Тетяна Морозова, провідна архітекторка Ribas Hotels Group, розповідає про особливості втілення безбар'єрних рішень в готелях та як зробити відпочинок доступним для всіх груп населення.
Питання інклюзивності в готелях завжди було й залишається важливим. З урахуванням періоду війни та кількості постраждалих від неї, воно стає ще актуальнішим. Однак важливо розуміти, що інклюзивність не обмежується людьми з інвалідністю та маломобільними групами населення, а передбачає доступність середовища для всіх людей. Ми маємо працювати над тим, щоб українське суспільство розвивалося і максимально враховувало аспект інклюзивності в комерційних та житлових об’єктах.
Адаптація готельних номерів
Згідно з новим ДБН В.2.2-40:2018 «Інклюзивність будівель і споруд», 10% номерів у готелі мають бути інклюзивними. Проте в існуючій редакції ДБН В.2.2-20:2008 «Будинки і споруди. Готелі» вказували цифру у 5%.
Під час проєктування готелів варто спрямовувати увагу на простір, враховуючи всі розвороти та шляхи, якими може пересуватись особа на інвалідному візку, висоту сантехніки та наявність поручнів. Наприклад, в номерному фонді можна передбачити поручні, які можна знімати – це буде звичайний номер, який можна трансформувати під потреби людей з інвалідністю.
Візуалізація: номер для маломобільних груп населення в Ribas Rooms Khmelnytsky (дизайн-студія ТЕМО).
Також варто ретельно продумати розташування ліжка. Так, у деяких номерах ліжко може бути приставлене до стіни, і тоді людині буде зручно пересісти на нього з інвалідного візка. Тобто конфігурація номера і його планування під інклюзивні потреби дещо відрізняється від класичної моделі.
Візуалізація: номер для маломобільних груп населення в Ribas Rooms Khmelnytsky (дизайн-студія ТЕМО).
Якщо говорити про апартаменти, ми зараз проєктуємо апарт-готель у Вінниці, і в ньому передбачаємо кухню зі спеціальним, більш зручним обладнанням, опрацьовуємо додаткову висоту стільниці, під яку можна буде заїхати на інвалідному візку, щоб поїсти. Ці деталі, хоч і здаються дрібничками, але суттєво впливають на комфорт людини. У загальних зонах і апартаментах для людей із порушеннями зору ми додаємо надписи шрифтом Брайля для зручності індикації розташування об’єктів.
Візуалізація: номер для маломобільних груп населення в Ama Family Resort (дизайн-студія YABURO).
Інклюзивність загальних зон готелів
Під час проєктування загальних зон варто передбачати пандуси або, у випадку неможливості їх облаштування, електричні підйомники. Важливо, щоб не було поріжків і була можливість під’їхати до рецепції. Зона реєстрації має включати знижену частину столу для зручності обслуговування маломобільних груп населення. Також необхідно запроєктувати загальний санвузол для осіб з інвалідністю. Він має бути ширшим, зі спеціальними поручнями, де може розвернути інвалідний візок у радіусі 1,5 метра.
Продовження читайте на сайті PRAGMATIKA.MEDIA.
Підписуйтесь на наш блог, щоб слідкувати за новинами від наших експертів!