Автор: Ольга Єсванджия, архітектор-концептолог Ribas Hotels Group

Що визначає характер готелю? Як не дивно, не готельні номери та особистий простір, а соціальні зони – лобі, коворкінги, ресторани та бари. Саме вони формують уявлення гостей про місце, і це обов’язково потрібно враховувати під час проєктування готелів. Раніше дійсно гості насамперед думали про комфорт та інтер’єр номера, ліжко та зручності, але зараз ситуація змінюється. Все менше часу люди проводять у номерах. Під час подорожі, ділової поїздки вони шукають спілкування, і знаходять його у спільних зонах.

Соціальні зони у готелі: різні, але продумані до дрібниць

Якими мають бути сучасні соціальні зони? Все залежить від особливостей конкретного об'єкта, його маркетингового позиціювання, ЦА. Наприклад, проєкт готелю в гірських регіонах може передбачати велике лобі з камінною зоною, де гості можуть зігрітися після ковзанки та насолодитися коктейлем. А у бізнес-готелях лобі може бути скромнішим, натомість створювати комфортну атмосферу для роботи та зустрічей. Такий індивідуальний підхід дозволяє кожному готелю формувати унікальну концепцію, яка відповідає його основним завданням та потребам гостей.

Цікаво прослідкувати за змінами у соціальних зонах на прикладі саме готельного лобі, адже його точно не пропустиш під час візиту. В старих п’ятизіркових готелях вони були яскравим холом, швидше нагадували оперу. Виникало бажання або втекти якомога далі від демонстративної розкоші, або навпаки поводити себе як на світському рауті. Зараз лобі стають більш живими, створеними для людей та їх дозвілля. Їх намагаються створювати більш комфортними та – акцентую, бо це важливо – функціональними. Але повторюсь – все залежить від типу та локації готелю. Звісно, проєкт апарт-готелю буде кардинально відрізнятись від великого готельно-розважального комплексу у горах.

Тенденції в дизайні

Сучасні дизайнерські рішення під час проєктування готелів спрямовані на створення затишку й атмосфери. Наприклад, у Ribas Karpaty досить невелике затишне лобі, яке розширюється візуально через поєднання з рестораном. Проте ключовим елементом у ньому є саме камінна зона, де гості чекають своїх друзів або спілкуються після активного дня на схилах.

На фото: готель Ribas Karpaty (Буковель)

Поговоримо про основні макротренди в готельній архітектурі. Насамперед варто відзначити екоініціативи. Тренд на більш натуральні матеріали існував завжди, адже ми інстинктивно тягнемось до природних структур – хоча б тому, що вони на дотик приємніші. Тому я включаю це до трендів, але із поправкою, що це завжди актуальна класика.

Наступний аспект – архітектура світла. Наразі я не можу назвати це трендом, але все більше людей почали звертати на це увагу. Проєктування світла створює справжню магію. Правильне освітлення перетворює приміщення в геть інший простір, і ви навіть можете отримати 2-3 різних лобі без перегородок та розділення площі.

Тренди дизайну та архітектури готельного простору актуальні не лише для нових комплексів, які перебувають на стадії проєктування будівлі готелю. Наявні готелі також можуть адаптувати свою інфраструктуру і додати соціальні зони. Варіанти адаптації інфраструктури – реновація лобі чи території навколо готелю, створення нових просторів для відпочинку та спілкування гостей.

Готель не може стояти на місці, або законсервуватись на роки у своєму початковому стані. Все змінюється, і місця для людей насамперед мають еволюціонувати. Тому проєкт зони відпочинку переходить у ТОП ключових завдань під час будівництва ідеального комплексу.

Еволюція готельних просторів

У динамічному ландшафті індустрії гостинності 2023 став роком трансформаційної зміни ролі соціальних сфер у готелях. Оскільки суспільні вподобання продовжують розвиватися, готелі переосмислюють ці простори, щоб задовольнити мінливі потреби та очікування сучасних мандрівників. Одним із ключових аспектів цієї еволюції є інтерактивність, яка передбачає інтеграцію новітніх технологій. Розумні інтерактивні простори, обладнані інноваційними зручностями, визначатимуть соціальні сфери у 2024 році. Готелі впроваджують інновації, щоб створити середовище, яке відповідає різноманітним уподобанням гостей. Для тих, хто приїхав із діловою метою, це сучасні коворкінги, для мандрівників у відпустці – захопливі розважальні зони. Крім того, якщо говорити про післяковідні тенденції, відбувся глобальний перехід на онлайн-зустрічі, тож у соціальних зонах готелів з’являються Zoom-кабінки, де людина може комфортно та швидко провести зустріч. Це невеликий простір з гарним інтернетом та шумоізоляцію, а також із комфортним світлом та гарним фоном.

Також серед інновацій можна виділити стійки самозаселення (у світі це вже давно не нова практика, але в Україні вони все ще не досить поширені). Ну і такі базові незначні інновації для комфорту, які можна впроваджувати в будь-якому лобі – це бездротові зарядні пристрої, планшети з особистим помічником на основі штучного інтелекту, який може відповісти на будь-яке питання гостя.

Кулінарні враження також будуть займати центральне місце в соціальному ренесансі готельних просторів. Оскільки туристи прагнуть автентичних і незабутніх зустрічей, готелі розробляють гастрономічні мандрівки в межах своїх приміщень. Модні бари, куточки крафтової кави та різноманітні заклади харчування сприятимуть тому, щоб соціальні зони готелів стали більше, ніж просто місцем для проживання. Також актуальним рішенням є велике безалкогольне меню коктейлів.

На фото: апарт-готель WOL.121 (Одеса)

У найближчій перспективі екологічна стійкість буде рушійною силою, яка формує дизайн і функціональність спільних готельних просторів. Готелі все більше впроваджують екологічні практики (від енергоефективного освітлення до перероблених матеріалів), які відповідають цінностям сучасних туристів. Сьогодні екоскладова вже входить у базові принципи проєктування готелів.

Наведу приклад із нашої практики. У WOL.121 в Одесі хол став місцем, куди хочеться повернутись. Тут справжнє серце готелю – рецепція, бар, книжкові шафки, місце, де можна пограти в настільні ігри або вийти на терасу. Це дійсно френдлі зона. До речі, ще одна важлива для комфорту гостей річ – висота рецепції у лобі. Якщо вона занизька і ти постійно бачиш адміністратора за стійкою, виникає відчуття, що за тобою постійно хтось слідкує. Таке лобі вже не є місцем для відпочинку. Високі стійки рецепції мають одразу кілька переваг. По-перше, вони створюють комфорт адміністратору, де вони мають трохи окремого простору. По-друге, створюють приватну атмосферу для гостей. Вони не відчувають контроль.

На фото: апарт-готель WOL.121 (Одеса)

Я вважаю, що готелі без загальних зон можуть існувати лише в тих місцях, де вже і так забезпечена висока відвідуваність. Наприклад, в центрі Парижу або на Дерибасівській в Одесі, де місцеві пам'ятки привертають туристів навіть без додаткових приміщень. Однак наявність соціальних зон значно підвищує привабливість готелю – можливо, більш ніж на 70%. І це обов'язково потрібно враховувати під час проєктування готелів. Спільні зони створюють можливості для спілкування та взаємодії, навіть якщо гість не знайомиться з іншими мешканцями. Вони дозволяють туристу встановити особистий зв'язок з готелем, познайомитися з персоналом та відчути дружню атмосферу. Завдяки спільним зонам готель асоціюється не лише з комфортним ліжком, яке можна знайти в будь-якому іншому закладі розміщення, але й з унікальним досвідом, отриманим у соціальних зонах лобі або ресторану.

Створення дизайн-проєкту готелю з Ribas Hotels Group. Детальніше за посилання.

Підписуйтесь на наш блог, щоб бути в курсі тенденцій ринку гостинності!