Інтерв`ю опубліковане на сайті видання OBOZREVATEL.

Життя під час війни триває. І відпочинок під час війни так само необхідний, як і діяльність на благо держави і ЗСУ. В Україні основні напрямки відпочинку змістились на захід країни. Про перспективи та можливості нового зимового туристичного сезону поговорили з Артуром Лупашко, засновником Ribas Hotels Group.

– Яким на ваш погляд буде новий зимовий сезон? Яка на сьогодні ступінь бронювання готелів в Буковелі?

– Вікно бронювання в Буковелі взимку залишається невеликим, гості бронюють номери заздалегідь здебільшого на новорічні свята. Зазвичай, під час новорічних свят ціни на тури сильно зростають. Далі поступово знижуються і приходять до норми. Так було й до війни, так є і зараз. Наприклад, вартість стандартного номера на двох на популярних курортах може коливатися у районі 120$, а у вищому ціновому сегменті – досягати позначки 250$. Раннє бронювання може зекономити вам кошти.

– Які зміни ви бачите в розвитку гірськолижного курорту Буковель?

– Приклад Буковелю свідчить про успішний комплексний підхід до розвитку, що постійно продовжується. Власник курорту вносить значний внесок у розбудову комплексу та його інфраструктури загалом: створення доріг, тротуарів, атракцій, разом із забезпеченням високого рівня обслуговування та сервісу. Такий інтегрований підхід робить українські готелі конкурентоспроможними на глобальному туристичному ринку та привертає все більше уваги серед внутрішніх туристів.

Нині недостатньо якісних готелів із захоплюючим дизайном та інфраструктурою. Такі комплекси покривають лише 20% попиту. Через брак пропозиції ціни на відпочинок у готелях Карпат збільшуються. Щоб уникнути такого дисбалансу в майбутньому, необхідно розширити пропозицію в регіоні, що дозволить більшій кількості людей скористатися можливістю відпочинку в Буковелі. Так, ринку потрібні готелі з ресторанами, SPA і схожими сервісами.

– Що спонукало вас продовжувати розвивати мережу готелів Ribas Hotels Group навіть під час війни? (особливо у війну). Які фактори на це вплинули та чи були думки поставити все на паузу?

– У житті я керуюсь дуже простим, але важливим правилом: «Якщо можеш працювати та не зупинятись, роби це!». Зараз ми живемо в реаліях, де складно щось планувати чи передбачити, тому треба вчитися швидко адаптуватися та розвивати в собі гнучкість. Завданням номер один на той час було зберегти команду. Це, мабуть, і мотивувало не зупиняти ні будівництво нових об’єктів, ні роботу готелів.

Підсумовуючи нашу роботу за 2023 рік, ми пишаємося, що в умовах війни продовжували розвивати нові проєкти, а також відкрили представництво на Балі, офіс в Києві та скоро відкриємо у Варшаві. Крім того, ми активно розвиваємо діяльність у Казахстані та Європі та Середній Азії.

Так, нині наша компанія експортує свої послуги до таких країн світу, як Польща, Чорногорія, Австрія, Швейцарія, Німеччина, Грузія, Вірменія, Італія та країни Східної Азії. У найближчих планах – відкриття готелів в Індонезії (Балі), в Італії, на Кіпрі та у Єревані, а також розширення готельної мережі в Україні.

На фото: готель Ribas Karpaty (Буковель)

– Перед якими найбільшими викликами ви постали під час запуску готелів під час війни?

– Можна виокремити декілька основних чинників, що створюють труднощі у запуску готелів. Насправді найбільшими викликами були технічні моменти запуску, саме пусконалагоджувальні роботи. Не з усіма підрядниками вдавалось встановити оперативно зв'язок з тих чи інших причин.

Крім того, у всіх наших нових об'єктах нині гостро стоїть питання формування команди, пошуку співробітників, які будуть працювати відповідно до наших вимог та стандартів.

Також актуальним є питання оперативної логістики обладнання, багато з чого ввозиться з-за кордону. Нині постачальники не залишають складських запасів і чекати на необхідний інвентар доводиться досить довго, та іноді строки є незрозумілими.

– Ви нещодавно взяли на управління абсолютно новий готель у Буковелі DIDUKH. Кажуть, що він для вашої мережі унікальний – в чому концепція?

– Це не просто готель, а комплекс чарівних деталей, які загалом створюють атмосферу, в якій гостям цікаво знаходитись та вивчати готель. Це простір, в який важко дістатись, він розташований на дуже високій точці, але заради якого гості готові долати цей шлях. Краєвиди, деталі інтер’єру, естетика дизайну. Це місце, де зупиняється час. У цьому бутік-готелі всього 18 номерів, там є велике повноцінне SPA, ресторан з окремою сніданковою зоною, конференц-залом, дитячою кімнатою, закритим паркінгом, лижною кімнатою.

З огляду на невеликий номерний фонд, кожен гість в цьому готелі буде відчувати себе майже усамітнено. Обслуговування в DIDUKH на рівні п'ятизіркового готелю, хоча це 4-зірковий готель. Крім того, для кожного гостя в готелі працює величезна команда. DIDUKH камерний, а ще там розташований ресторан вишуканої кухні SAZHA з зірковим шеф-кухарем Юрієм Діденко, тож навіть заради смачної їжі вже можна туди їхати.

Продовження читайте на сайті видання OBOZREVATEL.

Підписуйтесь на наш блог, щоб не пропустити цікаві матеріали про ринок гостинності!