1 березня 2020 року готель Bossfor отримав нагороду Hospitality Awards International. Вона стала своєрідною підсумковою рискою у річній звітності співробітництва з керуючою компанією Ribas Hotels Group. Саме рік тому, 1 березня 2019 року, було підписано договір, згідно з яким компанія брала в управління тризірковий готель.
— До підписання договору ми придивлялись до об’єкту, аналізували процеси. Тобто проводили поверховий аудит, — каже Андрій Маренчук, виконавчий директор керуючої компанії Ribas Hotels Group. — А роботи з адаптації та оптимізації розпочали безпосередньо після процедури підписання, 1 березня 2019 року.
З чого все почалось
Кожен готель має свою історію успіху, поразок і досягнення цілей. В одеського Business Hotel BOSSFOR через низку об’єктивних покажчиків була міцна база для успішного старту. Перш ніж відкривати готель, власник Олександр Кучеренко відвідав декілька освітніх платформ для готельєрів, надбав не тільки корисну інформацію, але й контакти підрядників і лідерів думок у сфері HoReCa. Це правильний підхід до бізнесу.
Але згодом власник дійшов висновку, що багато аспектів його готельного проєкту так і залишились під знаком питання.
А саме:
- терміни окупності інвестицій;
- фінансовий план на рік з урахуванням поетапного добору персоналу залежно від сезонності;
- аналіз роботи попередніх кварталів, півріч, року і перелік рекомендацій на наступний рік;
- катастрофічний брак часу на інший вид бізнесу, оскільки операційні процеси на об’єкті відбирали весь робочий час.
Готель функціонував, приносив певний прибуток, але власник не був упевнений у наступному дні.
Історія одного звернення
Найімовірніше, колись цей випадок включать до списку кейсів з роботи HR-відділу керуючої компанії зі співробітниками, які звільняються. Річ у тім, що власнику готелю Bossfor керуючу компанію порекомендувала куратор об’єкту, яка колись працювала у Ribas Hotels Group менеджером з корпоративних продажів. Це той випадок, коли колишній співробітник привів у компанію готельний об’єкт. Власник зустрівся з представниками компанії. Вже під час першої зустрічі стало зрозуміло, що для обидвох сторін є вкрай важливою векторність напрямів — загальне розуміння того, як компанія ставиться до готей, співробітників, об’єкту, партнерів.
Мотиви
Існує думка, що під крило керуючих компаній потрапляють лише збиткові проєкти, проблеми яких власники не можуть розв’язати самостійно. Але кейс готелю Bossfor свідчить про те, що зовнішньо благополучні об’єкти також потребують управління професоіналами.
Hotel Bossfor — стильний, дорогий проєкт. З задовільним технічним станом номерного фонду і високими оцінками на Booking.com — 9,4 - 9,6. На момент передачі об’єкту персонал був лояльним до компанії, яка приймала його в управління. Багато в чому власник сприяв тому, щоб процес передачі був максимально легким для співробітників і непомітним для гостей.
— Я працював і з іншими КК, — каже власник об’єкту. — Під час спілкування з генеральним директором Артуром Лупашко ми обговорили деталі взаємодії з кожним департаментом компанії. Як запевнив Артур, всю матеріальну відповідальність несе керуюча компанія. Такий підхід вважаю базовим моментом для бізнесмена у ракурсі прийняття позитивного рішення. Вважаю, що мені вдалося в певному сенсі «розв’язати собі руки». Я можу присвятити свій час іншим заняттям, залишаючись цілком спокійним за цей об’єкт.
Перші кроки
Здійснивши аудит готелю, фахівці компанії створили головний фінансовий документ — бюджет-2019. Виявили одну з найбільш розповсюджених проблем — більшість керуючих в українських готелях не володіють навичками і знаннями, щоб моделювати фінансовий рік для готелю. Отже, не можуть прокласти короткий шлях до бажаної цифри чистого прибутку.
— Більшість готелів рухаються у фінансовому ключі, як сліпі кошенята, — зазначив виконавчий директор керуючої компанії Андрій Маренчук. — Для нас було парадоксальним те, що коли проєктувався цей готель — не була створена бізнес-модель, за якою він має працювати.
Цю думку підтвердив власник готелю.
— На початку комунікації по об’єкту мені надали документ, за яким працюватиме готель. Мені стало ясно, хто чим займатиметься в цьому великому процесі управління, контролю, комунікації. Я, як власник, веду наглядову роботу. І якщо мене щось бентежить, зв’язуюсь з відповідним відділом, і мені надають зворотній зв’язок. Але я не беру на себе роль розпорядника процесів, керуючого.
Стандарти
Коли готель входить в активну фазу управління або компанія береться створити і спроєктувати об’єкт — фахівці відділу розвитку розраховують фінансове моделювання з принципом і термін окупності, розмірами інвестицій в готель, дають рекомендації щодо створення продуктів для готелю та інші рекомендації стосовно підвищення ефективності робочих процесів.
Протягом чотирьох років у плані фінансових прогнозів готель Bossfor йшов навпомацки, і власник не знав, коли окупляться його інвестиції. Саме тому перший документ, який був створений для власника готелю — бюджет на рік.
В цей документ було внесено:
- поетапний добір персоналу, виходячи з завантаження готелю;
- оптимізація штатного розкладу;
- зміни операційних процесів і пояснення до них;
- оптимізація штату майже на 40% та аргументація цих дій.
Для цього здійснюється аналіз даних за декілька років:
- історія об’єкту;
- джерела чистого прибутку;
- чому саме таких розмірів;
- завдяки комплексу яких рішень прийдемо до того, щоб показники збільшилися.
Завдання менеджменту — збільшити дохід, оптимізувати витрати і масштабувати бізнес. Операційне управління на цьому і ґрунтується.
Помилки діючого об’єкту.
У штаті готелю були маркетолог, менеджер з корпоративних продажів, головний бухгалтер, бухгалтер, керуючий, заступник керуючого. Була своя пральня. Власнику складно розлучатися з людьми, які обіймали ці посади, оскільки він знайомий з ними з часів створення готелю. І це окрема проблема об’єктів, оскільки в цьому разі перемагають емоції, а не бізнес-ефективність. І, звичайно, ця проблема напряму відбивається на чистому прибутку та інших показниках.
Дії і результати
- Показали статистику на даних трьох років функціонування об’єкту: утримувати свою пральню нефективно з урахуванням наявного номерного фонду. З такими обсягами дешевше віддавати цей вид послуги на аутсорс, ніж робити самому.
- Провели ретельний аудит об’єкту і порекомендували позиції, які необхідно оптимізувати.
- За рік злагоджених дій з операційного управління на об’єкті збільшили розмір чистого прибутку на 70%.
- Зробили логістику короткою і дешевою.
- Покращили показники по сервісу (згідно з даними booking, google, facebook), прибравши зайві позиції і детально проробивши обов’язки працівників, які здійснюють частий контакт з гостем.
- Отримали престижну премію — Hospitality Awards International — як кращий тризірковий бізнес-готель. В цьому був певний символізм. Керуюча компанія розпочала активну роботу з об’єктом 1 березня 2019 року. А нагороду отримали 1 березня 2020 року.