Які виклики стоять перед готельним ринком

Ринок готельної нерухомості можна умовно розділити на два ключові напрями: туристичний сектор, що забезпечує розміщення гостей, та готельний девелопмент, який залучає інвестиції та розвиває дохідні готельні об’єкти. Які виклики стоять перед галуззю у 2025 році? Чи зможе ринок адаптуватися до змін?
Автор: Артур Лупашко, засновник групи компаній Ribas Hotels Group
Стаття опублікована у виданні Економічна правда.
Людський капітал як головний виклик
Один з найбільших викликів для готельного ринку – кадровий дефіцит. Не вистачає кваліфікованих і мотивованих фахівців і в провідному, і в лінійному менеджментах. Також бракує ресурсів у професіях, здебільшого притаманних чоловікам: техніки, кухарі, будівельники. Основні причини – мобілізаційні ризики та міграція за кордон.
Щоб розв’язати цю проблему, готельєри підвищують матеріальну мотивацію, покращують умови праці, розвивають HR-бренди. Також вони залучають до будівництва підприємства із стратегічним статусом, щоб гарантувати будівельникам бронювання від мобілізації. Крім того, важливим інструментом для залучення нових фахівців у галузь є навчання робітників професії з нуля.
Складність планування для інвесторів
Наразі інвестори не впевнені в майбутньому країни. Для підвищення їх упевненості забудовникам та керівним компаніям необхідно відверто говорити про ризики і потенціал того чи іншого регіону та проєкту. Загальна ситуація з інвестиціями в готельний ринок поки що нестабільна.
За даними Мінʼюсту, через війну у 2022 році кількість угод з купівлі-продажу об’єктів нерухомого майна різних типів, укладених державними та приватними нотаріусами, скоротилася до 99 633. Натомість у 2021 році було зафіксовано 325 174 угоди, тож у 2022 році падіння становило 68,9%.
Компанія Ribas Hotels Group у дослідженні “Огляд готельного ринку України 2024” прогнозує, що значна частина (близько 200 тис.) не здійснених у 2022-2024 роках угод з купівлі-продажу нерухомості в Україні трансформується у відкладений попит та реалізується протягом перших чотирьох-пʼяти років після закінчення війни.
Відсутність іноземних інвестицій
Наразі в готельну нерухомість України інвестують винятково українці. Закінчення війни для іноземних інвесторів може стати потужним поштовхом для розвитку галузі – як це сталося в Грузії, Туреччині та на Балі.
Після завершення війни та повернення іноземних туристів ми очікуємо на поступове зростання вартості квадратного метра, що сприятиме збільшенню середнього чека в доларах та скороченню періоду окупності, і, відповідно, на залучення іноземних інвесторів. Наразі ціна квадратного метра в дохідних об’єктах становить 3-3,5 тис. дол., а собівартість таких проєктів сягає 2,5-3 тис. дол. за кв. м, що зумовлено високою вартістю землі, інженерних рішень та ремонтних робіт.
Продовження читайте на сайті Економічна правда.
Підписуйтесь на наш блог, щоб бути в курсі тенденцій ринку гостинності!