Автор: Артур Лупашко, засновник групи компаній Ribas Hotels Group
Пандемія та війна сильно вдарили по туризму в Україні, обмеживши туристичний потік і зруйнувавши частину інфраструктури. Але, як свідчить досвід інших країн, ця сфера має здатність швидко відновлюватися після криз. Чи станеться це у нас?
Стаття опублікована у виданні «NV Бізнес».
Внутрішній туризм як драйвер розвитку
Навіть під час війни туристична галузь демонструє стійкість. Нині внутрішній туризм підтримується переміщенням тимчасово переселених осіб, активністю волонтерських організацій, а також людьми, що прагнуть відпочити від обстрілів та перезавантажитись на природі у відносно безпечних регіонах.
За даними дослідження готельного ринку України, проведеного Ribas Hotels Group,
завантаженість готелів у популярних регіонах, таких як Львівська та Івано-Франківська області, перевищує 60−70%. Це показує, що навіть у складних умовах попит на мандрівки зберігається. А отже після завершення війни він тільки зростатиме.
Варто враховувати, що за час війни фінансові можливості українців знизились, ця тенденція також матиме вплив деякий час після закінчення війни. Та одночасно це вплине на відновлення внутрішнього туризму. Схожа тенденція спостерігалася у 2014 році, після початку бойових дій на Сході країни, та у 2020 році, в умовах глобального карантину. У ці періоди внутрішній туризм набув популярності, оскільки відпочинок на українських курортах став більш економічно вигідним.
Нові інвестиційні проєкти та відновлення інфраструктури
Важливу роль у післявоєнному відродженні відіграватимуть інвестиції в туристичні об'єкти. Так, до 2026 року в Україні заплановано реалізувати
45 нових готельно-апартаментних комплексів на 6 670 номерів та 108 котеджних містечок. Ці ініціативи створять нові робочі місця та сприятимуть економічному відновленню країни, посилюючи її привабливість як для внутрішніх, так і для іноземних туристів.
Також зараз на ринку спостерігається попит на
реконструкцію санаторіїв і оздоровчих закладів, що можуть стати важливими для реабілітації як військових, так і цивільних. Розвиток сучасних оздоровчих курортів стане значною перевагою для залучення туристів у Карпати та інші рекреаційні зони.
Окрім розвитку нових готелів та реконструкції старого фонду, впродовж наступних 15 років у Карпатах будуватиметься всесезонний гірський курорт GORO Mountain Resort. Він буде розташований біля підніжжя гірського масиву Високий Верх на висоті 650 м над рівнем моря, поблизу сіл Волосянка та Верхня Рожанка, що входять до Славської ОТГ, Львівської області. Проєкт охопить майже 1200 га території. На курорті планують побудувати 25 готелів із 5 500 номерами та проінвестувати $1,5 млрд. Він стане одним із найбільших проєктів гірськолижної інфраструктури в Україні та сприятиме залученню туристів і розвитку регіону.
Чи поїдуть до нас іноземні туристи?
Відкриття кордонів створить нові можливості для залучення туристів з інших країн. Україна має значні переваги завдяки своїй географічній близькості до країн-членів ЄС. Розвиток подієвого туризму, організація фестивалів та міжнародних заходів також сприятиме залученню мандрівників та відновленню іміджу країни на світовій арені.
Крім того, додатково пожвавлюватимуть ринок розвиток нових культурних та історичних центрів, а також «чорний туризм» місцями, де велися активні бойові дії.
Ми в Ribas Hotels Group вже готуємось до цього зростання, розширюючи географію проєктів. За нашими прогнозами, кількість іноземних туристів в Україні після закінчення війни може збільшитись з 2,7 мільйона (станом на 2024 рік) до 14,5 мільйона осіб.
Продовження читайте у видання «NV Бізнес».
Підписуйтесь на наш блог, щоб слідкувати за тенденціями ринку гостинності!