Автор: Артур Лупашко, засновник та СЕО Ribas Hotels Group

Колонка опублікована в MC.today

Штучний інтелект (ШІ) активно розвивається та дуже впливає на розвиток бізнесу. Однак на ринку є побоювання, що частину робітників у компаніях будуть скорочувати та заміняти ним.

Хоча деякі бізнеси дійсно зменшили кількість працівників після впровадження технології, це не стосуватиметься всіх компаній у майбутньому. Адже використання штучного інтелекту спрямоване на масштабування компаній та оптимізацію рутинних завдань. Саме тому, на мою думку, це навпаки може призвести до збільшення числа працівників.

Я використовую ChatGPT у роботі. Час від часу запитую його про цікаві тези в статтях чи навіть про допомогу у їх написанні. Щодо використання його у бізнесі, він навіть вигадав назву для однієї нашої компанії та підібрав слоган. Однак, наприклад, логотипи, запропоновані ним, нам не підійшли, тож ми залучили дизайнера. Також нині ми займаємось активним впровадженням ШІ в бізнес-процеси, що, за попередніми оцінками, може зекономити понад 100 годин кожному з наших співробітників на рік.

Напрями оптимізації процесів за допомогою ШІ: кейс Ribas Hotels Group

Нині наша компанія співпрацює з фахівцем із впровадження штучного інтелекту. Нещодавно він провів майстер-клас, на якому поспілкувався з працівниками кожного відділу. Вони надали йому інформацію про свої рутинні завдання, і наразі ми працюємо над автоматизацією 5-7 таких процесів за допомогою ШІ.

Наша основна ідея полягає в тому, щоб цьогоріч впровадити штучний інтелект у кожний департамент. Однак виникає питання: який обсяг завдань можна оптимізувати? Цей обсяг коливається від 10% до 30% залежно від відділу, і це визначить, скільки часу можна зекономити для кожної команди. Одне автоматизоване завдання – це десятки годин економії на рік.

Використання ШІ-інструментів для нових проєктів

У проєктному відділі ШІ може генерувати назви для нових обʼєктів через брейнстормінг. Також це аналіз досліджень ринку чи певних локацій, генерація референсів для майбутніх проєктів.

Нещодавно мій майбутній партнер Борис Голдештейн, засновник компанії Zezman, презентував новий проєкт котеджного містечка Gross Liebental у передмісті Одеси. Під котеджним містечком є катакомби, з яких було вирішено зробити надзвичайний якір – готель зі SPA, рестораном, баром, івент-холом в катакомбах під містечком на глибині 12 метрів. ШІ згенерував зображення під опис інфраструктури, оцінив інфраструктуру готелю та запропонував доповнення.

Візуалізація майбутнього готелю, згенерована за допомогою ШІ.

Як можна використати ШІ для оптимізації інших відділів

Як ми плануємо використовувати ШІ для наймання і навчання працівників

У відділі рекрутингу є ідея використовувати штучний інтелект для удосконалення процесу пошуку кандидатів із метою забезпечення індивідуального підходу до опису вакансій. ШІ створюватиме унікальні оголошення, враховуючи особливості кожної позиції та потреби компанії. Можна додати до вакансії відгуки попередніх працівників на цій позиції.

Штучний інтелект також допоможе нам автоматизувати обробку резюме шляхом порівняння їх з вимогами вакансії. Це дасть змогу швидко відбирати найбільш відповідних кандидатів для ролі, та економити час і зусилля працівників HR-відділу. Система аналізує досвід кандидатів, їхні здібності та якості, що дозволяє зробити більш об’єктивний вибір.

Картинка згенерована за допомогою ШІ.

Завдяки штучному інтелекту ми можемо зосередитися на індивідуальному підході до кожного кандидата, структурувати для нього спеціальні запитання. Це дозволить нам зберегти час і уникнути стандартного копіювання однакових запитань для всіх.

Важливо наголосити, що наша мета полягає в поліпшенні процесу підбору, а не у звільненні працівників. Можливо нам навпаки знадобиться збільшення штату рекрутерів для використання нових можливостей.

Відділ навчання. У ШІ також є безліч можливостей для удосконалення систем навчання. На майстер-класі ми запланували створення бота, який буде виступати ментором для нових працівників. Ми навчимо його всім нашим знанням, передамо йому всі наші стандарти, структуру та відеоматеріали про компанію. Він буде відповідати на всі запитання співробітників, наприклад, щодо процесів роботи та оформлення вихідних. Він також може бути корисним для менеджерів готелів, надавати їм інформацію та поради щодо розв’язання різних проблем. Бот з навчання стане великим кроком у полегшенні онбордингу.

Продовження читайте в MC.today.

Підписуйтесь на наш блог, щоб не пропускати колонки наших експертів!