5 питань, які визначать, чи має ваш проєкт майбутнє

Автор: Артур Лупашко, засновник групи компаній Ribas Hotels Group
Запуск нового проєкту — це завжди виклики та можливості одночасно. За 15 років підприємницької діяльності та заснування понад 20 бізнесів я виробив систему принципів, яка допомагає мені приймати виважені рішення. Зокрема, перед тим як розпочати новий проєкт, я завжди ставлю собі 5 ключових питань.
Стаття опублікована у виданні LIGA.net.
- Навіщо?
Принцип: відкривати лише ті напрямки, які можуть бути корисними прямо чи побічно для мого основного готельного бізнесу. Це зміцнює групу компаній, не забираючи додаткову енергію та час на освоєння нових сфер.
Наприклад, у 2022 році ми запустили інвестиційну компанію Ribas Invest, яка спочатку допомагала нашим партнерам-девелоперам продавати апартаменти в їхніх апарт-готелях. Згодом вона перетворилася на незалежну потужну компанію, що займається продажем нерухомості, цілісних готельних комплексів, організовує спільне мікроінвестування для викупу об’єктів, а також надає консалтингові послуги.
Подібний шлях пройшли й інші наші бізнеси, зокрема дизайн-студія ТЕМО, яка спеціалізується на проєктуванні готелів, та ресторанна консалтингова компанія Restetika.
- Хто?
Принцип: залучати партнерів, які мають глибоку експертизу, потрібні зв’язки та мотивацію працювати над новим проєктом. Одна людина може бути максимально ефективною лише в одному бізнесі. Наприклад, я фокусуюсь лише на Ribas Hotels Group. В інших проєктах у мене є керуючі партнери. Це дозволяє масштабувати бізнес без втрати якості управління.
- Скільки?
Принцип: визначити, скільки грошей необхідно інвестувати в найгіршому сценарії, щоб проєкт став прибутковим. А також з’ясувати яку суму готовий вкласти керуючий партнер та яким чином між вами буде розділено прибуток. Якщо немає чіткої відповіді хоча б на одне з цих питань, проєкт має серйозний ризик стати збитковим.
Продовження читайте у виданні LIGA.net.
Підписуйтесь на наш блог, щоб слідкувати за новинами ринку гостинності!