Принц Гаррі і його дружина Меган Маркл стали найбільш обговорюваною парою з дня оголошення про своє заручення. Інтерес до них не вщухає й досі. Кожен вихід дружини принца широко обговорюється у світових ЗМІ. Аналітики світу моди всерйоз заговорили про герцогиню Сассекську, як про особу, яка значно впливає на модну індустрію. Декілька разів сайти модельєрів падали через силу замовлень у перші часи після виходів Меган на публіку в тому чи іншому вбранні.

Звістку про те, що дружина принца Гаррі одягне костюм від українського бренду Petra by Frankovska, підхопили вітчизняні і світові ЗМІ. Ми зв’язалися з засновницею бренду Євгенією Франковською і поговорили з нею про співробітництво з британським королівським домом.

Ще порівняли деякі дані світових порталів і звернули увагу на прогнози туристичної активності в період 2018-2021 рр.

Але про все по порядку.

Від мрії до реальності — один лист

— Євгеніє, інформація в ЗМІ є дуже різноманітною. В деяких заголовках пишуть, що ви вже зшили костюм для герцогині. І на черзі — сукня. В інших повідомленнях сказано, що ви одягаєте мало не весь королівський двір. Треті пишуть, що Меган Маркл вже ходить у виробах з ваших колекцій. Розкажіть, як все є насправді.

— Зізнаюсь, ми не очікували, що ця новина отримає такий широкий резонанс. Я написала листа, адресованого Меган Маркл, в якому розповіла, що дуже чутливо ставлюся до усієї королівської родини.

Мені завжди подобався стиль принцесі Діани. І, звісно, я спостерігала за тим, як ростуть її сини. Моїм улюбленцем завжди був веселий і волелюбний принц Гаррі. Через різні обставини йому даровано значно більше свободи, ніж старшому братові. Тому було дуже цікаво, з ким він одружиться. Я була в захваті від його вибору. Меган самодостатня, розумна та активна дівчина. Я вважаю, що вона принесла у королівський двір свіжий погляд на моду, жіночність і роль жінки у суспільстві. Написала їй про це у листі. І навіть запевнила. що за необхідності зможу пошити вбрання для всієї королівської родини.

Разом з командою бренду Petra by Frankovska ми вибрали п’ять ескізів наших виробів. І я додала їх до листа. Через два тижні мені відповіла помічниця стиліста Джессіки Малруні. Вона сказала, що вибрала брючний костюм небесного кольору.

Шовк з Індії, гудзики з Італії.

— Як мені відомо, костюм такого крою — це такий виклик дизайнеру, оскільки його достатньо важко зшити ідеально по фігурі. Це правда?

— Костюм скульптурного крою, який вибрали стилісти герцогині, дійсно потребує кропіткої праці майстра. Так, значно легше пошити декілька суконь, ніж один такий костюм. Але маємо талановиту команду. Над виробом працюватимуть 4 майстри. Ми вже замовили для нього декілька видів тканини і гудзики ручної роботи з Італії. Шовк для підкладки — з Індії. Її, до речі, складатимуть вручну.

На даний момент ми узгодили тільки модель виробу — це костюм «Євгенія» кольору «туман гавані» з укороченими брюками. Нам іще не надіслали мірки. Доведеться узгодити тканину і гудзики. Тому повідомлення про те, що костюм для Меган вже зшито, є перебільшенням.

— Цей костюм увійшов у вашу осінню колекцію. На нього вже надходять замовлення?

— Так, дівчата вже купують цю модель.

— Порівняно недавно сайт одного з австралійських модельєрів просто впав, коли Меган Маркл з’явилась у сукні його бренду. Я намагалася зайти на ваш сайт. Написано, що він на реконструкції. Ви отимізуєте його для того, щоб покупниці з інших країн могли придбати ваші вироби без будь-яких збоїв?

— Наш сайт дійсно перебуває у процесі оптимізації. Але це плановий захід. Ми регулярно оновлюємо інструментарій, щоб дівчата з будь-якої точки планети могли без ускладнень оформити замовлення.

Впевнена, нас не спіткає доля дизайнерів, яким завалили сайти через великий потік замовлень, оскільки колекції мого бренду лімітовані. Я не люблю повторюватись, тому вироби шиємо в обмеженій кількості. Крім того, якщо виходити на масове виробництво — можна втратити у якості. А це неприпустимо, на мій погляд.

Дівчата в стилі «Меган»

— Як мені відомо, ще до вашого листа у Велику Британію музою своєї недавньої колекції ви назвали герцогиню Сассекську. Чому саме її?

— Я створюю одяг для таких дівчат, як Меган Маркл — сучасних, розумних, таких, що вміють виражати себе, не побоюються цікавих силуетів, нестандартних фасонів і фактур. Такі дівчата не мають часу на тривалі збирання. Вони цінують одяг, який легко комбінувати під будь-який настрій, погоду, обставини. Вони полюбляють порушувати правила і роблять це дуже гарно. Впевнена, за такими неординарними, проактивними особистостями — майбутнє.

— Євгеніє, зараз багато говорять про теорію поколінь, На ринок праці і споживання виходить одна з найчисленніших аудиторій — покоління Z. Згідно з різними дослідженнями, це покоління має абсолютно інший, ніж у попередніх аудиторій, погляд на моду. Вони вже викреслили зі списку топ-10 Ральфа Лорена, який не залишав модної десятки з 2002 року?

— Так, це цілком логічно, на мій погляд. Ральф Лорен дотримується аристократизму, консерватизму в одязі для джентльменів і леді з вищого світу. Сучасній молоді це не потрібно. Вони не збиратимуть колекції сумок від провідних модних будинків. Вони потребують свободи, демократичності і змоги легко і невимушено поєднувати речі між собою.

Я думаю, що виживуть ті модні будинки і торгові марки, які зуміють підлаштуватися під нове покоління і його цінності. Пафос піде на другий, а може, і на третій план. Статусність в одязі набуде зовсім інших посилів. Це буде не «вишукана розкіш для обраних». Зети дуже високо цінують свободу вибору, зручність, лаконічність, екологічність. Тому зараз на модну сцену виходять такі бюджетні марки, як Zara і подібні до неї.

Наш бренд на ринку вже 16 років. Ми уважно стежимо за тенденціями. Побудували свою роботу так, що, придбавши один предмет гардеробу, покупець може з легкістю комбінувати його з будь-яким одягом з колекцій минулих років. І всі наступні луки ми розробляємо з урахуванням цього.

Для сучасних дівчат з покоління Y і Z ми зробили все, щоб зекономити час на обдумування нарядів, комплектацію модних ансамблів. У кожній колекції ми намагались зосередити велику кількість образів. І вони не чекають на особливий випадок. Сукні і костюми можна одягати на найрізноманітніші заходи і виглядати при цьому стильно.

У фокусі уваги світу

— Ваш лист і реакція королівського дому на нього знову привернули увагу світової спільности до України, Києва. Як ставитесь до цього?

— Я вважаю, що наша країна є багатою на таланти практично у всіх сферах. Українські дизайнери давно заявили про себе і вже є достатньо впізнаваними на світових подіумах. І коли наші марки вчергове відзначать у позитивному ключі — це тішить. І, я впевнена, це сприяє зміцненню впізнаваності бренду України і столиці у міжнародному просторі.

Вела бесіду Христина Вієр.