідати якісь із запропонованих курсів існуючих на ринку — результат феноменальний. За три заняття я зміг запам’ятати 50 слів підряд протягом 10 хвилин. Хоча на першому занятті вдалося — всього 11. Проте повністю покладатися на свою пам’ять, як і на інтуїцію — необачно.

Багато фанатів сервісів рекомендують десятки додатків. Я ж пропоную все спрощувати. Використовуй базові додатки телефону — календар і замітки. Всі зустрічі і дзвінки я відразу записую в календар. Зустрічі протоколюються в нотатках, завдання собі розписую з цілями, термінами і вимірними показниками — теж в нотатках.

Ще у нас в компанії успішно працює Bitrix24, в якому ми ставимо завдання, запускаємо бізнес-процеси, ведемо комунікацію. І якщо мені потрібно поставити задачу співробітнику — я роблю це Bitrix, не відкладаючи на потім, і не дублюю в нотатках.

Не наслідуй. Будь собою.

Надлишок інформації в книгах, інтернеті, на tv та з вуст інфобізнесменов формують певні образи, до яких багато хто прагне.

Але!

Кожен бізнес — це унікальний організм. Жоден з них не схожий на інший. Навіть якщо вони надають однакові послуги, в одному місті, з однаковою часткою ринку — вони дуже різні. Тому що їхні власники теж різні люди, зі своїми принципами, поглядами, здібностями, придбаними і вродженими, життєвими обставинами і т.д. Бажання наслідувати і відповідати сталим образам, скоріше, згубно для впевненого в собі підприємця. Важливо розвивати свої сильні сторони. Завдяки саме цій унікальності у тебе є шанс побудувати бізнес і стати кращим в світі в своїй ніші.

Не треба набувати п’ятірку найпопулярніших звичок, про які говорить YouTube, блогер Х, ті 7 навичок, про які пише автор У, і слідувати 12 принципам успішного бізнесмена, які пропагує інфобізнесмен Z. Вставати треба в один час, лягати в інший, дивитися і читати третє, думати про четверте …

Стоп!

«Не порівнюйте себе з кимось крім себе самого.»

Дуже небезпечно переймати бездумно або навіть бездушно те, що зараз так популярно.

Я читаю 1-2 книги в місяць. З однієї книги я можу винести всього одну тезу, яка є релевантною особисто для мене. Хоча над книгою в 400 сторінок працювали дуже розумні, досвідчені люди і пакували в неї всю мудрість свого життя. Але особисто мені важливою буде лише одна фраза, кейс, що просуне мене вище, далі, ближче до моєї мети. Інше не важливо.

Не наслідуйте. Тільки ваша унікальність допоможе вам стати легендою в своєму бізнесі. А якщо ви не хочете стати легендою, навіщо взагалі починати займатися цією справою?

Свяжитесь с нами!