Кожен керівник хоче бачити ефективного співробітника, який цілий рік демонструє найвищі показники незалежно від умов праці та інших обставин. Прийнято вважати, що запорукою успішної роботи такої людини є висока заробітна плата і система бонусів. Проте світові дослідження в сфері HR-комунікацій показали, що фінансова мотивація співробітників є ефективною тільки на короткий період. Її позитивний вплив відчувається в середньому близько трьох місяців. Згодом настає спад інтересу і, певна річ, ефективності. Потрібно або знову підвищувати зарплату, або придумувати новий спосіб фінансового заохочення.

А ось нематеріальні методи стимулюють тривалу лояльність працівників щодо компанії. У своїй книзі «Супермотивація» доктор філософії Дін Спітцер наводить аргументи, які змушують замислитися будь-якого керівника. Отже, за результатами тривалих досліджень було виявлено, що 50% співробітників виконують достатній обсяг роботи, щоб обіймати свою посаду. Вдумайтесь в цю цифру: кожен другий член команди робить саме стільки, щоб керівництво вважало його внесок таким, що виправдовує зарплату.

За даними Спітцера, 80% осіб, зайнятих в компаніях, могли би працювати ефективніше.

Напрошується логічне запитання: що робити організаціям, які бажають працювати з лояльними вісімдесятьма відсотками працівників?

Відповідь є доволі простою — працювати з нематеріальною мотивацією своїх співробітників.

За чотири роки роботи керуюча компанія Ribas Hotels Group в умовах постійного і стрімкого зростання колективу тестувала різноманітні види нематеріальної підтримки співробітників. Ділимося найефективнішими методами.

Прихильність керівників

Особисте ставлення і прагнення до підвищення якості роботи з боку керівництва компанії являє собою один з найбільш мотивуючих факторів. Коли співробітники бачать, що директорат не тільки ставить завдання і дедлайни, а також вчиться, ділиться знахідками, виїжджає на поля, тобто на об’єкти, готовий слухати і відкритий для ідей — це позитивно впливає на такі важливі процеси, як ефективність роботи і плинність кадрів.

Так, генеральний директор Артур Лупашко і виконавчий директор Андрій Маренчук на вихідних об’їжджають готелі мережі, спілкуються з персоналом, вислуховують пропозиції, висловлюють власні ідеї. Це створює ефективну внутрішню комунікацію і мінімізує неприємні «сюрпризи».

Гнучкий графік

Можливість підлаштовувати свій робочий день під власні обставини є переконливим приводом ставити щирі плюсики в карму керівників і на сторінки соцмереж своєї компанії.

В бек-офісі компанії Ribas Hotels Group, який знаходиться в Одесі, кожний відділ може самостійно вирішувати, коли співробітникам зручніше приходити в офіс: о восьмій ранку, о дев’ятій чи о пів на десяту. Так, взимку деякі відділи працювали з 9:30 ранку до пів на сьому вечора. А влітку вирішили перейти на режим з восьмої до п’ятої, щоб співробітники мали час насолодитися одеським морем і сонцем.

Умови роботи

Якщо хочете мати в колективі кращих співробітників, було би нерозумним вважати, що для цього достатньо надавати їм ті самі умови, що забезпечує персоналу переважна більшість компаній. А саме сумний офіс, некондиціоновані кабінети, застаріле обладнання.

Недавно співробітники компанії RHG переїхали до нового світлого офісу, в якому є великі публічні зони. У перервах вони мають нагоду пограти в комп’ютерні ігри або настільний теніс. Простора кухня слугує не тільки місцем прийому їжі, але й зоною неформального спілкування за чашкою кави, на яку співробітникам, до речі, надано безліміт.

Часто керівний склад тішить колектив приємними сюрпризами: влітку привозять морозиво, персики, полуницю і пригощають усіх.

Навчання

Девізом останніх років стала цитата Е. Тоффлера про те, що неписьменними у ХХІ столітті будуть не ті, хто не вміє читати і писати, а ті, хто не вміє навчатися, розучуватися і переучуватися.

Саме тому колега, який бажає отримати додаткові знання чи навички, є особливо цінним для організації. В керуючій компанії активно підтримують тих, хто хоче пройти навчальні курси чи тренінги. Як правило, участь співробітника оплачує компанія. Також в нас існує практика, коли організація відшкодовує частину суми на якесь тривале профільне навчання.

В офісі компанії є корпоративна бібліотека, якою можуть користуватися усі бажаючі члени команди Ribas. Фонд цієї бібліотеки регулярно поповнюється книгами авторитетних авторів з профільних для організації тем.

Ротація кадрів

Переміщення співробітників одного відділу до зовсім іншого — достатньо новий досвід для компанії, який планують повторювати. До речі, такий підхід у різних формах практикують в таких корпораціях, як General Motors, McDonald’s, Honda, Sony. І зазначають, що він дійсно допомагає колегам з різних підрозділів зрозуміти специфіку діяльності один одного та оптимізувати свою роботу.

Компанія Ribas Hotels Group керує 25 об’єктами готельно-ресторанної сфери. Цьогоріч ініціювали переміщення співробітників офісу безпосередньо на об’єкти. Так, веб-розробники, дизайнери, піарники, сеошники, співробітники HR-відділу змогли подивитись на роботу готелів і ресторанів, як то кажуть, без фільтрів. Для них не просто провели екскурсію, а дали можливість на один день перетворитись на помічників лінійного персоналу. Так керівники відділу маркетингу і HR-відділу Вікторія Кофман та Євгенія Дехтяренко допомагали офіціанту ресторану «Мама рапана» у парк-отелі «Кипарис». Керівник PR-відділу Галина Череднюк і куратор тендерного комітету компанії Петро Стоянов працювали помічниками кухаря в готелі Seazon. Співробітникам відділу маркетингу і піару, які потрапили у пляжний готель Richard, доручили допомагати покоївкам і біч-бою.

Спільне дозвілля

Аналітики Міжнародного кадрового порталу «HeadHunter Україна» провели масштабне опитування і з’ясували, як співробітники українських компаній воліють організовувати дозвілля з колегами. 47% респондентів заявили, що найефективнішими для встановлення дружніх відносин у колективі вважають спільні походи до кафе і ресторанів.

Компанія Ribas погоджується з цим твердженням і проводить декілька корпоративів на рік. Два літніх, які означають старт і фініш літнього сезону, і, звичайно, новорічне свято. Крім цього, кожного співробітника вітають з днем народження всім офісним колективом.