Будь-який інвестор, перш ніж відкрити готель, оцінює безліч чинників, і насамперед бюджет. Вартість будівництва номера відрізняється залежно від розташування майбутнього готелю і його рівня. Наприклад, в Європі побудувати готель обійдеться дорожче, ніж в Україні, а в Києві дорожче, ніж в Одесі.

Спочатку необхідно оцінити вартість покупки земельної ділянки, підключення інженерії та оформлення всіх документів. Ціна буде залежати від стану будівлі (її потрібно зводити чи лише провести реконструкцію/реновацію) та її розміру, а також величини ділянки.

Загалом суму будівництва номера в готелях в Україні можна розподілити так:

Однак що входить у цю вартість? Умовно можна розподілити бюджет на такі етапи:

1. Формування концепції та розробка проєкту

Розробка концепції проєкту визначає найбільш рентабельний формат майбутнього готелю, обсяг інвестицій, термін окупності та доцільність інвестування загалом. Розробляти концепцію мають компанії, які готові і реалізувати, і нести відповідальність за результат, тобто окупність об'єкта. Як правило, у штаті таких керівних девелоперських компаній є бізнес-аналітики, маркетологи й архітектори, які працюють над концепцією.

Ці документи в сумі можуть коштувати не більше 1-2% від вартості готелю або від $10 000 до $100 000 +.

В етап розробки проєкту входить: стадія передпроєктної документації, ескізний проєкт, а також стадії «П» і «Р». Його вартість варіюється, залежно від рівня готелю та досвіду підрядника, і становить від $10 до $200/м2 або до 3% від вартості проєкту.

Як правило, керівна компанія формує технічне завдання на проєктування зі своїми вимогами, яке лягає в основу роботи з архітекторами.

2. Будівництво

Процес будівництва, з досвіду Ribas Hotels Group, становить 30% вартості об'єкта. Вибір конструктивного рішення залежить від місцевості, поверховості та концепції. Як правило, це залізобетонний каркас. У пляжних готелях усе частіше використовують швидкомонтовані конструкції (наприклад, структурно-ізольовані панелі), у гірській місцевості – брус. Загалом, будівництво каркаса готелю із зовнішніми стінами, склінням, покрівлею та магістральною інженерією становить 300-400 у.о./м2, з фасадом і благоустроєм – 450-600 у.о./м2.

Використання швидкомонтованих конструкцій здешевлює будівництво максимум на 20%, але несе за собою певні ризики та мінуси (обмеження по поверховості, пожежним нормам тощо).

Залежно від рівня готелю може рости вартість інженерії в 2-3 рази (у об’єкті рівня 4-5 зірок додається центральне кондиціювання, рекуперація, диспетчеризація тощо).

3. Ремонт і комплектація

У середньому, сума витрат на комплектацію кімнати в тризірковому готелі становить від $400 до $2000/м2. На цьому етапі важливо підібрати меблі та оздоблення згідно з класифікацією готелів і плановою ціною номера.

Помилкою, яку багато власників допускають на цьому етапі, є використання матеріалів для житлових приміщень, а не для комерційних. Останні ж є більш зносостійкими і роблять акцент на зовнішній вигляд, а не на функціональність.

Готельний номер – це продукт, який створюють з урахуванням того, що він має прослужити не менше 10 років у режимі інтенсивної експлуатації. Він має легко ремонтуватися і морально не застарівати тих же 10 років до наступної реновації.

У процес ремонтних робіт і комплектації, у межах авторського нагляду, обов'язково мають бути залучені архітектори та керівна компанія. Архітектори стежать за тим, щоб проєктні рішення відповідали реалізованим, а керівна компанія формує технічне завдання та контролює проєкт у процесі будівництва в разі, коли необхідно замінити одні матеріали на інші через подорожчання або зняття їх із виробництва.

З нашого досвіду, ефективна робота команди управлінців і архітекторів може знизити бюджет на 20-30% і допомогти уникнути проєктних і будівельних помилок.

4. Предзапуск і запуск готелю

Мінімум за пів року до початку прийому гостей стартує рекламна кампанія готелю. За два-три місяці стартує найм, навчання й атестація персоналу. Також адаптуються бізнес-процеси та стандарти роботи готелю, якщо він буде належати до певної мережі. Якщо готелем керує власник сам, стандарти і бізнес-процеси описує він із командою топменеджменту.

Мета предзапуску об'єкта – з першого дня роботи готелю заповнити його та не допустити помилок персоналу. Мережеві готелі, як правило, паралельно з «виходом» будівельників з об'єкта запускають клінінг і пусконалагоджувальні роботи. Усі співробітники готелю, які завчасно найняті та навчені, беруть участь у процесах його підготовки до роботи. З перших днів відкриття готель і ресторан приносять дохід і прибуток. Це важливо як для економічної ефективності підприємства, так і для командного духу загалом.

Підписуйтеся на наш блог про сферу гостинності!