Чистий прибуток – це основна ціль бізнесу, і кожен менеджер має знати як впливати на цей показник. Так, за словами Андрія Маренчука, керівного партнера Ribas Hotels Group, збільшити прибуток готелю можна використовуючи ефективний менеджмент, зокрема, спираючись на фінансове планування й аналітику.

Фінансове планування

Створення планів продажів, маркетингової стратегії, формування команди, яка буде зацікавлена в досягненні поставлених цілей, є важливими елементами фінансового планування. Зазвичай компанія Ribas Hotels Group розраховує бюджет на рік. Нині, з огляду на ситуацію в країні, – раз на квартал. З якою метою? Щоб мати розуміння на що йдуть кошти, що можна оптимізувати, водночас аби це не вплинуло на якість сервісу. Краще витратити декілька тижнів на планування, роздуми, обговорення з командою і партнерами, але мати ціль на рік.

«Коли ми співпрацюємо з реалізованими готелями, нам дуже допомагає аналіз попереднього досвіду. Ми намагаємося зрозуміти як можна оптимізувати наявні витрати. Наприклад, у готелі Ribas Duke Boutique Hotel (Одеса), який ми взяли в керування, до цього був завищений штатний розклад. Ми працюємо з об'єктом вже 7-й місяць, і за цей час, завдяки плануванню, прибуток збільшився, оцінки стали краще», – розповів Андрій Маренчук.

Під час розробки плану дохідної частини треба розуміти, завдяки чому ви досягнете цієї цифри. Варто також підлаштувати маркетингову стратегію і зрозуміти, який план продажів у вас є, що дасть змогу дійти до цієї фінансової цілі.

Витратну частину потрібно планувати аналогічним способом – створити план і межі витрат, зважаючи на їхню необхідність і оптимізацію. Наприклад, ви підрахуєте, що ваш готель має використовувати при середньому завантаженні 1 м³ води, і якщо цей показник буде перевищено, ви вже шукатимете причину – можливо, десь стався витік води тощо.

Фото: Freepik

Також важливим моментом є інформування про дохід готелю не тільки менеджера та керівників відділів, а й всієї команди. Власник готелю має розповідати про показники об'єкта співробітникам, адже саме тоді ви разом рухаєтесь до спільних, чітко виокремлених цілей.

«Люди також мають знати як будуть оцінювати їхню роботу. Наприклад, KPI у наших менеджерів – це виконання бюджету, репутаційні показники, плинність кадрів і збереження майна. Ми фіксуємо ці чотири показники щомісячно, щоквартально і щорічно. Водночас ми даємо менеджерам у межах своїх компетенцій приймати рішення щодо звільнення, найму, преміювання тощо», – прокоментував Андрій Маренчук.

Ведення аналітики

Менеджеру готелю варто пильно слідкувати за всіма показниками ефективності. Нині є дуже багато BI-систем, які допомагають зводити всю аналітику в одну інформаційну панель. Вам це потрібно для того, щоб розуміти ціль. Аналітика – дуже важливий інструмент для всіх відділів. Для аналізу є безліч сервісів: Google Analytics, SEO-аналітика, PPS-аналітика, PR-аналітика.

У продажах все аналогічно: передивіться кількість дзвінків та якість спілкування для того, щоб зрозуміти, як на всіх етапах збільшити число бронювань.

Якщо ви аналізуватимете всі процеси, вам буде легше комунікувати зі своїми співробітниками та разом прямувати до цілей.

На фото: отель Helios by Ribas

Кейс: готель Helios by Ribas

Розглянемо питання збільшення прибутку на прикладі кейса готелю Helios by Ribas (с. Поляниця, Івано-Франківська область) із відгуком власника об'єкта про співпрацю з керівною компанією.

Ribas Hotels Group керує готелем з травня 2021 року. На момент заходу компанії в проєкт він вже працював. Ним керували власники на свій розсуд, проте оскільки це не їхній профільний бізнес, вони звернулися до компанії по допомогу.

«Ми відкрили готель у 2017 році, його будівництво тривало 3 роки. Наш основний вид діяльності – це сільське господарство, але ми постійно перебуваємо в пошуку нових ідей і проєктів. З огляду на рекомендації друзів і брак часу на контроль роботи обʼєкта, я дійшов до рішення щодо співпраці з Ribas Hotels Group. Сезонність роботи та постійний пошук персоналу вибиває з ритму основного виду діяльності. Через це я довіряю професіоналам. Основним запитом до Ribas Hotels Group була порядність, а також підтримка готелю в первозданному вигляді, прогрес у розвитку та присутність інновацій», – розповів Ярослав, співвласник готелю Helios by Ribas.

Перед початком роботи з цим готелем показники в нього були нижчими, з огляду на відсутність профільної керівної компанії. «Ми почали роботу в цьому об'єкті з аналізу продукту: з'ясували що це за готель, виділили потенційний портрет його гостя. Потім почали змінювати складову ресторану, комплектації номерів, послуги, які він надає, аби збільшити вартість номера та надати той сервіс, який очікують гості», – розповів Андрій Маренчук. Ribas Hotels Group також займалася створенням нової маркетингової стратегії – велику кількість фінансів було інвестовано саме у просування готелю. Крім того, компанія найняла та навчила нову команду, і з початку управління цим об'єктом їй вдалося збільшити показники на 70%.

На фото: готель Ribas Karpaty

Кейс: готель Ribas Karpaty

Наступний кейс – готель Ribas Karpaty, що розташований у с. Поляниця (Івано-Франківська область), Буковель.

Компанія Ribas Hotels Group супроводжувала етапи проєктування та будівництва цього об’єкта, яке зайняло майже 1,5 року. Це досить невеликий термін для такого проєкту, але була чітко поставлена мета: побудувати готель до зимового сезону для того, щоб він одразу почав приносити прибуток. Загалом так і вийшло – він відкрився 20 грудня 2020 року, у високий сезон, і не працював жодного дня в мінус.

«Те, що готель побудувався якісно та вчасно – це факт. Тому я вважаю, що мріяти можна про будь-що і як завгодно, але втілювати бажання в життя мають професіонали», – зауважив Олексій, власник готелю Ribas Karpaty.

Об’єкт за понад 2 роки роботи з керівною компанією Ribas Hotels Group стабільно виходив на рівень окупності у межах 10-11%. «Готель демонструє хороші результати, на мою думку, в тому числі через локацію, на вибір якої ми витратили понад рік з Артуром Лупашко, засновником Ribas Hotels Group. Я не знаю інших курортів в Україні, які так стабільно динамічно розвиваються, попри всі мінуси – пандемію, війну. Крім того, ми дозволили компанії Ribas Hotels Group втілити всі правильні речі в цьому проєкті. Все було так, як наполягала та показувала команда», – розповів Олексій.

Фото: Freepik

Вибір керівної компанії

«Я вважаю всіх наших партнерів дуже розумними людьми, тому що звернення до керівної компанії – це найкраще рішення, яке вони могли прийняти для свого готелю», – зауважив Андрій Маренчук. Керівна компанія – це насамперед гарантія прибутковості для об'єкта та зменшення точок контролю для інвестора. Це професіонали, яким власник може довірити свою нерухомість, натомість контролюючи лише найважливіші питання. Як обрати таку компанію? Ярослав радить дослухатися до рекомендацій тих людей, які самі є клієнтами певної керівної компанії. «Також звертайте увагу на сталість кадрового персоналу. Зважайте на прозорий доступ до бухгалтерського обліку та програм готелю – це і є точки контролю. Я б рекомендував не на папері, а в житті проводити таємні перевірки доброчесності персоналу (всіх ланок), а також крім форми «Бюджет на наступний період» ввести такий формат прихованого контролю як «Аналіз причин та умов, що стали підставою для невиконання бюджету чи недоотримання прибутку», – прокоментував Ярослав.

Ми готові до співпраці! Ribas Hotels Group керує готелями вже понад 9 років. У комплексному управлінні й ексклюзивному бронюванні готельного оператора Ribas Hotels Group перебувають 26 об’єктів. Десять із них компанія спроєктувала та побудувала. Номерний фонд – понад 1000 номерів. Ми можемо поділитися своїм досвідом та допомогти вам втілити в життя проєкт мрії, що демонструватиме заявлені показники. Реалізовуйте з Ribas!

Операційне управління готелем з Ribas Hotels Group. Детальніше за посиланням.

Підписуйтесь на наш блог, аби бути в курсі головних тенденцій ринку гостинності!