Ribas Hotels Group активно працює над формуванням сегмента прибуткової нерухомості в Україні. Взявши за основу свій досвід, компанія провела дослідження ринку прибуткових готельних об’єктів.
Так, зростання популярності формату брендованих сервісних апартаментів та кондоготелів тут зумовлене «ковідними» змінами на ринку комерційної нерухомості. Подібні проєкти достатньо швидко масштабуються. За 2020-2023 рр. в Украине на разных стадиях реализации находятся ~47 проектов апарт-отелей, які продають номери та апартаменти, а за попередні 28 років незалежності країни були реалізовані лише 3 подібних проєкти. Стрімкий розвиток нових форматів спостерігається в туристичних / рекреаційних регіонах (особливо Львівська та Івано-Франківська області), а не тільки в мегаполісах, як раніше.
На фото: кондоготель AMA FAMILY RESORT (с. Поляниця)
Варто зауважити, що демонструє зростання і ринок альтернативних інвестицій – з'являються спеціалізовані фонди та платформи, які сприяють інвестуванню в сервісні апартаменти та кондоготелі, що робить це більш доступним для різних класів інвесторів. А платформи короткострокової оренди як Airbnb та Booking зробили доступ до апартаментів і кондоготелів простішим і зручнішим, збільшивши їх популярність серед мандрівників.
Сервісні апартаменти та кондоготелі забезпечують досягнення вищої прибутковості (10-15% річних) порівняно зі звичайними орендними квартирами. Середня окупність інвестиції становить 7-8 років, навіть за середньорічної заповнюваності на 50-60%. До того ж сервісні апартаменти та кондоготелі надають інвесторам можливість комбінувати власне використання та короткострокову оренду. Ця гнучкість в оренді може зробити інвестиції більш привабливими. А сучасні технології та професійний менеджмент готелю можуть забезпечити інвесторам більшу безпеку та зручність у керуванні їхньою нерухомістю.
На візуалізації: кондоготель LOGOS HOME APARTMENT (м. Яремче)
Крім того, світовий ринок вражає своєю динамікою:
- За 2002-2012 рр. кількість учасників збільшилася у 10 разів, 80% представлені готельними брендами (55% з сегмента «luxury», 25% = «upscale» / «midscale»).
- Брендовані пропозиції забезпечують середню надбавку до ціни юніта приблизно на 30%.
- За 2012-2022 рр. пропозиція збільшилася більш ніж на 150%. Сьогодні це >100 000 брендованих юнітів у 640 проєктах.
- До 2027 року буде реалізовано близько 1100 проєктів. Найпопулярніші міста – Дубай, Маямі, Нью-Йорк і Лондон.
Для аналітики в дослідженні використовувались дані World Bank Travel and Tourism, Hotel Franchise Development Cost Guide, Hotel Matrix, наші власні в Ribas Hotels Group, також інформація Державної прикордонної служби, Державного агентства розвитку туризму, Державної служби статистики України та Міністерства розвитку громад, територій та інфраструктури України.
Докладніше про цей ринок читайте у нашому дослідженні «Огляд ринку прибуткової нерухомості». Отримати його можна у чат-боті за посиланням @income_property_bot.