Деякі власники готелів вважають, що туристичний попит і завантаження мають сезонний характер. Однак, на думку Андрія Маренчука, виконавчого директора Ribas Hotels Group, показник сезонності не працює на якісних об'єктах.
Експерт вважає, що унікальна концепція у зв'язці з оптимізованим управлінням дає плоди у вигляді стабільного завантаження в будь-яку пору року. Однак, на що саме необхідно звернути увагу для того, щоб покращити показники готелю?
- Унікальна концепція. Перше, що потрібно зробити для оптимізації завантаження номерів у готелі – працювати над своїм продуктом. Треба проаналізувати, чим він унікальний для гостя. Якщо у Вашому готелі немає особливостей, і Ви можете запропонувати тільки ліжко-місце, його показники безпосередньо залежатимуть від зовнішніх чинників, включаючи сезонність. Саме тому необхідно створювати унікальні проєкти, які будуть цікавими для аудиторії, оскільки вона шукатиме в них певну емоцію, натхнення тощо.
- Аналіз конкурентів. Важливо завжди аналізувати конкурентів у межах Вашої цільової аудиторії, тому що їхнє позиціювання може змінюватися.
Також варто не забувати, що зараз ринок стає глобалізованим, тому готелі конкуруватимуть на міжнародному рівні. Приготуйтеся до того, що Вам можуть складати конкуренцію, наприклад, готелі тієї ж цінової категорії у Римі (Італія) чи Парижі (Франція). - Маркетинг. Треба працювати не над обсягом продажів, а над маркетингом. За допомогою маркетингу створюється унікальність продукту, яка внаслідок викликає інтерес, що провокує попит. Відповідно, попит збільшує рівень цін та потік продажів. Необхідно пам'ятати, що ринок є і в низький сезон, просто він стає конкурентнішим, і свій прибуток отримують ті, хто чимось виділяється.
- Врахування потреб гостя. В межах оптимізації треба спостерігати за гостем. Потрібно проаналізувати, що дійсно важливо для Вашої цільової аудиторії: які сервіси можна відкинути, а які навпаки – додати. Завдання – не оптимізувати бюджет, а проаналізувати, чи потрібен Вашому гостю певний сервіс у тому вигляді, яким він є зараз.
«Іноді буває так, що управлінням готелем на 25 номерів займається повний штат: головний бухгалтер, керівник відділу продажів, маркетолог. Все це насправді – додаткове адміністративне навантаження. Для гостя не важлива Ваша звітність. Тому розділіть, що потрібно туристу (собівартість), і яке Ваше адміністративне навантаження. І Ви здивуєтеся, коли виявите, що остання становить близько 50% видатків», – розповів Андрій Маренчук.
Важливо переглянути процеси, які можна оптимізувати з метою зниження адміністративного навантаження. Намагайтеся збалансувати розхідну та дохідну частини. Іноді бувають ситуації, коли можна інтегрувати онлайн-сервіси для оптимізації кількості персоналу.
«Проєктуючи наші готелі ми, з огляду на досвід, спочатку створюємо їх оптимізованими. Наприклад, запускаючи готель Ribas Karpaty, ми відмовилися від позиції адміністратора SPA, замінивши його стійкою із чистими рушниками», – поділився Андрій Маренчук. Також, з огляду на раціональний підхід до оптимізації витрат, влітку в штаті готелю Ribas Karpaty працює лише один швейцар (у зв'язку з меншою кількістю речей у туристів). Проте взимку, коли гості приїжджають із кількома валізами, працюють два швейцари.
Також зарубіжним прикладом є мережа готелів citizenM. Її цільова аудиторія – раціональні мандрівники. У зв'язку з цим оператор застосував такий принцип у своїх готелях: гість сам вибирає, коли йому потрібне прибирання в номері, і чи потрібне воно взагалі. Від цього залежить вартість кімнати.
Отже, щоб збалансувати бюджет, і це не вплинуло на Ваш сервіс, проаналізуйте, що для Ваших гостей реально важливо – за що вони готові платити підвищену вартість номера.
Створюйте правильні продукти, тоді вони будуть збалансовані за бюджетом у майбутньому. А для того, щоб уникнути помилок, варто звернутися до фахівців – керівних компаній, які зможуть зробити це за Вас. Компанія Ribas Hotels Group завжди готова оптимізувати роботу Вашого готелю.
Підписуйтесь на наш блог, щоб бути в курсі актуальної інформацію на ринку гостинності України!