Інвестування в нерухомість завжди актуальне, адже це приносить вкладнику стабільний пасивний прибуток. Раніше популярністю користувалися вкладення в житлову нерухомість, зокрема в квартири під здачу в оренду. Поступово на заміну цьому приходить більш якісний і прибутковий сервіс, що не потребує додаткового часу та інших ресурсів власника. Мова про апарт-готель. Цей формат на українському ринку ще не дістав такого широкого поширення як у Європі, проте це лише питання часу. Так, одним з гравців у цьому секторі є мережа апарт-готелів або дохідних будинків WOL Home + Hotel, що входить до портфеля брендів Ribas Hotels Group.
У чому цінність WOL для споживача?
«При створенні цього формату ми хотіли надавати тим людям, які шукають квартири для короткострокової чи довгострокової оренди, альтернативний варіант з готельним сервісом. Щоб гість при в’їзді в апарт-готель не стикався з безліччю незручностей, як при оренді квартири», – розповіла Марія Турікова, менеджер проєктів Ribas Hotels Group.
У проєкті WOL команда Ribas Hotels Group закрила всі проблеми, з яким стикаються люди, винаймаючи квартиру. Насамперед було проведено опитування серед аудиторії – тих, хто орендує апартаменти. Серед основних проблем, які вони назвали, були:
- складність у пошуку квартири;
- шахрайство на сайтах оренди;
- негативний контакт з рієлторами;
- постійні ремонти у сусідів;
- брак побутової техніки;
- неергономічність просторів;
- неякісна інфраструктура будинку.
Усі апартаменти укомплектовані однаково, відрізняються вони лише площею, тобто студія – це 25 м², однокімнатні апартаменти – 35 м² та двокімнатні – 55-65 м²
Цільовою аудиторією WOL є молоді, динамічні представники креативних індустрій, а також ті, хто працюють віддалено. Це раціональні гості, що хочуть отримати якість і для цього готові десь пожертвувати площею. Натомість вони отримують певні бонуси. Як-от те, що можна зняти апартаменти на будь-який термін проживання без комісій і передоплат. Крім того, у WOL не дискримінують гостей за принципом наявності тварин, дітей тощо. Тут є апартаменти як для алергіків, де не буде тварин, так і поверх, де можна мешкати зі своїми домашніми улюбленцями.
Основні характеристики
Загалом у концепції WOL представлено три види апартаментів: це студія, студія + спальня та студія + дві спальні. Усі апартаменти укомплектовані однаково, відрізняються вони лише площею, тобто студія – це 25 м², однокімнатні апартаменти – 35 м² та двокімнатні – 55-65 м². Усі вони мають необхідну кількість меблів і побутової техніки для комфортного проживання.
Під інфраструктуру першого реалізованого об’єкта мережі – WOL.121 у Одесі, відведено один поверх. Там розмістили спортзал з терасою, на якій влітку можна займатися йогою, проводжати захід сонця, зустрічати світанок.
«Ще одним елементом інфраструктури є коворкінг. Його присутність в апарт-готелі WOL.121 не викликала жодних сумнівів, тому що ми розпочинали проєктування вже в умовах COVID-19 і знали, що багато хто зараз переходить на режим роботи вдома. Тому ми хотіли створити простір, в якому класно працювати та комунікувати», – розповіла Марія Турікова.
У апарт-готелі WOL.121, через близькість до моря, передбачено номери як для короткострокового, так і для довгострокового перебування
Вибір локацій для апарт-готелів
Від вибору розташування об’єкта залежить співвідношення типів апартаментів. Тобто якщо апарт-готель побудували ближче до центральної частини міста, у ньому переважатимуть апартаменти з невеликою площею. Аж до того, що частина може бути просто номерним фондом без кухні. Все ж короткострокова оренда диктує вищий показник ADR (середня ціна за номер/ніч). А будувати комплекс, що буде зосереджений лише на довгостроковій оренді, для девелопера нецікаво.
Для локації апарт-готелів WOL розглядаються також певні рекреаційні зони. У такому випадку співвідношення буде на користь довгострокової оренди, адже там можна реалізувати більші за площею апартаменти.
У апарт-готелі WOL.121, через близькість до моря, передбачено номери як для короткострокового, так і для довгострокового перебування. «Водночас ця локація непопулярна для ділової активності, тому ми розуміємо, що в травні-вересні у нас переважатимуть гості, що залишатимуться на короткий термін, як у готелі. Вже з кінця вересня по квітень включно здебільшого люди заїжджатимуть на довгий термін», – розповів Артур Лупашко, засновник мережі Ribas Hotels.
У планах компанії також відкриття апарт-готелів бренда WOL у Києві, Миколаєві, Полтаві та Львові.
Вкладники обиратимуть формат виплат – фіксовану орендну ставку або відсоток від загального доходу об’єкта, і отримуватимуть гарантований прибуток
Дохідна бізнес-модель
Якщо говорити про бізнес-модель, у апарт-готелі WOL будуть виставлені апартаменти на продаж для інвесторів. Вкладники обиратимуть формат виплат – фіксовану орендну ставку або відсоток від загального доходу об’єкта, і отримуватимуть гарантований прибуток.
Така бізнес-модель являє собою потрійний союз: готельний оператор, який надає свою концепцію, послуги девелопера у будівництві, а також інвестор. І в цьому випадку win-win-win буде тоді, коли девелопер вчасно збудує комплекс, який запроєктувала компанія Ribas Hotels Group, і після здачі його в експлуатацію остання якісно надає інвестору послуги з управління.
На ринку є багато мікроінвесторів, які хочуть отримувати пасивний дохід. Купівля апартаментів у апарт-готелі – саме про це.
У випадку з WOL інвестор платить $2000-2500/м², залежно від локації, й отримує у вказані терміни свої апартаменти
Серед основних переваг інвестування у апарт-готель:
- Немає прив’язки до локації. Цей продукт цікавий для інвестування як мінімум через те, що вкладник не прив’язаний до місця розташування об’єкта. Якщо ж порівнювати з вкладенням у звичайну квартиру, це потребує фізичної присутності в тому місті. У випадку з дохідною нерухомістю, вкладник тяжіє лише до тієї локації, де вища прибутковість.
- Інструменти для віддаленого контролю. Наразі команда Ribas Hotels Group реалізує додаток для інвесторів WOL, завдяки якому можна буде дистанційно контролювати фізичний стан апартаментів. Це будуть фото- та відеозвіти після генеральних прибирань, журнал відвідувань, календар бронювань і багато іншого. І ці функції доступні онлайн з будь-якої точки світу. Саме це одна з найбільш значущих переваг у порівнянні зі здачею квартири в оренду.
- Фіксована ціна за м2. На європейському та навіть грузинському ринках апарт-готелі або дохіді будинки давно є більш затребуваними, ніж просто інвестування в квартиру в новобудові. Раціональніше купити готовий продукт, тому що на нього є фіксована ціна. У випадку з WOL інвестор платить $2000-2500/м², залежно від локації, й отримує у вказані терміни свої апартаменти.
- Висока прибутковість. Прибутковість WOL становитиме майже $15/м² і матиме окупність близько 10% річних. Ці цифри наближені до комерційної нерухомості. Якщо ж здавати квартиру самостійно, то окупність становитиме 5%, і, відповідно, прибутковість буде нижчою.
«Наразі ми бачимо, що споживачі звикають до якісного сервісу. Ми припускаємо, що з появою таких об'єктів ринок орендної нерухомості трансформуватиметься й змінюватиметься на краще. І гості будуть обирати найчастіше апартаменти з повним циклом сервісу та якісною інфраструктурою», – резюмував Артур Лупашко.
Дивіться відеоогляд концепції проєкту WOL Home + Hotel на нашому YouTube-каналі.
Детальніше за посиланням про інвестиції в готельну нерухомість.