Ribas Hotels Group продовжує низку досліджень про готельний ринок України. Цього разу компанія представила «Огляд готельного ринку України 2024».

Згідно з інформацією, викладеною у дослідженні, Україна продовжує активно відновлювати туристичну галузь, попри виклики, спричинені війною, пандемією COVID-19, анексією АР Крим та окупацією частини територій країни. Так, з 2013 року загальна кількість колективних засобів розміщення в Україні скорочується в середньому на 175 об'єктів на рік. Найбільші темпи скорочення демонстрували: оздоровчі заклади, санаторії профілакторії, пансіонати з лікуванням, бальнео- та грязелікарні, туристичні бази, табори, кемпінги, бази та пансіонати відпочинку.

Однак кількість готелів (+9,1%), мотелів (+10,7%), хостелів (+28,7%) в динаміці, навпаки, зростає навіть попри негативний вплив, спричинений бойовими діями — з початку війни в Україні зруйновані або пошкоджені 12 готелів.

Український ринок гостинності демонструє стійкість навіть у найважчі часи. Туристична галузь країни відновлюється за рахунок внутрішнього туризму, тимчасово переміщених осіб та релокантів. Так, згідно із даними Державного агентства розвитку туризму (ДАРТ) за результатами 2023 року 13 регіонів України (Вінницька, Волинська, Житомирська, Закарпатська, Івано-Франківська, Київська, Кировоградська, Львівська, Полтавська, Рівненська, Тернопільська, Хмельницька, Чернівецька області) перевищили обсяг податкових надходжень від туризму довоєнного 2021 року.

Значне зростання спостерігається і в сегменті готелів під управлінням національних операторів, таких як Ribas Hotels та Optima Hotels, зокрема у Буковелі, Львові, Вінниці, Хмельницькому та інших регіонах. За кількістю готелів в України лідують Optima Hotels (64 готелі), Ribas Hotels (21 готель), Premier Hotels and Resorts (11 готелів).

Крім того, поступово продовжує збільшуватись в динаміці і кількість міжнародних готелів (у травні 2017 відкрився Park Inn by Radisson Troitska, у листопаді 2017 — Mercure Kyiv Congress, у березні 2018 — Aloft / SkyLoft, у серпні 2022 — Best Western Plus Market Square Lviv). Найбільша кількість готелів серед іноземних мереж — Accor (9 готелів) та Radisson (5 готелів).

Війна змусила деякі українські готельні мережі розширити свою діяльність на міжнародні ринки. Наприклад, Reikartz розвивається в Казахстані, Узбекистані та Грузії, Premier Hotels відкриває об'єкти в Угорщині, а Ribas Hotels займається розвитком проєктів в Індонезії (о.Балі), Польщі та Молдові.

Згідно з даними Державного агентства розвитку туризму (ДАРТ), туристична галузь України продовжує відновлюватися, зокрема завдяки зростанню внутрішнього туризму та поступовому поверненню іноземних відвідувачів, включаючи урядові делегації, міжнародні компанії та волонтерські організації. У першому кварталі 2024 року спостерігається зростання кількості платників податків на 19% за рік, а сума надходжень до держбюджету продовжує зростати.

У середині 2024 року завантаженість номерного фонду в Україні стабілізувалася в діапазоні 34-38%, а в окремих популярних регіонах перевищує 60-70% (Львівська, Івано-Франківська, Закарпатська області), що співставно із показниками провідних центрів туризму світу.

Україна також робить значні кроки на міжнародній арені для популяризації країни як визначної туристичної дестинації. Вперше в історії наша країна очолила Європейську комісію ООН з туризму, що створює нові можливості для обміну досвідом, підвищення рівня сервісів, залучення інвестицій та створення спільних проектів з відновлення пошкодженої війною туристичної інфраструктури.

Так, попри всі виклики, туристична галузь України демонструє дивовижну стійкість і перспективи для подальшого розвитку. В країні планується реалізація щонайменше 45 нових проєктів готельно-апартаментних комплексів на 6 670 номерів та 108 котеджних містечок готельного типу на 3 097 будинків у період з 2024 по 2026 рік. Цей сегмент сьогодні є одним із найдинамічніших, адже українці все більше інвестують у дохідну нерухомість як ефективний спосіб примноження заощаджень. Україна продовжує зміцнювати свої позиції на світовому туристичному ринку, закладаючи міцний фундамент для післявоєнного відродження галузі.

«Сектор гостинності в Україні демонструє надзвичайний потенціал навіть у найскладніші часи»,зауважив Артур Лупашко, засновник групи компаній Ribas Hotels Group. «Інвестування в цей сектор саме зараз є стратегічно важливим, оскільки створює фундамент для подальшого зростання та розвитку індустрії гостинності після закінчення війни. Ми переконані, що Україна має всі шанси стати одним з провідних туристичних напрямків у Європі».

Дослідження демонструє, що готельний ринок України, попри виклики війни та пандемії, виявляє високу стійкість і перспективу для подальшого зростання. На середину 2024 року в Україні функціонує 2017 готелів із загальною кількістю номерів, яка все ще недостатня для задоволення очікуваного попиту.

За прогнозами, після закінчення війни кількість туристів в Україні може зрости до 14,5 млн осіб. Враховуючи цю цифру, кількість діючих готелів та номерів на ринку значно відстає від очікуваного попиту. Для того, щоб задовольнити потреби зростаючого туристичного потоку, потрібно збільшити номерний фонд. За попередніми оцінками, поточний обсяг будівництва нових готелів є недостатнім.

Якщо кількість номерів не буде відповідати попиту, знадобиться збільшення номерного фонду щонайменше на 30-40% від наявної кількості.

Докладніше про цей ринок читайте у нашому дослідженні «Огляд готельного ринку України 2024». Отримати його можна у чат-боті за посиланням @income_property_bot.

Для аналітики в дослідженні використовувались дані: Державної служби статистики України, Державного агентства розвитку туризму (ДАРТ), Державної прикордонної служби України, Туристичного барометру України, Головного управління статистики м.Києва, Головного управління статистики в Одеській області, Головного управління статистики у Харківській області, Головного управління статистики у Дніпропетровській області, Львівської міської ради, Львівської обласної державної адміністрації, Міністерства культури України, Державного реєстру нерухомих пам’яток України, Сервісного порталу для туристів, Готельного агрегатора, Статистичного агрегатора.