Мотивація співробітників має прямий вплив на результати компанії. Так, згідно з інформацією сайту Dale Carnegie, фірми із мотивованими співробітниками випереджають своїх конкурентів із низьким рівнем мотивації на 202%. Команди з високим рівнем мотивації, за даними аналітичної компанії Gallup, ефективніше взаємодіють із клієнтами, демонструють вищу продуктивність і коефіцієнт утримання, а їх рентабельність виявляється вищою на 21%.
Питання заохочення робітників завжди було важливим для власників бізнесу, проте нині це вже необхідність, адже після початку повномасштабної війни в Україні багато людей втратили запал та почувають себе розгублено. Задача лідерів компаній нині – тримати продуктивність робітників на певному рівні, мотивуючи їх різними методами. Розберемо у статті найдієвіші з них.
Матеріальне заохочення
Найпоширенішим видом мотивації є збільшення заробітної плати або бонусування. Особливо актуальним це питання є нині, в умовах війни, коли ціни збільшуються щодня, і тривожність щодо майбутнього зростає. Варто зазначити, що підвищення платні не тільки може змотивувати робітників, а й дати їм відчуття значущості в компанії. Це неодмінно коштуватиме вам витрачених грошей у перспективі. Такий вид мотивації особливо дієво працює при реалізації термінових проєктів.
Ідейна мотивація
Важливо також морально підтримувати команду, доносячи до людей, що цілі та завдання, над якими вони працюють, продовжують бути важливими та потрібними. Насамперед керівник має більше розповідати про нові ідеї та майбутні ролі співробітників у них. Також можна запитати у команди та в форматі обговорення вирішити хто може бути корисним на тому чи іншому етапі реалізації проєкту. Метод обговорення з працівниками має надихнути їх на спільну роботу та появу нових ідей.
Відсутність відчутної ієрархії
Побудувати роботу так, аби над певним співробітником не було наглядача, який перевіряє його роботу, буває складно, особливо в компаніях, що потребують чіткого результату. Але керівник все ж має згуртувати робітників так, аби вони відчували командний дух. Інколи це потребує виходу за межі чітких обов’язків. Необхідно дати команді та кожній її одиниці певну свободу творчості, аби людина могла проявити себе. Крім того, дуже важливою є інтеграція керівника в роботу над проєктом. У такому випадку команда бачить, що лідер зацікавлений у цій справі та її результаті, це підвищує довіру до нього.
Подарунки за гарний результат
Ще одним методом заохочення робітників є надання їм негрошових бонусів за успішно виконані проєкти. Наприклад, компанія може оплатити співробітнику, що завчасно реалізував проєкт, відпустку, навчальні курси, подарувати техніку або знижки на товари чи послуги фірми. Проте аби мотивувати команду правильно, керівник має знати чим саме цікавиться його колектив, розуміти головні цінності робітників. Такі подарунки підвищуватимуть змагальний дух і заохочуватимуть людей працювати ефективніше.
Спілкування не тільки на робочі теми
Безумовно, на роботі спілкування має відбуватися здебільшого в межах професійних відносин, однак треба не забувати, що за колегою стоїть звичайна людина зі своїм життям і переживаннями.
«Як ідея – можна внести в корпоративну культуру звичку командою збиратися і розповідати про те, як минув тиждень у кожного, що цікавого відбувалося в житті. Це дасть змогу краще пізнати одне одного та підвищить рівень довіри в колективі. У такій атмосфері людям стає легше порозумітися і, відповідно, закривати робочі задачі. Найбільш ефективно цей спосіб працює в молодих командах, коли колеги ще погано знайомі між собою», – розповіла Світлана Соколова, рекрутер компанії Ribas Hotels Group.
Проведення нарад
Спілкування з колегами дає розуміння на якому етапі перебуває компанія та куди вона рухається. Особливо під час війни, в період тотальної невизначеності, співробітникам необхідно мати стабільний план на найближче майбутнє. Якщо компанія нині працює віддалено, це можуть бути онлайн-зустрічі. Вони так само важливі. До того ж на таких нарадах керівник може похвалити співробітників за роботу, заохочуючи їх до нових досягнень.
Зустрічі поза робочим часом
Усі ми звикли до корпоративів як варіанту проведення часу з командою поза роботою декілька разів на рік. Проте нині не потрібно чекати цього «свята», щоб поспілкуватися. Можна проводити неформальні зустрічі частіше, обговорюючи життя за чашкою чаю після роботи, або замовивши обід в офіс для всіх. «До прикладу, ми іноді збираємося в п’ятницю після роботи командою в кафе, аби відпочити після важкого робочого тижня. Також на постійній основі замовляємо в офіс солодощі, навіть встановили апарат для солодкої вати в себе. Робимо все, щоб відволіктися від поганих думок та створити затишну атмосферу для роботи», – зауважила Світлана Соколова.
Особливості мотивації лінійного персоналу
Говорячи про готельний бізнес, лінійні співробітники, на відміну від офісних, менше прив'язуються до місця роботи та керівника. Для таких людей дуже важливою є своєчасна оплата, умови проживання та харчування, якщо комплекс розташований у курортній зоні.
«Як показує наш досвід побудови системи мотивації в мережі готелів Ribas Hotels, можливість змінювати посаду та переходити в інші готелі, або навіть переїжджати до інших міст та країн, сприймається як кар'єрне зростання та мотивує персонал працювати краще та залишатися в компанії довше. У наших закладах найкращі співробітники служби прийому та розміщення стають спочатку менеджерами невеликих об’єктів до 30 номерів, а вже за рік-два – великих готелів із ресторанами», – прокоментував Артур Лупашко, засновник Ribas Hotels Group.
Різниця у мотивації лінійних співробітників у воєнний час від мирного полягає в тому, що нині складно щось планувати наперед. Більшість людей почуваються комфортно, коли впевнені у майбутній стабільності, якої зараз немає. «Тому головне завдання керівника наразі – обговорювати плани зі своєю командою, давати їм можливі гарантії подальшої роботи в готелі, регулярно виплачувати заробітні плати, незважаючи ні на що. Завдяки цим діям з початку повномасштабної війни нам вдалося зберегти 80% команд», – резюмував Артур Лупашко.