Нещодавно у Львові, в самому центрі міста, відкрили перший готель мережі Best Western Hotels & Resorts в Україні. Він має незвичну для українського ринку концепцію, а також довгу історію реалізації. Готель Best Western Plus Market Square Lviv розмістився в будівлях, що входять до спадщини ЮНЕСКО, а його реалізацією займався дизайнер, що має понад 25 років досвіду роботи з відомою на весь світ готельною мережею. У статті ми зібрали основну інформацію про концепцію об’єкта, ціну його реалізації та вміст.
Дивіться повний відеоогляд готелю Best Western Plus Lviv на YouTube-каналі «Ribas. Все про готельний бізнес»
Формат готелю
Best Western Plus Market Square Lviv – це перший об’єкт мережі Best Western Hotels & Resorts в Україні, що за своєю концепцією не схожа ні на одну з українських. Заклад відчинив свої двері 1 вересня 2022 року.
Мережа Best Western Hotels & Resorts була заснована у США після Другої світової війни. На той час люди, які подорожували країною, прагнули до дотримання в закладах розміщення певних стандартів. Особливо це стосувалося комівояжерів та осіб, які постійно пересувалися країною. Згодом група партнерів створила неприбуткову організацію та розробила певні стандарти для готелів сегмента midscale (нині – 3 зірки), з цього почалася робота компанії. Наразі у понад 110 країнах працюють більше 4300 готелів під брендами Best Western Hotels & Resorts. Вважається, що це одна з найпотужніших мереж. До її портфеля входять безліч брендів, основними з яких є: Best Western (3 зірки), Best Western PLUS (4 зірки), Best Western Premier (5 зірок).
Best Western Hotels & Resorts є неприбутковою організацією, оскільки всі гроші, які сплачують учасники цієї мережі, йдуть на розвиток готелів, тобто на маркетингову діяльність, програму лояльності тощо. Це може бути joining fee ($40 000-$75 000) – плата за приєднання, або royalty fee – плата за певну кількість номерів чи відсоток від загального доходу. Крім того, за законом США, на кінець фінансового року, тобто до 31 грудня, на рахунках мережі не має залишитися прибутку.
Варто зауважити, що всі готелі Best Western Hotels & Resorts різні за дизайном, конфігурацією, умовами створення, оскільки мережа пропонує не жорсткі стандарти, за якими працюють та створюються об’єкти. Здебільшого правила стосуються операційної діяльності, тобто якості послуг, що надаються.
Реставрація будівлі, що охороняється ЮНЕСКО
Відкрити готель Best Western Plus Market Square Lviv планували ще у 2019 році, проте процес дещо затягнувся через складну реконструкцію. «У класичному девелопменті вважається, що є три рівні складності, коли ти будуєш щось: нове будівництво, реконструкція, реставрація. Ми стикнулися з третім – реставрацією. Простір, у якому розташований готель, перебуває під охороною ЮНЕСКО, тобто будь-яка його зміна підлягає погодженню з правилами не тільки українськими, але і міжнародними», – розповів Олексій Євченко, співзасновник цього готелю та керуючий партнер готельного девелопера та керівної компанії ArtBuild Hotel Group.
Так, об’єкт сформований із чотирьох історичних будівель, поєднаних між собою, і, відповідно, всі вони мають певні автентичні характеристики: це висота від підлоги до стелі, віконні прорізи, стінові перегородки, певні з яких мали залишитись. Поєднати це все в один заклад – надвисокий рівень складності. Команда готелю при проєктуванні співпрацювала з дизайнером, що має понад 25 років досвіду роботи з компанією Marriott International, Inc. У результаті кропіткої праці їм вдалося створити бутик-готель.
Собівартість будівництва такого об’єкта становить $120 000 на один номер. Без вартості купівлі безпосередньо будівлі. Також ціна зумовлена тим, що це історичний центр міста.
Що всередині?
Номерний фонд. Готель включає 74 номери, з них 58 – категорії стандарт, 5 – люкс, 6 апартаментів, 4 – покращені номери, і ще один – для осіб з обмеженими фізичними можливостями. Розробку останнього заклали ще на етапі проєктування, оскільки потім це зробити майже неможливо, адже доступ до нього має бути максимально безперешкодним. У готелі Best Western Plus Market Square Lviv такий номер розташований на першому поверсі для зручності. Крім того, двері до нього відкриваються автоматично і затримуються на певний час для того, щоб людина на візку могла проїхати. Відповідно, санвузол зроблений так, щоб врахувати всі потреби осіб з обмеженими фізичними можливостями. Також у просторі немає приліжкових тумбочок, а ліжко може вивозитися. Для того, щоб створити такий номер, команда вивчала міжнародний досвід і намагалася врахувати максимально все, що можливо, навіть відстані від ліжка до шафи та до стіни так, щоб людина на візку могла вільно під'їхати з обох сторін.
Ресторан. Він має окремий вхід і власну назву – «Ресторація Боїмів». Заклад включає великий літній майданчик біля Площі Ринок. «Нині для гостей ми вибудовуємо таку PR-стратегію, що ми є рестораном, який працює окремо від готелю. Лише вранці заклад відведений на сніданки для гостей готелю. З 12:00 він відкривається як ресторан A la Carte для всіх охочих», – прокоментував Олексій Євченко. За його словами, якщо все розраховано та зроблено правильно технологічно, то подібний заклад працює як окремий бізнес і приносить високий прибуток.
Майбутнє туризму
Після війни в Україні очікується туристичний бум, оскільки вже зараз вона відома на весь світ як сильна, незламна та смілива країна. Україна – це бренд, і після її перемоги іноземці захочуть приїхати сюди. Тому багато компаній продовжують споруджувати тут нові об’єкти готельної нерухомості, підтримуючи галузь та економіку країни.
«Навіть зараз, у воєнний час, я спілкуюся з людьми, які хочуть і далі робити готельні проєкти тут, великі в тому числі. Це означає, що наш бізнес, інвестори вірять в Україну, та впевнені, що війна скоро закінчиться та всі повернуться до звичайного життя», – розповів Олексій Євченко.
Не менш важливим аспектом, що впливатиме на подальший розвиток ринку, є те, як до туризму ставитимуться на державному рівні. Адже, за словами Олексія Євченка, навіть під час війни команді не вдалося отримати підтримку від міської влади при відкритті готелю.
«Співпраця готельної галузі з державою може посилити сектор, а також спонукати до створення нових, якісних проєктів. Тому запрошуємо доєднатися до Української асоціації готелів і курортів! Організація робить дуже багато для того, щоб просувати та лобіювати у владі корисні для туризму і для готельно-ресторанної галузі події. Нині як ніколи важливо бути активними. Готельний бізнес заробляє більше, коли співпрацює, і коли захищає інтереси нашої сфери та держави. Давайте робити це разом!», – зауважив Артур Лупашко, засновник Ribas Hotels Group.
Підписуйтесь на наш блог, аби бути в курсі головних тенденцій ринку гостинності!