Роботу сервісного бізнесу під час війни можна порівняти із соціальною ініціативою. Адже українські підприємці впродовж повномасштабного вторгнення виживають лише завдяки гнучкості та постійному пошуку нових і нових антикризових рішень. З огляду на нестабільний попит на відвідування ресторану та відпочинок у готелі, підприємства вирішили поєднати соціально важливий сервіс з підвищенням прибутку, зокрема, запропонувавши низку додаткових послуг.

Готельна сфера

Після 24 лютого деякі готелі взяли на себе волонтерську місію і декілька місяців приймали гостей за собівартістю. Це здебільшого стосувалося об’єктів у західних і центральних регіонах. Крім того, деякі готельєри доєдналися до волонтерських місій. Так, наприклад, команда Ribas Hotels Group на початку війни організувала штаб допомоги ЗСУ та територіальній обороні.

Однак ніхто й гадки не мав наскільки затягнеться воєнний стан. Так, нині готельна сфера працює у межах чистого прибутку, що лише дає змогу компаніям підтримувати співробітників. Це пов’язано з тим, що відпочинок в готелі є непріоритетним в межах потреб людини, тому нині заклади вигадують альтернативні методи залучення гостей.

«Наразі всі наші дії – це не про збільшення прибутку. Ми робимо все для того, аби цей прибуток з’явився. Готельєри знаходять інструменти, щоб бути корисними, і ці послуги люди оцінюють позитивно», – зауважив Андрій Маренчук, керівний партнер Ribas Hotels Group.

Андрій Маренчук, керівний партнер Ribas Hotels Group.

Додаткові послуги у готелях

Після початку повномасштабної війни, з огляду на різні надзвичайні ситуації, кількість витрат готельних підприємств значно збільшилася, а кількість гостей – зменшилася. Тому деякі готелі вирішили вводити додаткові послуги, актуальні для людей, за спеціальною ціною. В умовах війни такий сервіс може допомогти і людям, і закладам розміщення. Серед додаткових послуг, які пропонують або можуть запропонувати готелі:

Ресторанна сфера

Ресторанний бізнес на початку війни взяв на себе роль держави в забезпеченні військових їжею. Наприкінці лютого та до початку квітня ринок годував військові структури, починаючи від ЗСУ і територіальної оборони, закінчуючи працівниками поліції та прикордонниками. Зі свого боку, постачальники надавали продукти безкоштовно. Так, кілька закладів за день могли приготувати близько 2500-3000 обідів в невеликих містах (обласних центрах) і до 10 000 обідів на день у містах-мільйонниках. Лише після того, як стихла пряма загроза наступу на Київ, і на ринок зайшла організація World Central Kitchen, яка забрала величезну кількість витрат і роботи на себе, держава почала відновлення порядку харчування.

Говорячи про соціальну місію ресторанної сфери, свій внесок внесли гастро-вечері. «Наприклад, завдяки проєкту HoReCa Angels, Асоціації кулінарів України, компанії Restetika, маркетинговій агенції BeeSmart, а також проєкту «Шефи проти війни», ми провели чотири гастро-вечері за кордоном – у Німеччині, Австрії та Польщі. Основна мета таких заходів за кордоном – це, по-перше, зібрати кошти на потреби для військових, і, по-друге, – популяризувати українську кухню серед іноземців. Ми показуємо, якими різноманітними можуть бути наші страви: з авторською сучасною подачею, апетитним виглядом, неймовірним смаком. Крім того, ми провели нашу першу гастро-вечерю в Україні в Житомирі 22 лютого 2023 року, а також вже ведемо перемовини про проведення таких заходів у Львові, Вінниці та Кропивницькому», – розповів Андрій Магалецький, керівний партнер компанії Restetika.

Андрій Магалецький, керівний партнер компанії Restetika

Ресторанний бізнес допомагає і внутрішньо переміщеним особам, які втратили домівки. Вони також підтримують дітей-переселенців подарунками на свята. «Нині майже кожен заклад намагається взяти участь в зборі від тої чи іншої людини, чи бригади, адже на фронті також багато людей, що працювали в ресторанній галузі. Наприклад, з бару BarDuck (Київ), співвласником якого я є, нині воюють три людини – двоє барменів і шеф-кухар», – зауважив Андрій Магалецький.

Додаткові послуги в ресторанах під час війни

Нині говорити про високий рівень прибутковості ресторанів, що працюють в тому ж форматі, що і до повномасштабної війни, дуже важко. Саме тому заклади впроваджують у свою щоденну роботу додаткові послуги, що несуть і поєднують в собі соціальний і дохідний контексти. Серед них:

Фото: Freepik

«Фактично нині головна задача рестораторів – це триматися на плаву, зберегти команду та максимально вкластися в перемогу України, забезпечуючи допомогу зібраними коштами. Варто не забувати, що нині українці надають перевагу соціально орієнтованому сервісному бізнесу, на відміну від того, що не бере ніякої участі у волонтерських проєктах. І після закінчення війни ця тенденція лише посилиться», – резюмував Андрій Магалецький.

Підписуйтесь на наш блог, щоб не пропустити новини ринку гостинності!