26 листопада в готелі Radisson Blu Resort, Bukovel пройшов закритий бізнес-бранч Артура Лупашка, засновника Ribas Hotels Group, та Ігоря Ільчишена, засновника та СЕО Ama Family Resort, на тему «Інвестиційний попит на прибуткову нерухомість: скільки коштує збудувати готель в Україні».

У межах заходу спікери розповіли, що собівартість спорудження житла в динаміці збільшується на 16,1% щорічно завдяки зміні вартості будівельних матеріалів та оплати праці робітників, впровадженню сучасних технологій, автономних та передових інженерних систем.

Крім того, на тлі великої пропозиції вимоги реальних інвесторів до матеріалів, громадських зон, інфраструктури підвищуються, що спричиняє додаткове підвищення вартості об’єктів.

Тож, за даними Hotel Franchise Development Cost Guide, ціна будівельно-монтажних робіт (без урахування вартості землі) у міжнародних готелях нині становить:

«Додаючи, наприклад, нове рішення на $200 000, ціна м2 здорожчується на $100-300. Гарним прикладом є готель HAY Boutique Hotel & Spa By Edem Family у Буковелі, ціна за м2 в якому сягає $10 000. У ньому втілено дуже багато цікавих рішень, проте термін окупності вищий ніж у більшості об’єктів ринку», – прокоментував Артур Лупашко.

Також спікери зауважили, що вартість створення готелів/апартаментів під керівництвом міжнародних готельних мереж у середньому в 1,5-3 рази вища за вартість українського продукту аналогічного рівня якості.

Найбільш привабливими регіонами для реалізації готельних проєктів нині є західні регіони України (Львівщина, Закарпаття, Івано-Франківщина, Волинь, Вінниччина). Вони демонструють найбільший інтерес з боку внутрішнього туризму та збільшення обсягу туристичного збору на 25% порівняно з 2021 роком.

Підписуйтесь на наш блог, щоб не пропустити новини ринку гостинності!