Ідея хостелів не є новою. Ще 1909 року вчитель з Німеччини Ріхард Ширман виявив, що в країні майже неможливо знайти підходяще місце для тимчасового розміщення групи учнів, які періодично мандрували з ним. Он вирішив виправити цю ситуацію. Треба сказати, не дуже довго розмірковував над тим, як відкрити хостел, обладнав його прямо в школі, де працював.

Звісно, з часом хостели перестали бути просто бюджетною нічліжкою. Вони розвивалися і перетворилися на цікавий простір для активних людей. А ще хостел являє собою прибутковий бізнес-проєкт— при правильному інвестуванні, певна річ.

Спочатку був… бізнес-план

При створенні будь-якого бізнесу слід розпочати з моніторингу ринку. Якщо ви плануєте відкрити свій хостел в Україні, необхідно проаналізувати, в яких містах найбільші туристичні потоки. Далі визначтеся з місцем розташування вашого об’єкту. Ідеально, якщо він буде розташований біля вокзалу або великої станції метро. Обов’язково дізнайтеся, чи немає поруч інших хостелів або готелів економ-класу.

Після того, як ви вирішили, де розташовуватиметься хостел, потрібно створити детальний бізнес-план. В ньому мають бути прописані всі витрати для запуску вашого проєкту і підтримки його нормального функціонування. А саме: ремонт або реконструкція, кількість ліжок, постільна білизна, сантехніка та інше. Рекомендуємо оформити бізнес-план як повноцінний фінансовий документ: з таблицями, графіками, розрахунками та оцінкою ризиків. Так вам буде легше співвідносити цифри, показувати його потенційним партнерам або інвесторам. І взагалі це зручно.

Ціна питання

Відповідь на питання «Скільки коштує відкрити хостел?» залежить від того, на якому старті ви знаходитесь. Якщо ви маєте власне житло, то вам знадобляться кошти на його реконструкцію. Зазвичай це косметичний ремонт, встановлення додаткових санвузлів і обладнання, перегородок, постільна білизна і гігієнічні засоби. В такому разі вистачить від 10 до 20 тисяч доларів.

При середньому завантаженні 70% ваші вкладення окупляться через два-три роки. Якщо ж ви надасте клієнтам якісний сервіс і позитивні емоції, «сарафанне радіо» спрацює на вашу користь і забезпечить вам завантаження 90%. В такому разі ваші вкладення повернуться до вас вже через 17 місяців.

Це достатньо оптимістичні прогнози, якщо дотримуватися трьох основних принципів надання сервісу в хостелах: чистота, висока якість послуг, вдале місце розташування об’єкту.

Якщо ж ви плануєте купувати нерухомість та обладнувати там хостел, треба буде витратити на старті від 100 тисяч доларів.

Оформлення

Слід сказати. що в українському законодавстві немає чіткого визначення «хостел». Як наслідок, немає обліку і контролю за їх виникненням та розвитком. Але існує поняття «комунальні квартири з багатомісним розміщенням, що пропонують довгострокове проживання». Офіційної статистики з їх кількості в країні також немає.

А от згідно з даними сайту Booking.com в Україні працюють 430 хостелів. Сорок шість з них — в Одесі.

Ресурс також має цікаві факти. Справа у тому, що в даний час в нашій країні нараховується понад 11 тисяч засобів проживання. Для порівняння: два роки тому їх було 3,5 тисячі.

Гарні новини — це те, що оформлення хостелу є значно простішим, ніж будь-якого іншого об’єкту готельно-ресторанної сфери. Тобто документи, які потрібно буде підготувати, не заберуть у вас багато часу.

Ще до запуску об’єкту власник бізнесу повинен зареєструватися як підприємець. Він може працювати на єдиному податку, у третій групі оподаткування. За такими кодами класифікатору видів економічної діяльності: 55.10, 55.20, 55.90. Слід пам’ятати, що в такому випадку необхідно дотримуватися державних стандартів проживання - 4527, 4268, 4269.

Щоб відпочинок був комфортним

Детально вивчіть вимоги для відкриття хостелу. Вони не такі суворі, як в готелів і ресторанів, але деякі пункти є обов’язковими:

Ці вимоги, звісно, не є стовідсотковою гарантією того, що перебування у хостелі буде комфортним для відпочинку і роботи.

Керуючий мережею хостелів «Friday» Артем Дмитриченко пояснив цю ситуацію:

— Більшість хостельєрів облаштовують свій об’єкт, не замислюючись про такі дрібниці, як де, наприклад, має розташовуватися розетка. Тобто геть не розуміють концепцію простору, в якому перебуватиме гість. І частими є випадки, коли людина влаштовується у своїй зоні і розуміє, що поруч немає розетки для того, щоб зарядити телефон або ноутбук. І він у ХХІ столітті стає у чергу до розетки. Це просто смішно! Щоб уникнути таких, не побоюсь цього слова, ганебних ситуацій — ми облаштували свої хостели за європейськими стандартами. Намагались передбачити усе. Простір ми поділили на зони. Холл у нашому хостелі містить зону відпочинку і коворкінг. В ігровій зоні розетки не передбачені взагалі. Її створено для того, щоб люди тут спілкувались між собою, не відволікалися на гаджети, грали у настільні ігри, читали паперові книги. Вечорами ми влаштовуємо у ній кінозал. А ось у коворкінговій частині є все для комфортної роботи: підходяще освітлення, меблі і, звісно, мережеві розетки. Кухню спроєктовано таким чином, щоб там комфортно було приготувати і поїсти. Кожна зона передбачає конкретні дії людей, які в ній перебувають.

Є велика стійка рецепції. Адміністратор виконує роль такого собі доброзичливого друга. Гості можуть замовити в нього чашку кави, поспілкуватися, попросити корисні контакти, розповісти історії з життя. Тому раджу дуже прискіпливо ставитися до підбору персоналу. У хостелі його значно менше, ніж на інших об'єктах, тому співробітники та їх ставлення до роботи впливатимуть на ваші рейтинги. Можливо, те, що ми враховували всі ці фактори, і допомогло нам увійти до п’ятірки кращих хостелів Європи і стати кращими - в Україні.

Персонал

До речі, правильно підібраний персонал — це 90% успіху.

Велику увагу слід приділяти адміністратору, який зустрічатиме гостей, консультуватиме з основних питань, допомагатиме у разі виникнення проблем. Це має бути така собі людина-оркестр: комунікабельна особа з відмінними організаторськими здібностями і базовими навичками менеджера. Адміністратор — головний диригент у вашому хостельному оркестрі. Він може проводити розважальні майстер-класи, організовувати тематичні вечірки, рекомендувати цікаві маршрути.

Буде плюсом, якщо інші члени команди також будуть максимально залучені до процесу якісного обслуговування. Наприклад, технічні робітники повинні знати імена усіх мешканців, вітати їх і бажати гарного дня.

Додаткові послуги

Хостели поступово відходять від принципу — продати тільки ліжко-місце. Вони намагаються втримати своїх гостей, спонукати їх повернутися або порекомендувати знайомим і друзям. А для цього всі засоби, тобто всі додаткові послуги — хороші. Наприклад, в одеському хостелі «Friday» фруктами і шампанським вітають з днем народження кожного гостя, якщо його свято припало на час проживання.

Деякі хостели беруть в партнери найближчі кафе і з вельми приємною знижкою годують своїх мешканців. Інші — реєструються як туристичні оператори і пропонують ознайомлювальні екскурсії містом. Не так важливо, що ви оберете як додаткову послугу. Головне — пам’ятати, що надсервіс — це те, що вдало відрізнить ваш об’єкт від конкурентів.

Розкрутка

Відразу відмовтеся від листівок, брошурок та інших паперових способів розповісти про себе.

Ваша аудиторія знаходиться в інтернеті. Тому давайте розглянемо найпопулярніші інструменти з його просування.

Як приклад наведу досвід одеського «Friday». Хлопці розпочали активно розповідати про цікаві події і людей, які зупиняються у хостелі. В підсумку дуже пожвавився Інстаграм хостелу і, на загальний подив, — почав продавати бронь. Так-так, люди заходили, гортали фотографії, читали пости і писали у директ з проханням забронювати місце на певний час.

Корисні поради

Плюси і мінуси хостелів

Плюси:

Мінуси:

Хостели, звичайно, розвиваються у кількісному та якісному напрямках. З часом у них з’являється все більше переваг і спостерігаються серйозні успіхи у боротьбі з недоліками.

Вони є економічно ефективними, популярними, а значить, вельми перспективними і привабливими для інвестування.

Подробнее по ссылке об инвестициях в гостиничную недвижимость.

Підписуйтесь на наш блог, щоб не пропустити актуальні тенденції ринку гостинності!