Автор: Ольга Єсванджия, архітектор-концептолог Ribas Hotels Group
Вважається, що колір — це потужний психологічний інструмент, що може впливати на емоційний стан людини. У готельній сфері його використовують для передачі настрою та філософії закладу. Та в кожній зоні об’єкта ми підбираємо кольорові рішення відповідно до атмосфери, яку хочемо там створити. Трохи більше про колористику в дизайні інтер'єрів готелів читайте далі у статті.
Кольорова схема для зон у готелі
Відповідно до зони об’єкта ми підбираємо спеціальні кольори. Адже не завжди доречно буде використати в номері яскравий колір, проте він чудово підійде для лобі. Ось деякі загальні рекомендації щодо колористики окремих зон готелю:
- Номер. На мою думку, в номері, як і в будь-якому місці відпочинку, бажано уникати надмірно активних кольорів, які можуть стимулювати психіку. Наприклад, жовтий або яскраво-зелений. Ми віддаємо перевагу спокійним відтінкам: пастельним, натуральним, іноді це можуть бути білі стіни з дерев'яними акцентами або тканинами, що додають тепла й затишку.
На фото: апарт-готель WOL.121 (Одеса).
- Лобі. У лобі, коворкінгу та коридорах можна використовувати більш яскраві кольори. Наприклад, акцентна жовта стіна буде особливо ефективною біля робочої зони чи в переговорній, оскільки жовтий є збуджувальним кольором.
- SPA. У цій зоні мають бути ніжні кольори, що не наносять негативний вплив на психіку. Тому точно не варто використовувати тут червоний, швидше блакитний, світло-зелений, білий, бежевий тощо.
- Ресторан. Він може бути дуже різним. Все залежить від концепції та локації, а також кухні, що подаватиметься там, і додаткових фішек закладу. Тут немає обмежень у фантазії!
Також кольори в готелі можуть підкреслювати його концепцію. Так, наприклад, наш бренд апарт-готелів WOL Home+Hotel орієнтований на активних молодих людей, підприємців і блогерів. Тут кольори яскраві та насичені — червоний, синій тощо. Вони водночас сильні й енергійні.
У п'ятизіркових готелях колірна палітра може бути більш пастельною і глибокою. Це пов'язано з відчуттям розкоші. Також можуть використовуватися натуральні тони та відтінки, що нагадують природні.
Якщо говорити про готелі у горах, то тут можна дотриматись максимального нейтралітету: великі вікна та білий інтер'єр дозволяють насолоджуватися видом.
Вплив місцевості на колористику
Ми підбираємо кольори, виходячи з локації готелю. Оскільки, по-перше, такі об’єкти відповідають архітектурі місцевості, а, по-друге, стають відображенням, та певним доповненням довкілля. Наприклад, у готелях в Карпатах здебільшого акцент на дерево та теплі тони, пронизані зеленими відтінками. Натомість біля моря можна бачити використання блакитних та ніжних відтінків, що нагадують морські хвилі.
Наведемо приклад. У нас на Балі є 5 проєктів, стиль яких значно відрізняється від українського. Основна особливість полягає в природній атмосфері. Деякі з них у балійському стилі, що передбачає переважно використання дерева та бамбука, багато зелені та нейтральні кольори. Стіни зазвичай мають бежевий чи білий відтінки. Високі стелі з балками та вишуканими візерунками, штори, зелена рослинність, відкриті санвузли й душові — все це характерно для Балі.
Готелі, які будуються на Балі, навіть якщо не використовують балійський стиль, все одно мають схожі елементи, адже здебільшого для їх реалізації користуються місцевими матеріалами. На Балі навіть є екоініціатива, яка заохочує купляти місцеві матеріали. Окрім підтримки локальної економіки, це має позитивний вплив на планету через зменшення транспортних викидів у повітря.
На візуалізації: проєкт Moon Rock villas (о. Балі).
Також ми проєктували готель у горах в Італії. Там ситуація схожа: будинки візуально достатньо подібні, адже виконані з місцевого каміння: світлі бежеві фасади, а також місцевий розпис, що є достатньо кольоровим.
Колір працює у зв’язці зі світлом
Наразі освітлення стало не лише трендом, але й невіддільною частиною дизайну. Воно може охоплювати використання лінз і кольорових схем, де відтінки плавно переходять один в інший. Світло має значний вплив на атмосферу та самопочуття гостей у приміщенні, а також на фотогенічність та візуальний ефект. Освітлення може змінити будь-який колір, тому важливо враховувати цей аспект під час проєктування. Де потрібно — підкреслили колір за допомогою світла, десь — нівелювати його вплив.
На візуалізації: проєкт Moon Rock villas (о. Балі).
Наприклад, в одному з готелів, над яким ми працюємо, планується використання кольорових ламп, що створить «інстаграмний» ефект та особливу атмосферу. Ми також розглядали можливість використання світлих інтер'єрів і додавання рожевого освітлення, що підкреслить фірмовий стиль готелю.
Під час проєктування освітлення фасадів у Карпатах ми враховували асоціації з місцевими умовами. Наприклад, для гірськолижного курорту тепле освітлення створює затишну атмосферу, що асоціюється з комфортом і теплом каміна.
Колористика готелів — це не лише про тренди та «інстаграмність». Це про психологію кольору, концепцію, а також локацію. Та нині треба не забувати й про інклюзивність. З огляду на ситуацію в країні, ми не рекомендуємо використовувати кольори, що можуть негативно діяти на людей з психологічними травмами. Наразі активно досліджують вплив кольорів на людей з посттравматичним стресовим розладом, і ця тема є актуальнішою для медичних закладів, однак це варто враховувати також у готелях, що орієнтовані на реабілітацію та відновлення.
Створення дизайн-проєкту готелю з Ribas Hotels Group. Детальніше за посилання.
Підписуйтесь на наш блог, щоб слідкувати за тенденціями на ринку готельної нерухомості!