Всесвітня туристична організація при ООН UNWTO нещодавно опублікувала черговий звіт, який, не приховую, дуже потішив. Згідно з його даними, туристичний сезон минулого року був досить успішним в світовому масштабі. З початку року по серпень було зареєстровано на 56 млн гостей, що ночують, більше, ніж за аналогічний період 2016 року — на 7%. Таким чином, 2017 рік став для індустрії туризму восьмим роком безперервного зростання. І Європа — друга в списку регіонів, де цей показник є найвищим.
Що це означає для української і, зокрема, київської сфери гостинності? Що потрібно робити київським готелям, хостелам, готельно-ресторанним комплексам, щоб не тільки успішно провести сезон, а й забезпечити цілорічне завантаження?
Бонус — відрядження
Близько третини співробітників компаній зізналися, що погодилися б на меншу зарплату за умови частих відряджень. Це відображено у нещодавньому звіті міжнародної системи «Booking.com для бізнесу». У зв'язку з цим, сучасні роботодавці розглядають відрядження, як додатковий інструмент розвитку свого бізнесу і мотивації співробітників одночасно.
Що з цього мають готельні об'єкти Києва?
У них з'являється новий пласт активної аудиторії. У взаємодії з нею, звичайно, є тонкощі, з якими потрібно рахуватися. Наприклад, архітектори, які подорожують та інші творчі співробітники будуть заїжджати у найсучасніші, якщо не сказати, ексклюзивні місця. Наприклад, бутік-готелі, гостьові будинки або тематичні апартаменти.
Банкіри і фінансисти віддадуть перевагу бізнес-готелям із високою зірковістю. Для них ще будуть важливі наявність ресторану і конференц-залу.
Надзвичайно активізувалися в плані бізнес-поїздок фрілансери і блогери. Для них головне — наявність сильного сигналу wi-fi та коворкінгові зони. І, повірте, навіть невеликий відгук на будь-якому ресурсі, що у вашого готелю або хостелу проблеми з інтернетом — приведуть до того, що він забронює номер в іншому місці. Тому інтернет і робоча зона у вашому закладі повинні працювати ідеально.
Враховуйте, що більшість компаній, які регулярно відправляють співробітників на навчання або у відрядження, будуть шукати бюджетні варіанти. В першу чергу, вони поцікавляться зручностями, тому удосконалюйте наскільки це можливо свій сайт: поновіть фотоконтент, перевірте активність відділу бронювання, актуальність всієї інформації, яку бачить ваш потенційний гість.
Флагман виїзного туризму
У найближчі п'ять років Китай стане найбільшим світовим флагманом виїзного туризму. Цікава статистика виїздів за кордон громадян цієї країни:
- у 2000 році тільки 10 млн китайців виїжджали за кордон.
- А у 2012 році вже 83 млн туристів виїхали за межі своєї країни.
Нещодавно у Пекіні почали працювати центри VFS Global, щоб полегшити китайцям отримання української візи або надати можливість приїхати без візи на кілька днів. На даний момент в цих центрах вже можна отримати українську візу за середню для цих документів ціну — 65 доларів.
Змінився і підхід китайських мандрівників до поїздок. Якщо кілька років тому їхні переміщення по світу проходили під девізом: "Покупки і нічого крім покупок", то зараз вони стали більш розбірливими у своїх витратах і досвідченішими у подорожах.
Тому я рекомендував би керуючим або власникам готелів придбати або самим зробити календарі з цікавими міськими івентами: фестивалями, вечірками, виставками та іншими культурними заходами. У Києві — яскраве культурне життя. Покажіть це своїм гостям.
Бренд міста — бренд країни
Британська туристична компанія Hoppa склала щорічний рейтинг найдорожчих і бюджетних місць 2018 року. Перелік становили з урахуванням середньої вартості проживання в готелі, харчування, логістики та розваг за добу.
Дані для розрахунків Hoppa брала з чотирьох найбільш авторитетних світових джерел: Booking.com, Numbeo.com, Expatisan.com, Pintprice.com.
Також візьмемо до уваги, що 26 травня в Києві пройде фінальний матч Ліги Чемпіонів УЄФА-2018. Вперше в історії України він відбудеться на стадіоні НСК "Олімпійський". Київська міськдержадміністрація вже заявила, що на цю подію приїде втричі більше туристів, ніж на "Євробачення — 2017".
Отже, до Києва серед інших приїдуть туристи з мінімальним бюджетом. Їх буде багато. Дуже багато. Уже зараз прес-служба міської влади повідомляє, що туристи масово бронюють готелі та хостели економ і середнього класу. В середньому такі туристи витрачатимуть в столиці близько ста доларів на день.
Завдання для готельєрів
Перетворіть своє місто в бренд в очах всіх категорій туристів. У Києві, звичайно, немає Чорного моря під боком, але є багато інших плюсів, які за правильної подачі зможуть зробити його привабливим туристичним центром.
Раджу створити карти маршрутів з пам'ятками для туристів, які не хочуть витрачати багато грошей.
Наведу наш одеський приклад.
Для гостей, які приїжджають в наші хостели, міні-готелі або беруть участь в блог- або прес-турах — ми створили карту, у яку включили нові цікаві локації, головні історичні пам'ятки, оригінальні кафе та інші цікавинки. Оформили її в одеському стилі і назвали "Де ми їдемо?".
У київський аналог такої карти цілком можуть входити такі локації.
- Метро. Звичайно, самою наявністю підземки нікого не здивуєш. Запропонуйте туристам побувати на глибині 105 метрів — на ст. метро "Арсенальна” — найглибшої станції у світі, до речі. А "Золоті ворота" входять до переліку найкрасивіших станцій метро в світі.
- Вулиці. Найстарішій вулиці міста — Володимирській — більше 1 тис. років. Найдовша вулиця — Броварський проспект — налічує 14 км; а найкоротша — Інженерний провулок — менше 50 метрів. Розкажіть туристам про те, що вони можуть відвідати найширшу вулицю Європи, де відстань між будинками — 75 метрів. Так, це Хрещатик.
- Музеї. Список музеїв Києва величезний. Найбільш відвідуваний — Києво-Печерська Лавра. Але варто ввести в ваш список і неординарні музеї: від Музею однієї вулиці до Музею каналізації.
- Транспорт. Розкажіть про найкоротший і найгарніший маршрут довжиною всього 222 метра — київському фунікулері. І не забудьте про найдовший транспортний маршрут — трамвай №12, на якому гості проїдуть 20 кілометрів від Контрактової площі до Пущі-Водиці.
Сучасні туристи практично все, що побажають, можуть придбати самостійно. Але шукають вони позитивні емоції, нові враження. І якщо ви зможете надати їм це — привабливість вашого об'єкта в очах потенційних гостей багаторазово збільшиться.