Готельний бізнес є одним з найбільш надійних секторів глобальної економіки і має високий потенціал навіть в кризові часи. Його здатність функціонувати в період стагнації часто є визначальним фактором інвестиційної привабливості.

Південний регіон України є дуже сприятливим для започаткування власної справи, заснованої на туристичній платформі. Готельний бізнес на берегах Чорного моря традиційно приносить високі дивіденди своїм власникам. Зрозуміло, якщо правильно побудований з самого початку.

Багато фоловерів нашого блогу у формі зворотного зв'язку ставлять питання: як відкрити свій готель і що для цього потрібно? Ми постаралися відповісти розгорнуто і структуровано.

Планування бізнесу: з чого почати

Бізнес-план готелю - перший етап, з якого слід починати будь-яку діяльність.

Розробка бізнес-плану для готелю має включати такі пункти:

Розглянемо докладніше кожен пункт.

Аналіз ринку

Перед тим як відкрити готель, необхідно дослідити ринок, на який підприємство буде виходити, за такими пунктами кон'юнктури:

Зупинимося докладніше на конкурентній складовій. Дуже рекомендуємо, перш ніж педалювати робочі процеси, добряче озирнутися круг себе і зафіксувати в бізнес-плані:

Загальна концепція готелю

В цей зразок бізнес-плану ми включили найбільш популярні серед туристів формати об'єктів гостинності:

Основні вимоги до локації:

Оптимальний варіант будівлі для розміщення готелю - це окремий об'єкт, оснащений автомобільною стоянкою та упорядкованою територією. Саме такий об'єкт зараз компанія Ribas Hotels Group будує в Буковелі - Ribas Bukovel.

Планування площ об'єкта традиційно складається з:

Якщо будівлю вже зведено, обговорюються і вносяться в бізнес-план готелю необхідні перепланування.

Залежно від концепції об'єкта і його територіального розташування може виникнути необхідність у деяких додаткових функціональних одиницях. Наприклад: коворкінг, ресторани або банкетні зали.

Не буде зайвим додати, що сучасні готелі враховують рекомендації авторитетних джерел і вносять корективи навіть у планування своїх приміщень.

У недавньому звіті найбільшої в світі інтегрованої маркетингової компанії, яка спеціалізується на туризмі, подорожах і гостинності, - MMGY Global - сказано, що портрети туристів змінюються з кожним роком. І турист 2015 року кардинально відрізняється від мандрівника останніх двох років. Одна з найбільших і, що важливо, платоспроможних аудиторій - люди від 25 до 35 років (покоління Y) - бажає їздити на відпочинок або пізнавати інші країни сім'єю, а не парами або поодинці.

Для готелів, які хочуть сподобається подібної аудиторії, це привнесе деякі зміни:

Такі корективи краще відразу внести в бізнес-план, так як зміни в проекті на будь-який зі стадій - проектування, будівництва - можуть потягнути за собою додаткові фінансові вкладення.

Обсяги інвестицій

— Розмір інвестиційного вкладення для окремо взятого проекту розраховується на стадії створення загального кошторису, — каже керівник відділу розвитку компанії, Марія Турікова. — Немає якихось загальних цифр або універсальних лекал з розрахунку об'єкта гостинності в Україні. Тому ми застосовуємо весь свій досвід в готельній сфері і враховуємо багато факторів, пов'язаних з об'єктом: місце розташування, наближеність до курортів або бізнес-центрів, пасажиропотоки, конкурентна частка на ринку і багато іншого. А потім розписуємо детальну фінансову модель, в яку входить:

Зрозуміло, найбільшою статтею витрат є будівництво — близько 55-57% від загальної вартості. На другому місці — придбання ділянки. У разі, якщо ділянка вже є (а так часто буває в наших реаліях: коли спочатку купують землю в будь-якої рекреаційній зоні, а потім вирішують на ній будувати об'єкт), дані витрати не плануються.

Персонал готелю

Залежно від формату об'єкта гостинності наймають персонал.

За рекомендаціями Всесвітньої туристичної організації кількість працівників варіюється за такою схемою:

Просування та маркетинг готелю

Цю статтю витрат нечасто вписують в контент-план. А якщо і вписують, то приділяють найменше уваги. Хоча роботу з просування майбутнього об'єкта необхідно починати за шість місяців до його фактичного запуску.

Отже, в розділ «Маркетинг і просування» бізнес-плану готелю слід включити такі пункти:

Детальну інформацію про організацію служба маркетингу та продажу в готелі можна знайти на сторінці — https://ribashotelsgroup.ua/ru/hotel-promotion/

Професійно складений бізнес-план готелю допомагає домогтися високих показників не тільки в тому випадку, якщо проект перебуває лише на старті створення. Серед кейсів керуючої компанії є приклади, коли грамотно складений провідними фахівцями документ приніс вимірні результати лише за 12 місяців роботи. Детальніше з матеріалом можна ознайомитися тут.

Фахівці нашої компанії проведуть всі перераховані вище дослідження і допоможуть створити бізнес-план для старту вашого бізнесу.

Зв'язатися з відділом розвитку

Операційне управління готелем з Ribas Hotels Group. Детальніше за посиланням.

Підписуйтесь на наш блог, щоб не пропустити актуальні тенденції ринку гостинності!