Готельний бізнес несе в собі безліч переваг і підводних каменів одночасно, які треба знати і враховувати, щоб уникнути матеріальних втрат перед початком вкладення. Якщо грамотно передбачити всі чинники, то готель буде приносити стабільний прибуток.
Однак перш ніж відкрити такий бізнес, треба зважити плюси, мінуси й ризики цієї галузі.
Переваги інвестування в готельний бізнес:
- Швидка окупність. На ринку інвестицій у нерухомість вона становить 7-15 років;
- Зростання капіталізації. Успішний готель зростає в ціні, як об'єкт нерухомості;
- Імідж. Власники готелю та ресторану іноді використовують свій готель, як місце ділових зустрічей.
Недоліки інвестування в готельний бізнес:
- Капіталомісткість. На рентабельний готель (а це від 50 номерів і більше з рестораном) необхідні інвестиції від 3 мільйонів у.о. і вище.
- Відсутність кваліфікованих управлінців на ринку праці в Україні. Більшість із них працює вже за кордоном. Так само слабо представлений ринок керівних компаній. Таких фірм наразі в Україні не більше 5, водночас, як у світі їх десятки тисяч.
Варто зазначити, що вищевказані чинники можна звести нанівець, грамотно склавши бізнес-план, розрахувавши бюджет і розумно підійшовши до підбору працівників.
Основні ризики в готельному бізнесі
При вході в будь-який бізнес необхідно «знати в обличчя» всі ризики, щоб бути готовим до вирішення можливих проблем. Серед ризиків у готельному бізнесі:
- Нестабільна політична ситуація в країні, від якої залежить в'їзний туризм. Якщо готель орієнтований на іноземців, цей ризик варто враховувати в бізнес-плануванні.
- Падіння цін на комерційну нерухомість. Україна за свою історію вже 4 рази зазнавала фінансові кризи, які призводили до падіння цін на нерухомість. Постраждали ті, хто купував й інвестував на піку вартості за м2, а запускав готель або продавав його після падіння.
- Передчасна необхідність у реновації та ребрендингу. Неефективне управління може призвести до того, що готель "зноситься" раніше розрахункового періоду амортизації й це вимагатиме непередбачених витрат на реновацію або репутація готелю буде зіпсована відгуками й загалом, що потребуватиме ребрендингу.
Основні етапи відкриття готелю
- Розробка концепції та бізнес-моделі готелю. На цій стадії ведеться дослідження ринку, розробляється концепція готелю, технології будівлі на проєктування. Також створюється архітектурний ескіз і формується фінансова модель.
- Супровід проєктування та будівництва проєкту. Цей етап передбачає передпроєктні, проєктні та будівельно-монтажні роботи. Також він включає комплектацію майбутнього готелю.
- Підготовка готелю до експлуатації та запуск. На цьому етапі формуються відділ кадрів і продажів, фінансовий та юридичний підрозділи, колектив PR та маркетингового відділів, які забезпечують безперебійну роботу об'єкта після запуску і при подальшому функціонуванні.
Українські реалії: нові можливості
Безумовно, відкриття готелю в Україні має свою специфіку. В умовах пандемії коронавірусу багато підприємців відклали ідею щодо відкриття готелю в довгу шухляду. Однак, незважаючи на карантин, в Україні продовжують відкриватися нові об'єкти. Зокрема, у грудні 2020 року в Буковелі відкрився готель Ribas Karpaty. Він користується активним попитом, отже, люди не перестали їздити на відпочинок, активно реанімуючи внутрішній туризм. Навпаки, ситуація з закриттям кордонів у більшості країн зараз дає можливість українським підприємцям показати новий рівень готельного сервісу в Україні.
За більш детальною консультацією щодо відкриття готелю звертайтеся до компанії Ribas Hotels Group, яка спеціалізується на управлінні готельною нерухомістю, маркетинговим просуванням готелю й консалтингу.
Подробнее по ссылке об инвестициях в гостиничную недвижимость.
Підписуйтеся на наш блог, щоб бути в курсі подій на ринку гостинності!