Як покращити бренд Одеси і регіону: популяризувати маловідомі маршрути? Як збільшити продажі номерів у зимовий період? Які перевірки мають відбутися відповідно до оновленої системи оподаткування? Як грамотно здійснювати кадрову політику і не страждати через плинність персоналу у сезон?

Учасники круглого столу

Ці та інші питання детально обговорили учасники круглого столу «Особливості функціонування готельного бізнесу в Одеському регіоні». Організатори зустрічі — керуюча компанія Ribas Hotels Group і Спілка українських підприємців (СУП) — зібрали понад двадцять представників готельного сегменту регіону з єдиною ціллю: визначити топ проблем і системно підійти до їх розв’язання. Приймав гостей 4* бізнес готель мережі RHG — Wall Street.

Модератором заходу став засновник проекту ADVANCE, бізнес-тренер Микола Латушкін.

В рамках круглого столу були порушені такі вектори інтересів, як туристичний збір — 2019, збільшення сезонності в Одеському регіоні, оптимізація податків, особливості формування одеського бренду, нематеріальна мотивація кадрів, круїзний бізнес в Одесі, лоукости.

На запитання про оподаткування відповіла керівниця компанії «Світ бухгалтерії» Оксана Тищенко. Юридичні аспекти підготовки документації висвітлив керуючий адвокатським бюро «Паляничко і партнери» Віталій Паляничко.

Про розвиток бренду міста за допомогою готелів розповів генеральний директор компанії Ribas Hotels Group Артур Лупашко:

Артур Лупашко виступає перед учасниками круглого столу

— Готелі розміщують людей, які приїхали на подію. У своїй маркетинговій стратегії наша компанія не просуває свої готелі у місті. Ми просуваємо місто, події в ньому і проводимо асоціативну лінію з готелем. Тому на всіх наших сайтах є розділ «Події». Так створюємо потужний асоціативний ряд курорт — готель. Наприклад, якщо говоримо про Грибівку — пов’язуємо з пляжним готелем Richard, Коблеве асоціюється в гостей нашої мережі з парк-готелем «Кипарис», Одеса — з бізнес-готелем Wall Street.

До речі, на масштабній інвестиційній події під назвою «5T», де одна з «T» відповідає за туризм, — є чітка позиція, яка полягає в тому, що підприємці всіх галузей мають об’єднуватися, щоб створювати привід для візиту в країну або в одне з міст. Такими приводами можуть бути професійні форуми, виставки, конференції, на які приїжджають корпоранти.

На сьогодні переважна більшість виставок відбувається в столиці. Туди на тренінги різного рівня понад десять разів на рік їжджу й я, мої співробітники, наші партнери. Якщо повернути у роботу наші виставкові майданчики, ситуація зміниться на краще.

Розвиток гастротуризму. Почасти цим шляхом розвитку рухається Львів. Він став продавати культуру свого міста у своїх закладах. Нам також необхідно здійснювати таку роботу з рестораторами. В Одесі подібні заклади можна перерахувати на пальцях. Нам дуже допоможе коллаборація всіх галузей бізнесу і влади.

За результатами зустрічі регіональний представник СУП в Одесі та Одеській області, засновник групи компаній SmileFood і SmileCars Олександр Соколов оголосив про плани створення в Одесі Комітету з питань готельної сфери.

— Після процедури створення Комітету будуть визначені топ-10 найактуальніших питань, і спільно з міською владою покроково йтимемо до їх вирішення: організовувати профільні заходи, налагоджувати діалог між органами прокуратури, СБУ, місцевого самоврядування і готельного бізнесу.

Олександр Соколов

По закінченні офіційної частини зустрічі учасники продовжили спілкування у неформальній атмосфері. Багато хто з них поділилися враженнями від зустрічі:

Дмитро Чорний, «Де Рібас», Одеса:

— Мені зустріч сподобалась. Були порушені питання, які серйозно цікавлять представників бізнесу. Програма виявилась ширшою, ніж було заявлено. Під час заходу ми вийшли далеко за межі обговорення оподаткування і бухгалтерського обліку в готельній сфері.

Було цікаво дізнатися, що являє собою Спілка українських підприємців, чим займаються і чим можуть бути корисними для готельєрів. Радий був бачити знайомих колег. Також приємно було познайомитися з представниками сфери HoReCA, з якими не доводилось ще бачитися і співпрацювати.

Сергій Пакін, «СityinCity», Одеса:

Сергій Пакін

— Подібні зустрічі я розцінюю як розширення свого кругозору, кола спілкування. Мені цікаві такі заходи, оскільки, керуючи своїм невеликим комплексом, приймаю гостей з різних куточків земної кулі. До речі, минулого року в нас гостювали туристи з Америки, Франції, Німеччини, Чехії, Зімбабве. Сьогодні були порушені дуже актуальні питання готельного сегменту у режимі реального часу. Це важливо. Я думаю, що в майбутньому цей досвід проведення подібних заходів буде продовжений у розрізі детальніших кейсів відносно того, як застосовувати ті чи інші аспекти в оподаткуванні, як краще здійснювати маркетинг готелів, як залучати гостей цілий рік, як взаємодіяти з владою, щоб разом вдосконалювати інфраструктуру і проводити масштабні івенти, які залучатимуть до нас туристів.

Тетяна Фількіна, Асоціація хостелів Одеси:

— Звичайно, одна з найкорисніших — це нагода познайомитися.

Під час роботи круглого столу порушувались питання, які хвилюють усіх готельєрів і хостельєрів. Було корисно почути, як колеги ставляться до цих питань, як розв’язують проблеми. Отримати координати фахівців, які можуть допомогти — це вже велика користь. А на цій зустрічі ми мали нагоду звернутись безпосередньо до експертів і одержати цінний коментарій. Як керуюча, я будую свою роботу в інформаційно-консультаційному векторі. Саме тому вважаю сьогоднішню комунікацію дуже цінною.

Ольга Суслова, рекреаційний комплекс «Три Карасі»:

— Я працюю в цьому середовищі, і знайомства з готельєрами є корисними для мене. Ми пропонуємо нашу локацію для проведення свят та інших заходів. Крім цього, я організовую екскурсійний тур, що розрахований на туристів, які приїжджають у наш регіон на декілька днів. Мені імпонують компанії, які продають не тільки номероночі, але й свій регіон, послуги, що в ньому надаються. Щодо сьогоднішнього заходу відзначу корисність отриманої інформації. Один з учасників круглого столу, Віталій Паляничко, поділився багатьма корисними кейсами, які вже можна застосувати на практиці безпосередньо на об’єктах.

Прес-служба Ribas Hotels Group