Одеський 4-зірковий бізнес-готель Wall Street було відкрито 7 років тому. За ці роки він закріпив гарну репутацію на готельному ринку. Його рейтинг на Booking.com становив 9.5, також він був двічі фіналістом міжнародного конкурсу International Hospitality Awards.
Протягом усіх років роботи готелю ним управляла Ribas Hotels Group. Проте влітку 2022 року об'єкт було продано новому власнику, який вже співпрацює з іншою керуючою компанією. Підіб'ємо підсумки роботи над цим проєктом.
Історію його створення й особливості роботи в інтерв'ю розповів В.В., колишній власник готелю Wall Street.
У чому, на Вашу думку, особливість готелю Wall Street?
Це поєднання дизайну, розташування, концепції. Все в ньому чудово доповнює одне одного. Його назва безпосередньо пов'язана з моєю діяльністю та баченням світу, адже я написав багато книг про фінансову грамотність, що відобразилося у фразі Wall Street. Ми любили цей проєкт і створювали його для себе, не для продажу, нам було цікаво працювати над ним. Саме тому він і вийшов таким гарним та особливим.
Чому Ви вирішили реалізовувати саме готельний проєкт?
Спочатку ми думали над форматами апартаментів, офісних приміщень чи готелю. Але тоді, за розрахунками, останній міг дати більший прибуток. До того ж відіграло роль, що в нас уже функціонував бізнес-центр у сусідній будівлі, і не хотілося робити ще один такий об'єкт.
За фактом БЦ працює вже 8 років, готель – 7. За роки роботи готель приносив більше прибутку на м2 ніж бізнес-центр, що підтверджує правильність рішення будувати саме його.
Ви запросили компанію Ribas Hotels Group на етапі розробки концепції та проєктування майбутнього готелю. Як Ви вважаєте, чи вплинуло це рішення на подальший успіх об’єкта? Якщо так, то як саме?
Так, це справді вплинуло. Найчастіше власники не знають який метраж краще, де що оптимально розташувати і багато іншого. Тому краще на етапі проєктування залучати компанію, яка надалі займатиметься експлуатацією об'єкта, або хоча б готельного експерта.
Які переваги роботи з керуючою компанією Ribas Hotels Group Ви можете виділити, спираючись на свій досвід роботи?
Легкість взаємодії. Також важливим є те, що у компанії молодий колектив і вона активна, готова завжди впроваджувати щось нове, розвиватися, просуваючи себе та свої об'єкти.
За якими критеріями чи принципами Ви рекомендували б вибирати керуючу компанію іншим готельним інвесторам? На що звертати увагу насамперед?
Я орієнтувався б на кількість років роботи на ринку, відгуки власників готелів, з якими вона співпрацює, легкість взаємодії з персоналом компанії. Також важливими є фінансові показники проєктів, над якими вона працювала.
Скільки особистого часу Ви виділяли на контроль готелю та роботу над цим бізнесом? Які точки контролю були у Вас?
Думаю, кілька годин на тиждень. За цей час я міг, наприклад, провести півгодинну нараду, зайти до готелю чи зателефонувати комусь щодо бізнесу. У готелі я перевіряв завантаження, бухгалтерську частину та технічні питання. Також заходив і візуально переглядав, що не так.
Керівна компанія прогнозувала розрахункову окупність у межах 8-9% річних, фактична вийшла 12%. Як Ви вважаєте, які чинники сприяли цим результатам?
Концепція, локація і те, що ми з компанією регулярно стежили за всіма процесами: завантаженням, рекламою, персоналом тощо. Все це в комплексі дало такий результат.
Чи плануєте надалі інвестувати у готельну нерухомість? Залучатимете керуючу компанію Ribas Hotels Group в нові проєкти?
Поки що не планую інвестувати у готельну нерухомість. Якщо наважуся, то хіба що в тих країнах, де цілий рік спостерігається туристична активність. Безперечно, якщо компанія Ribas Hotels Group буде представлена в цій країні, ми відновимо співпрацю.
Артур Лупашко, засновник компанії Ribas Hotels Group, про готель Wall Street
Розкажіть про готель Wall Street by Ribas. Чим він особливий для Вас особисто та з погляду бізнес-кейсу?
Wall Street – це перший готель у нашій мережі, яким ми керували від початку – з етапу розробки концепції до його майже повної окупності та продажу новому інвестору. Ми хотіли створити об’єкт, який буде незабутнім для наших гостей. І нам це вдалось. Більшість із них були постійними.
Яка сума інвестицій у цей об'єкт? Які терміни окупності спочатку прогнозувалися у цьому готелі?
Після його продажу ми закінчили роботу над цим готелем. На жаль, ми не можемо назвати суму інвестицій та ціну, за яку його було продано, оскільки це є комерційною таємницею, але він практично окупив себе за 7 років. Розрахунковий період окупності за бізнес-планом становив 10-11 років.
Як Ви вважаєте, наскільки вигідним є придбання Wall Street для нового власника?
Ми передали готель новій керуючій компанії так, щоб зберегти команду та репутацію об’єкта. Це вдалий продаж для нашого партнера та вдала покупка для нового власника. Я вважаю, що це чудовий бізнес-кейс.
Підписуйтесь на наш блог, щоб бути в курсі новин і тенденцій на ринку гостинності!