Вирішили в нашій компанії використати такий вид мотивації, як ротація кадрів. До речі, його успішно застосовують різні корпорації: General Motors, Honda, McDonalds та інші. Відзначають підвищення рівня ефективності та генерацію нових ідей від співробітників, які ненадовго взяли на себе іншу посаду.

Як це відбувалось у нас

Компанія Ribas Hotels Group керує 25 готельними об’єктами: це курортні і міські готелі, хостели, бази відпочинку та ін. В них працюють близько 1500 співробітників.

В офісі працюють близько 80 осіб. Саме їх вирішили відправити у поля, тобто — на об’єкти.

В режимі лотереї кожний офісний працівник обирав об’єкт, на який мав відправитися.

Мені довелося поїхати в Грибівку у пляжний готель Richard. Про тимчасову посаду нам обіцяли повідомити безпосередньо на місці. Разом зі мною щасливий квиток до Грибівки отримали ще декілька співробітників відділу маркетингу і керуючий мережею хостелів Friday.

Оскільки я не знала, на яку спеціальність мене акредитують, вирішила підготуватися. Взяла з собою туфлі-човники на високому підборі, надягла сорочку глибокого синього кольору і стильні шорти. Це на випадок, якщо призначать керуючою готелем.

Нові обов’язки

Репутація готелів у соціальних мережах, як і вікна в лобі, має бути кришталево чистою. Тому smm-ниці з відділу маркетингу були записані у помічниці головної покоївки і попрямували мити вікна.

Дизайнери не побажали віддалятися від основної спеціалізації, тому попросили дати щось намалювати. Виявилось, що до них вже все розмалювали, тому їм довірили пофарбувати обідок дитячого басейну і паркан навколо нього.

Керуючому мережею хостелів Артемові Дмитриченко доручили прибрати прилеглу до готелю територію.

Деякі мої колеги потрапили на кухню. Отже, керівник PR-відділу Галина Череднюк і куратор тендерного комітету компанії Петро Стоянов стали завзятими помічниками шеф-кухаря у готелі. Головною стравою того дня була риба. Тепер вони знають усе про те, як правильно її чистити, скільки рибин можна обробити за три години і як відрізнити свіжу рибу від замороженої раніше.

Не кажіть Галині Череднюк і Петру Стоянова (двоє праворуч), що не риба вам не до вподоби. Вони скажуть, що ви просто не вмієте її готувати.

Керівники відділу маркетингу і HR-відділу Вікторія Кофман і Євгенія Дехтяренко попрацювали помічниками офіціанта у парк-готелі «Ки­парис». Щодо переваг, відзначили можливість поспілкуватися з гостями під час замовлень і милі фартуки працівників тераси.

Я не устрявала у щось, оскільки чекала, коли мене вже призначать керуючою. Але виявилось, що допомога біч-бою потрібна значно більше, ніж головному менеджеру. Тому мене відправили допомагати працівнику пляжу.

Той, хто ламає шаблони

Певна річ, уява намалювала накачаного молодика, який демонструє біцепси, милується своїми кубиками на пресі і періодично гримає на людей, що засмагають на рушниках: «Це наше море, наше повітря, наш пісок...»

Але біч-бой Олександр вщент розтрощив цей стереотип. Він виявився невисоким, худорлявим чоловіком середнього віку. Привітно посміхнувся і повідомив, що доведеться помити дитячий басейн. Мені принесли рукавички і поліетиленовий фартук. Не такою ви собі уявляли помічницю біч-боя, чи не так?

Поки я займалася ввіреною мені важливою справою, в нас з Олександром почалася некваплива розмова. Він приїхав сюди з Вінницької області. Має там родину: дружину і двох дітей. Олександр працює на курортах Одеської області чотири місяці на рік, тому що на його малій батьківщині влітки таких грошей не заробити.

Роботу свою вважає гарною: просто неба, з людьми. За час перебування тут жодного разу не вигнав людей з пляжу, не заявляв прав на шезлонг, якщо його зайняли сторонні. Каже, навчився з перших фраз визначати громадян різних країн. Естонці, наприклад, дуже ввічливі. По кілька разів дякують за надану послугу. Білоруси усміхнені. А громадяни Молдови поводяться фамільярно: запитують, як тут працюють, живуть, чи добре платять. Відпочивальники з Великої Британії завжди бажають доброго ранку і гарного дня. Українці з різних областей діляться інформацією про ситуацію з роботою у своїх регіонах. Лише дехто дозволяє себе хамське ставлення до обслуговуючого персоналу.

Після виконання завдань нам дозволили відпочити.

Що би зробила помічниця біч-боя, яка поважає себе? Правильно, обрала би найгарніший шезлонг, дорогу парасольку, можливо,навіть прихопила би надувного гумового фламінго й попленталась на пляж професійно деформуватися.

Та оскільки я такою була ледве-ледве декілька годин, то, озброївшись фотоапаратом, попрямувала до номерів. Здійснювати зйомку вільних апартаментів і прилеглої території, певна річ.

Плюси:

Мінуси:

Христина Вієр