В цьому матеріалі ми не будемо розбирати теоретичну складову індустрії гостинності, розмірковувати про важливість стандартів на об’єктах.
Ми підготували для вас виключно практичні рекомендації від засновника 4* Hotel Milano Марко Сарторі, у бізнес-портфелі якого співробітництво, партнерство і кропітка робота над такими проектами, як:
- Amerikano Apart Hotel
- Continental Hotel
- Hotel Marenero
- Il Decameron Luxury Design Hotel
Інфопривідом для створення цього матеріалу слугувала чергова зустріч в рамках Hospitality talks при партнерстві Спілки українських підприємців (СУП) і керуючої компанії Ribas Hotels Group. Зустріч відбулась в готелі Bossfor, який, до речі, знаходиться під управлінням мережі готелів Ribas.
Пул рекомендацій від Марко Сарторі:
- Не будуйте готель тільки тому, що в наявності земельна ділянка, на якій поміститься готель. Необхідно враховувати особливості місцевості і локації, зокрема.
- Приберіть емоції. Не робіть готель для душі. Будуйте для бізнесу. Це у власну квартиру або будиночок для своїх гостей потрібно “вкладати душу”. В готель слід вкладати стандарти, економіку, екологічність.
- Аналізуйте: ринок, аудиторію, специфіку країни і території. Якщо ти знаходишся в центры Парижу - споруджуй готель для гостей центру Парижу. Якщо ти на околиці невеликого містечка, будуй готель для периферійного гостя. Якщо ти в Одесі, будуй для одеського гостя.
- Дайте вашему гостю більше, ніж ліжко. Тому що, якщо ви забезпечите тільки базові потреби - сон, гігієну, - конкуренція з готелями з вашого цінового сегменту буде дуже високою.
- Якщо збільшуєте ціновий поріг вартості номеру, необхідно збільшувати і якість сервісу. Ви знайдете гостя, який буде готовий платити, але якщо надасте йому високоякісну додаткову послугу.
- Інженерні та електричні мережі і комунікації - це вени вашого готелю. На них ніколи не варто економити. Тому для даних цілей купуйте кращі зразки і матеріали.
- Італію та Україну складно порівнювати в розрізі HoReCa. В обох випадках важливими є такі аспекти, як формат, локація, сервіс. В Україні з локацією все чудово. А ось з форматом готелів та рівнем сервісу в них необхідно працювати.
Детальніше про сервісну складову в готелі можна дізнатися тут.
- Потрібні школи офіціантів, в яких персонал навчатимуть не тільки стандартам, але й тому, що - це гарна професія. В Італії офіціанти працюють в одному і тому ж ресторані багато років і пишаються своєю професією.
- Також необхідно навчати персонал брати частину відповідальності та ініціативи на себе. Якщо покоївку не попросили ще раз вимити підлогу, робочу поверхню або, наприклад, двері - воне не вимиє, навіть якщо бачить, що треба вимити. Тут іще є проблема негативного сприйняття цієї професії. Треба змінювати це в менталітеті.
Детальний матеріал про те, як залучати персонал і вибудовувати роботу з співробітниками, можна прочитати тут.
- Досвід ведення бізнесу в Італії допомагає працювати в Україні і налагоджувати процеси на гарному ставленні і любові до гостя. Це свідчить про те, що з українськими співробітниками слід багато працювати в цьому плані. Для того, щоб вони вийшли до гостя посміхаючись, необхідно, щоб менеджмент зробив усе, щоб вони хотіли посміхатися: створив для них комфортні умови роботи і проживання.
- Безвіз має стати приводом підвищити якість туризму в Україні. Сучасний турист розуміє, що за сотню доларів він може відпочити не тільки в Затоці або Коблево, але й у непоганому готелі в Туреччині. Тому українські готелі втрачатимуть гостя, якщо не розвиватимуть власні стандарти.
- Проблеми, однак, існують не тільки на стадії контакту з гостем. В Італії, коли будують готель, передбачають все для того, щоб і туристам, і персоналу було комфортно: одним - відпочивати, іншим - працювати. Так, в готелях ще при закладці фундаменту розраховують систему вентиляції та інші аспекти. Щоб не довелося розв’язувати ці проблеми, коли об’єкт вже збудовано.
Детально розповідаємо про етапи будівництва нового готелю в Буковелі тут.