Автор: Юлія Косенко, операційна директорка Ribas Hotels Group

Звільнення працівників – завжди гостре питання для бізнесу. От про що ви думаєте, коли звільняється ваш менеджер? Мабуть, про те, що треба найняти нового. Але це не завжди вигідне рішення, адже новій людині потрібен буде час на адаптацію, як і вам, на перевірку її знань. Та цього можна уникнути підвищивши іншого співробітника, що себе гарно проявляє. Це чудовий метод мотивації та збереження екосистеми компанії. Розповім вам про наш досвід переміщення фахівців всередині компанії, адже ми над цим плідно працюємо.

Чому підвищення ефективніше за зовнішній найм?

Переваги внутрішнього переміщення фахівців порівняно із зовнішнім наймом полягають у декількох аспектах. У нас це одне з найважливіших питань щодо масштабування мережі готелів та нових проєктів. Під час запуску нових об'єктів ми віддаємо перевагу формуванню команди зі співробітників, які вже мають досвід у нашій компанії. Це забезпечує легший вхід у нову ініціативу. Крім того, такий фахівець вже ознайомлений з нашими цінностями та процесами, що спрощує адаптацію. Можливість переміщатися між готелями сприяє розвитку кар'єри співробітників. Такий підхід дозволяє утримувати талановитих співробітників, які прагнуть до постійного росту в межах компанії.

Як відбувається переміщення в Ribas Hotels Group?

Зростання співробітника у нашій компанії може мати вертикальний або горизонтальний характер, і ми використовуємо обидва ці шляхи. Ми не можемо проводити це занадто часто, оскільки стабільність у керуванні готелями важлива. Такі переміщення здійснюються за контрактом на рік. Однак у такому випадку ми надаємо додаткові можливості розвитку, наприклад, участь у проєктах аудиту нових готелів або проводимо онлайн-навчання.

Варто зауважити, що у нас в компанії активно розробляється система переміщення. Вона аналогічна до тих, що використовуються у сфері IT, і наразі ми її тестуємо на керівниках. Ця система поділяє менеджерів на три рівні: junior, middle та senior, залежно від їхніх знань та досвіду в різних напрямках. Всі керівники мають пройти атестацію, щоб визначити свій рівень. Це дозволяє нам ефективно розподіляти їх відповідно до напрямів, а також допомагає кожному керівнику зрозуміти, яких конкретно навичок або знань йому не вистачає для переходу на наступний рівень.

Це не лише про переміщення між посадами, але й про систематичний розвиток, що є наслідком таких переміщень. Планується, що до кінця цього року система буде повністю реалізована для верхнього та середнього рівнів керівництва, а потім буде масштабуватися далі. Ми активно стимулюємо співробітників рости в компанії, навчатися та розвиватися, оскільки це один із ключових принципів нашої культури. Інші керівники сприяють цьому процесу, виділяючи та підтримуючи обдарованих співробітників.

Чи треба стимулювати співробітників до розвитку?

В компанії ми вважаємо, що відповідальність за власний розвиток та просування по кар'єрній драбині лежить на кожному працівнику. Так, розвиток не можна «дати», а можна лише «взяти», особливо в компанії, яка створює умови для цього. У нашій компанії двері відкриті для тих, хто бажає вдосконалюватися та рости професійно. Однак, це питання не лише про наявність можливостей, а й про готовність використовувати їх.

На мою думку, мотивація персоналу не є нашим основним інструментом для стимулювання розвитку. Коли ви керівник, то очікується, що у вас буде достатньо самодисципліни та самомотивації. Ви – приклад для інших, і ваша власна мотивація має ідеально доповнювати вашу роль мотиватора та натхненника для інших.

У нашій компанії важливо, щоб кожен працівник бажав розвиватися. Така культура розвитку не лише підтримується, але й активно формується. Ми розглядаємо регулярність як ключовий елемент: навчання, спілкування про розвиток, та підтримка середовища, де кожен має можливість рости.

Приклади успішних кар'єрних шляхів робітників Ribas Hotels

Важливо зауважити, що в переміщеннях ми відштовхуємось від людей, а не від посад. І для нас не є проблемою створити нові робочі місця для професіоналів. Прикладом цього слугують історії наших співробітників.

У нас працює Марта Ворох, що прийшла до нас як хаускіперка в Ribas Karpaty, а зараз керує проєктами запусків, і це гарний приклад горизонтального переміщення.

«Я розпочинала кар'єру в компанії з посади хаускіпера, де займалася запуском готелю Ribas Karpaty. Там я допомагала з усім, що стосується готельної частини: номерний фонд, підбір персоналу, навчання покоївок і прибиральниць. Після цього я працювала над запуском готелю Helios by Ribas як менеджер і керувала ним впродовж двох років. Далі я брала участь у запуску готелю Radisson Hotel City Centre Odesa, а також працювала там менеджером. Після нього я почала займатися відкриттям нових об'єктів. Тож я пройшла довгий шлях і можу сказати, що у нашій компанії є відкриті можливості для тих, хто бажає займати нові посади та постійно розвиватися. Людина може починати з будь-якої точки і з часом просуватися до керівних позицій», – розповіла Марта Ворох, керівниця запуску проєктів Ribas Hotels Group.

Фото: апарт-готель WOL.121 (Одеса)

Також хочу навести приклад Олександри Деревянко, генеральної менеджерки готелю WOL.121, яка ще півтора року тому була адміністратором рецепції цього готелю.

«Мій шлях у компанії розпочався з готелю Ribas Rooms Odesa як покоївки, а потім – адміністратора. Згодом мене перевели в готель Wall Street (вже не перебуває в керуванні Ribas Hotels Group – ред.), в якому пропрацювала 2 роки адміністратором, де мені запропонували паралельно допомагати моїй керівниці готувати новий об’єкт WOL.121 by Ribas до відкриття для подальшої роботи вже там. Там я працювала на посаді адміністратора. Згодом мені запропонували бути менеджером готелю Ribas Rooms Lutsk і я погодилась За пів року мені запропонували повернутися в готель WOL.121 by Ribas, але вже на посаду менеджера. Оскільки я обожнюю цей об’єкт, я одразу погодилась. В ньому працюю і сьогодні. Думаю, важливу роль у моєму кар`єрному зростанні зіграло те, що я не боялась змін, могла до них пристосуватись і була мобільною. Це дало мені можливість спробувати себе в різних готелях та отримати досвід», – розповіла Олександра Деревянко, менеджерка готелю WOL.121 by Ribas.

Мені дуже подобається, що ми відкриваємо такі можливості для кар’єрного зростання, і у нас насправді багато подібних прикладів. Ribas Hotels Group швидко зростає, і ми постійно в пошуку талановитих і пристрасних людей, що горять своєю справою. Коли така людина з'являється, ми завжди знаходимо спільну мову та можливості для співпраці.

Підписуйтесь на наш блог, щоб не пропустити новини ринку гостинності!