Готель складається з величезної системи процесів, побудованої так, щоб гостю було максимально комфортно перебувати в просторі. Від кожної операції залежить успішність діяльності та, відповідно, прибуток об'єкта.

«Загалом під бізнес-процесом ми розуміємо впорядкованість дій щодо виконання певного виду діяльності, що відбуваються на всіх етапах життєвого циклу готельного підприємства», – пояснив Юрій Цимбал, керуючий Ribas Karpaty.

У готелі ми зустрічаємося з наступними бізнес-процесами:

1. Здавання готельних номерів. Період цього процесу триває з моменту зустрічі гостя при вході в заклад до заселення в номер. Відповідальним за це є старший адміністратор.

2. Господарське обслуговування. Адміністративно-господарська служба контролює стан кімнат на поверхах та інформує співробітників стійки портьє. Якщо ця схема не працює, гостя можуть поселити у непідготовлений до заселення номер.

3. Організація харчування. Цей процес найчастіше пов'язаний із функціонуванням ресторанів, барів, кафе, розташованих у готелі. Головним організатором роботи з підготовки й обслуговування гостей у ресторані є метрдотель або ресторанний адміністратор.

4. Постачання. Процес організації постачання передбачає різноманітні закупівлі необхідних товарів певної якості за вигідною ціною. Він також включає в себе розробку стратегії постачання.

5. Організація охорони. Бізнес-процес полягає у забезпеченні безпеки гостей завдяки організації охорони в готелі. Також він включає проведення навчальних заходів для персоналу, спрямованих на здійснення певних дій у надзвичайних ситуаціях.

6. Маркетингова діяльність. Процес несе у собі пошук потенційних гостей, визначення методів їхнього залучення, просування готелю на ринку, розробку маркетингових планів, проведення аналізу задоволеності клієнта послугами закладу та багато іншого.

7. Організація обліку та фінансової роботи. Цей процес передбачає ведення загального бухгалтерського обліку, фінансових звітів та іншої документації.

Як правильно організувати бізнес-процеси в готелі

«Успіх в організації бізнес-процесів готельного об’єкта полягає у безперебійній діяльності всіх складових, причетних до його функціонування. Основою цього є налагодження комунікації між відділами для ефективного надання послуг гостю», – розповіла Марта Ворох, керуюча готелем Helios Hotel by Ribas.

Для ефективного функціонування всіх відділів насамперед потрібно правильно підібрати персонал, який зможе надавати якісні послуги постояльцю. Проте співробітники мають постійно підвищувати рівень особистісного розвитку, чому зазвичай сприяє керівник готелю у вигляді проведення тематичних і загальнорозвиваючих тренінгів для робітників. Також не в останню чергу треба подбати про мотивацію персоналу: премії, перспективи кар'єрного зростання, проведення тимбілдингів.

Чи може власник створити та контролювати бізнес-процеси в готелі?

Власник може самостійно організовувати роботу готелю. Проте іноді він з різних причин змушений залучати компанії на аутсорс. Варто зазначити, що не завжди це гарна ідея, оскільки не всі підрядники є сумлінними. Іноді співпраця з таким підприємством може вилитися власнику в час, фінанси та репутацію, оскільки порушення порядку одного з бізнес-процесів може спричинити незадоволеність гостей сервісом.

Щоб уникнути подібного досвіду, варто скористатися послугами керівної компанії, яка чітко формує вертикаль бізнес-процесів, завдяки чому власнику не потрібні інші підрядники. Такий сервіс пропонує компанія Ribas Hotels Group. Маючи в своєму портфоліо приклади успішних кейсів, вона гарантує власнику готелю прибутковий результат співпраці.

Підписуйтеся на наш блог, щоб не пропустити важливу інформацію сфери гостинності!